X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Χόρνερ: "Ίσως τα βιοκαύσιμα να φέρουν πίσω τους V10 στη Formula 1"

Ο διευθυντής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ RED BULL CONTENT POOL

Ο διευθυντής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, εκτιμά ότι η κατεύθυνση που ακολουθεί η F1 με τους κανονισμούς του 2026 για την εξέλιξη βιώσιμων καυσίμων, ίσως να επιτρέψει στο μέλλον και την επιστροφή των V8 ή και V10 θερμικών κινητήρων.

Για τους παλιούς φίλους της Formula 1, το "ουρλιαχτό" των δεκακύλινδρων κινητήρων που ακουγόταν στα GP μέχρι και το 2006 ήταν μια από τις αξέχαστες εμπειρίες του σπορ. Η ηχητική υπόκρουση των V10 μειώθηκε όταν το σπορ πέρασε στους κινητήρες V8 την περίοδο 2007-'13, και ακόμη περισσότερο όταν πέρασε στην υβριδική εποχή με τα μοτέρ V6 Turbo από το 2014.

Όμως, το γύρισμα της τεχνολογικής σελίδας ήταν αναγκαίο για να μην γίνει η F1 ένας "δεινόσαυρος", καταδικασμένος να εξαφανιστεί από την αλλαγή του καιρού και των εποχών. Η F1 είχε απόλυτη ανάγκη να μπει στην υβριδική, νέα τεχνολογία, και το έκανε με απόλυτη επιτυχία από το 2014 μέχρι και σήμερα.

Τώρα το σπορ βρίσκεται εμπρός σε μια νέα τεχνολογία: πάνω στη διαδρομή που ακολουθεί και η ίδια η αυτοκίνηση για την εξέλιξη μη ορυκτών βιώσιμων καυσίμων, τα οποία θα μπορούσαν να κρατήσουν στη ζωή τους κινητήρες εσωτερικής καύσης καλύπτοντας τα νέα περιβαλλοντικά κριτήρια και την προσπάθεια μηδενισμού του αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα μέσα στις προσεχείς δύο δεκαετίες.

Τα βιώσιμα καύσιμα είναι κομβικής σημασίας και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες - κυρίως όσες θα έχαναν υπερβολικά πολλά αν η μετάβαση της μαζικής αυτοκίνησης στον ηλεκτρισμό τις ανάγκαζε να διαγράψουν οριστικά τα θερμικά τους αυτοκίνητα. Η Porsche, για παράδειγμα, θα έπρεπε να κάνει ηλεκτρική την 911, ενώ η Lamborghini θεμελίωσε την ιστορία της πάνω στον κινητήρα V12.

Όμως, και για μαζικότερους κατασκευαστές, η διατήρηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης (παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση) θα ήταν ευχής έργο, αν σκεφτούμε τις διάφορες Mercedes-AMG ή το Honda Civic Type-R ή την Alpine A110 ή άλλα σπορ αυτοκίνητα που μετατρεπόμενα σε ηλεκτρικά θα έχαναν το δέλεαρ που ανέκαθεν προέβαλλαν χάρη στον ήχο και την αίσθηση που γεννά ο θερμικός κινητήρας τους. Ένα δέλεαρ σημαντικό για πολλούς υποψήφιους αγοραστές.

Πίσω στη Formula 1, η FIA έχει θέσει το στόχο βιωσιμότητας και μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα για το σπορ στο έτος 2030, και ο τρόπος επίτευξής του είναι η χρήση αποκλειστικά βιώσιμων καυσίμων στους κινητήρες εσωτερικής καύσης των υβριδικών μονάδων ισχύος των μονοθεσίων.

Με τη μισή του ισχύ από τον ηλεκτρισμό και την άλλη μισή από τη χρήση βιώσιμων καυσίμων στον κινητήρα εσωτερικής καύσης του, το μονοθέσιο F1 του 2030 θα συμπλέει απόλυτα με την εποχή. Αυτός είναι ο λόγος που αποφάσισαν να μπουν στο σπορ νέοι κατασκευαστές το 2026, όπως η Audi και Ford, και ο λόγος που η Honda κατέληξε να επιστρέψει πλήρως -ως προμηθευτής κινητήρων της Aston Martin- την ίδια χρονιά.

Αν και κρατά μια χαμηλών τόνων συνεργασία με τη Red Bull Racing μέχρι το τέλος του 2025, η Honda διέκοψε επίσημα την εργοστασιακή της εμπλοκή με τη F1 στο τέλος του 2021. Αιτία ήταν η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου στο Τόκιο να αφιερώσει όλες τις υποδομές και τους πόρους της εταιρείας στην εξέλιξη των τεχνολογιών της ηλεκτροκίνησης.

Όμως οι συνθήκες ενόψει του 2026 άλλαξαν, χάρη στα βιώσιμα καύσιμα: "Για μένα, (η επιστροφή της Honda) αποδεικνύει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν έχει πεθάνει ακόμα" είπε ο Κρίστιαν Χόρνερ, διευθυντής της RBR. "Υπάρχει ακόμα ζωή στην καύση, διότι προφανώς όταν αποχώρησαν το έκαναν λόγω του εξηλεκτρισμού.

Πιστεύω πως με τα βιώσιμα καύσιμα και τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και με το δρόμο που ακολουθεί η Formula 1 για το 2026, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απέκτησε νέο ενδιαφέρον για εκείνους 9τους κατασκευαστές), ενώ μέχρι τότε ήταν κάτι που γενικώς πλέον δεν υπήρχε πια στην ατζέντα τους", συμπλήρωσε ο Χόρνερ.

"Οπότε ποιος ξέρει; Ίσως να γυρίσουμε πίσω στους V8 ή στους V10 που όμως θα είναι πλήρως βιώσιμοι. Δεν θα ήταν κάτι τέτοιο φανταστικό;", κατέληξε.

Αν κρίνουμε από τη θέρμη με την οποία οι κατασκευαστές συρρέουν στη F1, φαίνεται πως τα βιώσιμα καύσιμα έχουν μέλλον (παρότι θα είναι είδος πολυτελείας για πολλά χρόνια ακόμα), όπως και εντέλει πως ο θερμικός κινητήρας που παίρνει μια απρόσμενη παράταση ζωής, έστω και σε μικρό εύρος των αυτοκινήτων του μέλλοντος.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ