FORMULA 1

Αγώνας δρόμου της Ferrari να στείλει τις αναβαθμίσεις της SF-25 στη Σουζούκα

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Με το ανασχεδιασμένο δάπεδο της Ferrari SF-25 η Scuderia ελπίζει να βρει τις πρώτες λύσεις για τα προβλήματα που την εμπόδισαν στα δύο πρώτα φετινά GP να βγάλει στην επιφάνεια και να αξιοποιήσει την ταχύτητα του μονοθεσίου της. Όμως, προλαβαίνει να το χρησιμοποιήσει στο GP Ιαπωνίας αυτό το τριήμερο (4-6 Απριλίου);

Το δάπεδο, ως γνωστόν, είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη αεροδυναμική συσκευή των σύγχρονων μονοθεσίων του ground effect, και ο ανασχεδιασμός του μπορεί να συμβάλλει καίρια στην απόδοση του αυτοκινήτου.

Η Ferrari θέλει με το νέο της δάπεδο, στο οποίο έχει επικεντρωθεί πλήρως ο τεχνικός διευθυντής Λοΐκ Σερά μετά τον αγώνα της Αυστραλίας, μαζί με αλλαγές στην πίσω ανάρτηση, να λύσει το μεγάλο πρόβλημα διαχείρισης του ύψους της SF-25 από το έδαφος υπό βαρύ φορτίο καυσίμου – πρόβλημα που δεν επιτρέπει στη Scuderia να αξιοποιήσει την πλήρη ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Το νέο δάπεδο έχει σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και δοκιμαστεί στον προσομοιωτή του Μαρανέλο με βάση τα πραγματικά δεδομένα που συνέλλεξε η ομάδα στο τελευταίο GP, της Σαγκάης. Και τις προσεχείς ώρες θα αποφασιστεί αν θα σταλεί στην Ιαπωνία, για να χρησιμοποιηθεί από τη Scuderia το τριήμερο (4-6/4) στο 3ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της F1.

Η βασική προτεραιότητα για το τεχνικό τμήμα του Μαρανέλο ήταν να εξαχθούν σωστά και ασφαλή συμπεράσματα από την αλληλεπίδραση του νέου δαπέδου με την πίσω (pull-rod) ανάρτηση της SF-25 για τις επιπτώσεις που θα έχουν στην αεροδυναμική της ουράς του αυτοκινήτου.

Εάν τα συμπεράσματα αυτά δεν είναι ακόμα ολοκληρωμένα, τότε η Scuderia θα μεταθέσει το ντεμπούτο του νέου δαπέδου, μαζί με το σύνολο του νέου της αεροδυναμικού “πακέτου”, για το GP του Μπαχρέιν που ακολουθεί το αμέσως επόμενο τριήμερο (11-13/4).

Καθώς -όπως είδαμε και πέρσι- παραμονεύει ο κίνδυνος για τις ομάδες να εισάγουν μια λανθασμένη αναβάθμιση του αυτοκινήτου, την οποία θα χρειαστούν πολύ χρόνο για να διορθώσουν, η Ferrari δεν θα φέρει τις αλλαγές στην SF-25 πριν αυτές να είναι έτοιμες.

Από την άλλη, στην τριάδα των διαδοχικών αγώνων που ακολουθεί τα τρία προσεχή Σαββατοκύριακα (σε Ιαπωνία, Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία) είναι πολύ κρίσιμο για τη Scuderia να επιστρέψει στη φόρμα και τις νίκες – καθώς αν δεν το κάνει, ίσως αναγκαστεί να εγκαταλείψει τις φετινές της βλέψεις για τους τίτλους ώστε να αφοσιωθεί πλήρως στο ολοκαίνουριο μονοθέσιο των νέων κανονισμών του 2026.

Xavi Bonilla / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Ποιος είναι ο στόχος της Ferrari με τις αλλαγές στην SF-25
Πέραν του βασικού στόχου της Scuderia, που –όπως μπορείτε να διαβάσετε και εδώ– είναι να λύσει το πρόβλημα διαχείρισης του ύψους του μονοθεσίου από το έδαφος με τις ρυθμίσεις και το βαρύ φορτίου καυσίμων για τους αγώνες της Κυριακής, οι Ιταλοί προσπαθούν να διευρύνουν και το ‘παράθυρο’ ρυθμίσεων.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει το μονοθέσιο να γίνει δεκτικό σε μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων, ώστε να έχει εν συνεχεία την ικανότητα να ελέγχει τη θερμική διαχείριση των ελαστικών τόσο στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης (για την έγκαιρη και γρήγορη θέρμανση της γόμας και αποφυγή υπερθέρμανσής της μέχρι το τέλος του γύρου) όσο και στις συστοιχίες γύρων του αγώνα (για την προστασία της γόμας από τη φθορά).

Επιπλέον, το νέο δάπεδο πρέπει να διευθετήσει το peak της άντωσης που παράγει το πίσω μέρος της SF-25, διότι αυτό μέχρι στιγμής φέτος προκαλούσε αστάθεια της ουράς. Με τις αλλαγές πρέπει να γίνει καλύτερη διαχείριση των κάθετων πιέσεων του αέρα και να σταθεροποιηθεί η αεροδυναμική απόδοση.

Η Scuderia Ferrari θα αποφασίσει σήμερα (2/4) αν θα στείλει το νέο της δάπεδο στην Ιαπωνία, για τον 3ο φετινό αγώνα της F1. Σε περίπτωση που το κάνει, δεν αποκλείεται η ομάδα στην πίστα να δοκιμάσει το δάπεδο σε ένα εκ των δύο μονοθεσίων της στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, όπως συνηθίζει να κάνει τα τελευταία χρόνια, για να αποφασίσει αν θα το χρησιμοποιήσει το υπόλοιπο διήμερο.

Εν μέσω όλων αυτών, πάντως, ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ ήταν καθησυχαστικός, λέγοντας πως η SF-25 δεν έχει κάποιο σοβαρό έμφυτο ελάττωμα. “Δεν χρειάζεται να με καθησυχάσει η πολ ποζίσιον και η νίκη στο Sprint [της Κίνας]. Μπορώ ήδη να δω ότι δεν πάει κάτι στραβά με το αυτοκίνητο, και οι αριθμοί το αποδεικνύουν” είπε ο Γάλλος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ