Αναβρασμός στη Ferrari για τα λόγια του Έλκαν ότι οι Λεκλέρ-Χάμιλτον “πρέπει να μιλούν λιγότερο”

Σαν να μην έφτανε στη Scuderia η φτωχή φετινή απόδοση της SF-25, ενόψει του κλεισίματος της πρώτης της σεζόν χωρίς νίκη στη Formula 1 μετά το 2021, ο πρόεδρος της Ferrari Τζον Έλκαν δυναμίτισε περισσότερο το κλίμα στο Μαρανέλο επισημαίνοντας στους Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον “να αφοσιωθούν στην οδήγηση και να μιλούν λιγότερο”.
Αυτή η δημόσια έκθεση δύο πρωτοκλασάτων οδηγών της F1 από τον πρόεδρο της ίδιας της ομάδας τους δεν συνηθίζεται, και αναμφίβολα προέρχεται από παρασκηνιακές εξελίξεις που δεν είναι ευρύτερα γνωστές.
Ωστόσο, μία από τις αιτίες της είναι αναμφίβολα -μετά τη διπλή εγκατάλειψη των Λεκλέρ-Χάμιλτον στο GP Βραζιλίας- και η διολίσθηση της Scuderia από τη 2η στην 4η θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών, που μεταφράζεται σε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια από τα κέρδη των τηλεοπτικών δικαιωμάτων.
Σε μία ομάδα σαν τη Ferrari, όπου οι προβολείς είναι διαρκώς στραμμένοι πάνω και στην παραμικρή λεπτομέρεια της λειτουργίας της, τα λόγια του Τζον Έλκαν προκαλούν ιδιαίτερη αναστάτωση και διαταράσσουν τις (όποιες) εύθραυστες ισορροπίες στο Μαρανέλο – ώστε δύσκολα μπορεί να σκεφτεί κανείς τη σκοπιμότητά τους.
Είπε ο Έλκαν, συγκεκριμένα, στο ιταλικό κανάλι στο Sky Sports: “Κερδίσαμε τους τίτλους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής [WEC] στο Μπαχρέιν και ήταν ένα συναρπαστικό συναίσθημα.
Το να κατακτάς και το πρωτάθλημα κατασκευαστών και το πρωτάθλημα οδηγών δείχνει ότι, όταν η Ferrari είναι ενωμένη, όταν όλοι δουλεύουν μαζί, μπορούμε να πετύχουμε πραγματικά σπουδαία πράγματα.
Η Βραζιλία ήταν μια μεγάλη απογοήτευση. Αν κοιτάξουμε το πρωτάθλημα της Formula 1, μπορούμε να πούμε ότι έχουμε μηχανικούς που ουσιαστικά κερδίζουν το πρωτάθλημα με τις πολ ποζίσιονς και με όσα έχουν κάνει στα πιτ-στοπς.
Οι μηχανικοί μας έχουν αναμφίβολα βελτιώσει το μονοθέσιο. Όμως όσον αφορά τα υπόλοιπα, δεν είμαστε ακόμη στο επίπεδο που πρέπει. Και σίγουρα έχουμε οδηγούς που πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην οδήγηση και να μιλούν λιγότερο.
Μπροστά μας έχουμε ακόμη σημαντικούς αγώνες, και δεν είναι αδύνατο να κατακτήσουμε τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές. Αυτό είναι το πιο σημαντικό μήνυμα, γιατί το Μπαχρέιν είναι η απόδειξη ότι, όταν όλοι στη Ferrari δουλεύουν μαζί, κερδίζουμε”, κατέληξε ο Ιταλός.
Τα λόγια αυτά σόκαραν τη Scuderia, διότι αυτού του είδους η δημόσια επικριτική στάση προς τους οδηγούς-αστέρες μίας ομάδας, ειδικά της Ferrari, ήταν κάτι που κανείς δεν περίμενε. Μερίδα του ιταλικού Τύπου και πολλοί τιφόζι ασκούν κριτική στον πρόεδρο της εταιρείας, λέγοντας ότι οι οδηγοί δεν είναι το πρόβλημα της Scuderia φέτος και ότι τέτοιου είδους συζητήσεις πρέπει να λαμβάνουν χώρα ιδιωτικά, εντός των τειχών του Μαρανέλο.
Επίσης, αναφέρουν πως το μήνυμα του Έλκαν είναι άδικο να στοχεύει και στον Σαρλ Λεκλέρ, που έχει καταφέρει να κερδίσει φέτος μια σειρά από θέσεις στο βάθρο με ένα μονοθέσιο εκ γενετής προβληματικό.
Παράλληλα, οι Ιταλοί αναφέρουν ότι με τα λόγια του ο Έλκαν έχει μπερδέψει το βραβείο “DHL Fastest Pit Stop” για την ταχύτερη αλλαγή ελαστικών στα πιτς του αγώνα με τις πολ ποζίσιονς στις δοκιμές κατάταξης – λέγοντας πως κάτι τέτοιο δείχνει την έλλειψη κατανόησης του προέδρου της Ferrari για όσα γίνονται στην πίστα.
Τέλος, γράφουν ότι είναι άδικο να συγκρίνεται η ομάδα της Ferrari στο WEC με την ομάδα της Formula 1, καθώς πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά είδη αγώνων – καταλήγοντας ότι τα λόγια του Έλκαν μόνο “συγκολλητικά” δεν δρουν για την ενότητα της ομάδας.
Μετά τη διπλή εγκατάλειψη στο GP Βραζιλίας (όπου ο Σαρλ Λεκλέρ παρασύρθηκε από τον Κίμι Αντονέλι και ο Λιούις Χάμιλτον είχε δύο συγκρούσεις, με τους Κάρλος Σάινθ και Φράνκο Κολαπίντο), η Ferrari έμεινε 36 βαθμούς πίσω από τη Mercedes στη μάχη της δεύτερης θέσης – πέφτοντας στην 4η, πίσω και από τη Red Bull Racing.