Αλόνσο: “Μόνο οι οδηγοί της McLaren ασχολούνται με το 2025” -Οι Λεκλέρ, Φερστάπεν και Mercedes διαφωνούν και θέλουν νίκες φέτος

Ο Μαξ Φερστάπεν, ο Σαρλ Λεκλέρ και ο διευθυντής μηχανολογίας της Mercedes F1 Άντριου Σόβλιν εξέφρασαν την επιθυμία τους να επιστρέψουν στις νίκες στα 10 εναπομείναντα φετινά GP της F1, παρότι ο Φερνάντο Αλόνσο είπε ότι όλοι -ακόμα και οι οδηγοί- ασχολούνται πλέον με τα ολοκαίνουρια μονοθέσια του 2026 εκτός από τους διεκδικητές του φετινού τίτλου, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις.
Η ριζική αλλαγή των τεχνικών κανονισμών της Formula 1 για το 2026 έχει ήδη στρέψει την απόλυτη, σχεδόν, προσοχή των ομάδων του σπορ στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού και στην εξέλιξη των αγνώριστων μονοθεσίων της επόμενης σεζόν.
Οι Ferrari και Mercedes έχουν παραδεχθεί ότι πλέον θα είναι ελάχιστες -και εστιασμένες σε κάθε πίστα ξεχωριστά- οι αλλαγές στα μονοθέσιά τους, ενώ ομάδες που δεν διεκδικούν νίκες φέτος ασχολούνται εδώ και καιρό με το ολοκαίνουριο αυτοκίνητο του ‘26.
Μια από αυτές είναι αναμφίβολα η Aston Martin F1, στην οποία ο Άντριαν Νιούι χωρίς κανέναν δισταγμό δεν ασχολείται καθόλου με τη φετινή AMR25, αλλά από την πρώτη στιγμή της μετάβασής του στο Σίλβερστοουν σχεδιάζει το μονοθέσιο του 2026.
Ο Φερνάντο Αλόνσο, όμως, είπε ότι “δεν είναι μόνο οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές” που έχουν πάψει πλέον να ασχολούνται με τα GP του 2025, “αλλά και οι οδηγοί, εκτός ίσως από τους δύο της McLaren”.
Ωστόσο, τόσο ο Σαρλ Λεκλέρ όσο και ο Μαξ Φερστάπεν ξεκαθάρισαν ότι φιλοδοξούν να επιστρέψουν στις νίκες το Φθινόπωρο, όπως και ο διευθυντής μηχανολογίας της Mercedes Άντριου Σόβλιν, παρά το γεγονός ότι η ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων τους ήταν περιστασιακή, ανάμεσα σε πολύ φτωχές εμφανίσεις.
Και προφανές ότι η Ferrari SF-25, η Red Bull RB21 και η Mercedes W16 έχουν την ταχύτητα που απαιτείται για να κερδίσουν, όμως -σε αντίθεση με τη McLaren MCL39- είναι πολύ μικρό το ‘παράθυρο’ συνθηκών και ρυθμίσεων που τους επιτρέπει να τη βγάλουν στην επιφάνεια.
Λεκλέρ: Σημαντικότερες οι φετινές νίκες από το 2026
“Όλοι παλεύουμε για κάτι” είπε ο Λεκλέρ, διαφωνώντας με την άποψη του Αλόνσο. “Δεν είναι ρεαλιστικό να πω ότι μάχομαι για το πρωτάθλημα, αλλά παλεύουμε για να επιστρέψουμε στις νίκες και αυτό με ενθουσιάζει. Έχω μεγάλο κίνητρο και είμαι χαρούμενος κάθε φορά που έχουμε αγώνα”, πρόσθεσε.
Αυτό που έκανε πάντως εντύπωση στα λόγια του Μονεγάσκου ήταν ότι θεωρεί πως για τη Ferrari είναι πιο σημαντικό να εξασφαλίσει ορισμένες νίκες και τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών φέτος, παρά να μείνει σε πιο πίσω θέσεις για να έχει περισσότερο διαθέσιμο χρόνο στην αεροσήραγγα το 2026.
Το κλιμακωτό σύστημα κατανομής χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα, σε συνδυασμό με το όριο προϋπολογισμού, ισχύει από το 2021. Όσο ψηλότερα τερματίζει μια ομάδα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, τόσο λιγότερο χρόνο δοκιμών διαθέτει την επόμενη χρονιά.
Στο σημείο της καλοκαιρινής διακοπής, η Ferrari βρίσκεται δεύτερη με 260 βαθμούς, πίσω από τη σαφώς κυρίαρχη McLaren που προηγείται με 559. Ο ρεαλιστικός στόχος της ομάδας του Μαρανέλο είναι να διατηρήσει το προβάδισμα έναντι της Mercedes (236 β.) και της Red Bull (194 β.).
“Είμαι αρκετά σίγουρος ότι είναι καλύτερο να τερματίσουμε δεύτεροι παρά τρίτοι”, δήλωσε ο Λεκλέρ στο περιθώριο του GP Ουγγαρίας. “Ναι, υπάρχει και το θέμα του χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα, αλλά δεν το σκεφτόμαστε πολύ.
Στην πίστα θέλουμε πάντα να τερματίζουμε όσο πιο ψηλά γίνεται και μετά θα δούμε με πόσες ώρες θα δουλέψουμε. Θέλουμε τον υψηλότερο δυνατό στόχο. Η δεύτερη θέση είναι ένας από αυτούς, αλλά ο μεγαλύτερος στόχος είναι να επιστρέψουμε στις νίκες όσο το δυνατόν πιο σύντομα”.
Μιλώντας για το υπόλοιπο της σεζόν, ο Μονεγάσκος παραδέχθηκε: “Δεν νομίζω ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποια πίστα στην οποία να πιστεύουμε πως είμαστε πιο δυνατοί από τη McLaren.
Η McLaren είναι σταθερά το ταχύτερο μονοθέσιο φέτος. Η Red Bull είναι πιο ασταθής, όπως κι εμείς και η Mercedes, αλλά η McLaren είναι η μόνη σταθερά. Δεν υπάρχει πίστα στην οποία να πάω και να σκεφτώ ότι είμαστε φαβορί, αλλά ελπίζω να εκπλαγώ ευχάριστα”.
Φερστάπεν: “Δεν μπορούμε να πετάξουμε στα σκουπίδια το υπόλοιπο του 2025”
Την ίδια στιγμή, ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε μεν ότι θα είναι πολύ δύσκολο να ανταγωνιστεί με τη Red Bull του τις McLaren φέτος, αλλά απέρριψε την άποψη ότι δεν επιδιώκει να κερδίσει ξανά φέτος, όπως και την ευρέως διαδεδομένη άποψη ότι το υπόλοιπο της χρονιάς δεν θα έχει καμία χρησιμότητα για το 2026 και μετά.
“Κανείς δεν ξέρει πραγματικά πού θα βρίσκεται την επόμενη χρονιά”, δήλωσε ο Ολλανδός στην Ουγγαρία. “Για εμάς φέτος, ρεαλιστικά, θα είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπίσουμε τη McLaren.
Ήδη είναι αρκετά δύσκολο να ανταγωνιστούμε τη Ferrari και τη Mercedes, αλλά πιστεύω ότι υπάρχουν ακόμη πολλές ευκαιρίες να μάθουμε περισσότερα για το μονοθέσιο και τη συμπεριφορά του”.
“Ξέρω ότι τα μονοθέσια θα είναι διαφορετικά την επόμενη χρονιά, αλλά υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να πάρουμε από φέτος και να τα εφαρμόσουμε και του χρόνου. Υπάρχουν ακόμα πολλά να μάθουμε φέτος
Το μονοθέσιο για την επόμενη χρονιά φυσικά σχεδιάζεται ήδη, αλλά από την πλευρά της μηχανολογίας υπάρχουν πολλά που μπορούμε να αποκομίσουμε από φέτος. Δεν μπορείς να πεις απλά ‘ok, δεν κερδίζουμε φέτος το πρωτάθλημα, οπότε το παρατάμε εντελώς’.
Όπως είπα και πριν, πάντα υπάρχουν στοιχεία που μπορείς να πάρεις από τη φετινή σεζόν και να τα χρησιμοποιήσεις την επόμενη”, κατέληξε ο πρωταθλητής.
Mercedes: “Ελπίζουμε σε περισσότερες νίκες φέτος”
Από τη δική του πλευρά, ο διευθυντής μηχανολογίας της Mercedes F1, Άντριου Σόβλιν, αποκάλυψε ότι η ομάδα στοχεύει σε περισσότερες νίκες στη Formula 1 το 2025, μετά την ανάκαμψη από μια περίοδο πτώσης στη μέση της σεζόν.
Η ομάδα του Μπράκλεϊ ξεκίνησε τη σεζόν με τέσσερα βάθρα στους πρώτους έξι αγώνες και μια νίκη του Τζορτζ Ράσελ στο GP του Καναδά. Ωστόσο, στο ευρωπαϊκό σκέλος του πρωταθλήματος δεν είχε ανάλογες επιδόσεις και αποτελέσματα.
Η Mercedes είχε τοποθετήσει αναθεωρημένη πίσω ανάρτηση στο W16 από την Ίμολα και μετά, αλλά, όπως φαίνεται, εκεί ξεκίνησαν τα προβλήματα. Στο Ουγγρικό GP η Mercedes F1 αποφάσισε να επαναφέρει τη W16 στην παλαιότερη διαμόρφωσή της, μετά από τις μεγάλες δυσκολίες των οδηγών – και ιδιαίτερα του Αντρέα Κίμι Αντονέλι.
Η επιστροφή στην παλαιότερη ανάρτηση απέδωσε, καθώς ο Ράσελ κατέκτησε την τρίτη θέση στον αγώνα της Βουδαπέστης – γεγονός που κάνει τον Σόβλιν να πιστεύει ότι η απόφαση μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική για την ανταγωνιστικότητα της ομάδας μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα.
“Αν φτιάχνουμε μια νέα ανάρτηση, το κάνουμε για να κάνει το μονοθέσιο πιο γρήγορο”, εξήγησε ο Βρετανός μιλώντας στο κανάλι της Mercedes στο YouTube. “Προφανώς υπήρχε κάτι που δεν πήγαινε καλά.
Υπήρχαν τομείς όπου οι οδηγοί έλεγαν ότι η ανάρτηση αυτή ήταν καλύτερη, αλλά όταν έπρεπε να έχουν σταθερότητα στις γρήγορες στροφές -ειδικά σε στροφές με μεγάλη ταχύτητα στην είσοδο- δεν είχαν την αυτοπεποίθηση να πιέσουν όσο θα ήθελαν.
Πάντα προσπαθούμε να κάνουμε πράγματα που βελτιώνουν την ταχύτητα, αλλά αυτή τη φορά δεν λειτούργησε. Τώρα η δουλειά μας είναι να καταλάβουμε τι ακριβώς προκάλεσε το πρόβλημα. Δεν είναι κάτι προφανές ‘ αν ήταν, δεν θα το είχαμε εξαρχής”, πρόσθεσε.
Με την ανάρτηση που είχε πριν την Ίμολα η W16 έδειξε ξεκάθαρη βελτίωση στην Ουγγαρία, κι έτσι τώρα η Mercedes μπαίνει στους τελευταίους 10 αγώνες της χρονιάς -ξεκινώντας από το GP Ολλανδίας στις 29-31 Αυγούστου- με περισσότερη αισιοδοξία.
Ο Σόβλιν πιστεύει ότι η σταθερότητα μπορεί να βοηθήσει τον Αντονέλι και τον Ράσελ να ανέβουν κι άλλο στην κατάταξη: “Η Βουδαπέστη έδειξε ότι έχουμε καλό μονοθέσιο όταν το φέρνουμε στη σωστή ισορροπία.
Ελπίζω να έχουμε την ευκαιρία να αυξήσουμε τον αριθμό των νικών μας. Περάσαμε υπέροχα στο Μόντρεαλ, και υπάρχουν κι άλλες πίστες που μοιάζουν λίγο με αυτήν στο υπόλοιπο της σεζόν. Ελπίζω να έχουμε κι άλλες δυνατές στιγμές”, κατέληξε.