FORMULA 1

Άλισον: "Πού βρίσκεται το μυστικό της αναγέννησης της McLaren"

Mercedes-Benz AG
Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes F1, Τζέιμς Άλισον MERCEDES-BENZ AG

Η McLaren μεταμορφώθηκε ολοκληρωτικά από κομπάρσο σε πρωταγωνιστή της Formula 1 από τοGP Αυστρίας του Ιουνίου, και ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Τζέιμς Άλισον, εξέφρασε την άποψή του για το σημείο που η ομάδα του Ουόκινγκ βρήκε τόση ταχύτητα.

Η McLaren MC60 παρουσιάστηκε ριζικά ανασχεδιασμένη στον αγώνα του Σπίλμπεργκ της Αυστρίας, και έκτοτε η αγγλική ομάδα την εξελίσσει διαρκώς - βοηθώντας τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι να κερδίζουν διαδοχικές θέσεις στο βάθρο, και τον Αυστραλό να βγει νικητής στον αγώνα Σπριντ του Κατάρ.

Η ριζική μεταμόρφωση της McLaren της έδωσε το πάνω χέρι στους περισσότερους αγώνες του δεύτερου μισού του πρωταθλήματος στη μάχη της με τις Mercedes και Ferrari για το βάθρο, αφήνοντας και τις δύο ομάδες να αναζητούν το μυστικό της ταχύτητας του αγγλικού μονοθεσίου.

Ο Τζέιμς Άλισον, τεχνικός διευθυνής της Mercedes, αποκάλυψε στο δημοσιογράφο του αγγλικού καναλιού Sky Sports F1 Τεντ Κράβιτζ τη δική του εκτίμηση σχετικά με τον τομέα που βελτιώθηκε η MCL60 και έγινε τόσο ανταγωνιστική.

Σύμφωνα με τον Βρετανό, λέει ο Κραβιτζ, «αν κοιτάξεις πού είναι δυνατή η Red Bull και πού είναι δυνατή η McLaren, είναι στις ταχύτητες μεταξύ 220 και 250 km/h».Αυτό σημαίνει ότι η MCL60, όπως και η Red Bull RB19, βρίσκουν την περισσότερη ταχύτητά τους στις μέσες έως γρήγορες στροφές, σε αυτές που αρχίζει να αποδίδει καλύτερα καρπούς η αεροδυναμική του ανωτερότητα.

Zak Mauger / McLaren Media Centre
Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL60 στο GP του Κατάρ 2023 ZAK MAUGER / MCLAREN MEDIA CENTRE


Όπως σημειώνει ο Κράβιτζ, η ανωτερότητα αυτή εξασφαλίζει στις RBR και McLaren τεράστια οφέλη στο χρόνο του γύρου - δεδομένου και του γεγονότος ότι στις πίστες που συνθέτουν το πρόγραμμα της F1 η πλειοψηφία των στροφών είναι μέσης και υψηλής ταχύτητας.

Η McLaren επέλεξε να ξεκινήσει τη χρονιά με ένα μονοθέσιο που εν γνώση της δεν ήταν αυτό που ήθελε. Όλον αυτό τον καιρό εργαζόταν πάνω στο μεγάλο ανασχεδιασμό που παρουσίασε στην Αυστρία, ο οποίο ανασχεδιασμός βασιζόταν στη φιλοσοφία του αεροδυναμικού concept της Red Bull.

Η Mercedes και η Ferrari επέμειναν φέτος στο δικό τους αεροδυναμικό concept που είχαν εισάγει στις αρχές του 2022, με τις περσινές W13 και F1-75, αλλά εμμέσως πλην σαφώς και οι δύο ομάδες έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι τα μονοθέσιά τους για το 2024 θα κατευθυνθούν καθοριστικά προς τη σχεδιαστική φιλοσοφία της ανίκητης Red Bull RB19.

Εξάλλου, η Mercedes ανέκαθεν από τα ξεκινήματα του 2022 έπασχε με την ελλιπή της παραγωγή άντωσης, που σημαίνει ότι δεν είχε την ταχύτητα της Red Bull (και πλέον και της McLaren) στις μέσες και γρήγορες στροφές. Η Ferrari έχει την ταχύτητα στις ευθείες, και στα μέσης άντωσης σιρκουί ξεκλέβει τις πολ ποζίσιονς από τη Red Bull, αλλά στις δύο τελευταίες πίστες -Σουζούκα και Λοσάιλ- που έχουν κατά κύριο λόγο γρήγορες στροφές το cavallino δεν ήταν ανταγωνιστικό.

TAGS FORMULA 1 F1 MCLAREN MERCEDES F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ