ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ

Τι κάνει το Ducati Hypermotard 698 Mono νέο σημείο αναφοράς στα Supermotards

DUCATI MEDIA
Ducati Hypermotard 698 Mono DUCATI MEDIA

Η Ducati αποκάλυψε την πρώτη της μονοκύλινδρη Supermotard, ένα νέο fun-bike ελαφρύ σαν αγωνιστικό, εκλεπτυσμένο και υψηλών επιδόσεων.

Τη νέα Hypermotard 698 Mono κινεί ο κινητήρας Superquadro Mono, το πιο εξελιγμένο και υψηλών επιδόσεων μοτέρ στην κατηγορία του, που αποδίδει 77,5 ίππους και αγγίζει στα κόκκινα τις 10.250 σ.α.λ. Ο έλεγχος της ισχύος γίνεται από πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων και τεχνικών λύσεων που προέρχονται από τον κόσμο της Panigale, ώστε η Hypermotard 698 Mono να έχει κορυφαία απόκριση, πρόσφυση και ακρίβεια στη σπορ οδήγηση.

Ο Superquadro Mono προέρχεται από τον δικύλινδρο της 1299 Panigale, από τον οποίο κληρονομεί το έμβολο με διάμετρο 116 χιλ., τον θάλαμο καύσης, τις βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου και το δεσμοδρομικό σύστημα - την ίδια λύση που χρησιμοποιεί η Ducati στο MotoGP.

Το ηλεκτρονικό της πακέτο υποστηρίζει τους αναβάτες με το Cornering ABS, το οποίο για αυτήν τη μοτοσυκλέτα διαθέτει ρυθμίσεις ειδικά σχεδιασμένες για τη διαχείριση της πλαγιολίσθησης στην πίστα. Το ίδιο πακέτο επιτρέπει στους πιο έμπειρους αναβάτες να εκμεταλλευτούν την πλήρη ισχύ του κινητήρα και το σταθερό και ακριβές πλαίσιο.

DUCATI MEDIA
Ducati Hypermotard 698 Mono DUCATI MEDIA


Στόχος των Ιταλών με τη Hypermotard 698 Mono είναι να συνδυάσουν την ακρίβεια του μπροστινού μέρους των σπορ μοτοσυκλετών Ducati με την ευκινησία των Supermotards, για εύκολη, διαισθητική και διασκεδαστική οδήγηση - όπως θα πρέπει να έχει μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Αυτή η ισορροπία έχει επιτευχθεί χάρη στις διαστάσεις του πλαισίου που επιτρέπουν ένα πιο ουδέτερο και επικοινωνιακό μπροστινό μέρος σε σύγκριση με τις μοτοσυκλέτες που προέρχονται από τον off-road κόσμο, οι οποίες είναι συνήθως πιο υποστροφικές.

Η νέα Hypermotard 698 Mono συνδυάζει την τυπικά Supermotard αγωνιστική αισθητική με τις καθαρές γραμμές και την προσοχή στη λεπτομέρεια σχεδιασμού των επιφανειών που χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση της Ducati. Οι υπερκατασκευές που έχουν μειωθεί στο ελάχιστο επικοινωνούν αμέσως τον σπορ χαρακτήρα της Ducati και ενισχύουν την κάθετη εξέλιξη του νέου Superquadro Mono.

Με το αξεπέραστο στυλ Ducati, οι πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου σχεδίου "Y" συνδυάζουν τη σπορ εμφάνιση με το πλεονέκτημα του μειωμένου βάρους. Ένα άλλο μοναδικό στοιχείο είναι οι διπλοί σιγαστήρες στο πάνω μέρος, στα πλαϊνά της ουράς, ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της οικογένειας Hypermotard καθώς και των αγωνιστικών Supermotards. Ο σούπερ συμπαγής προβολέας LED ενσωματώνει τη λειτουργία DRL με διπλό προφίλ "C" για τη φωτεινή δέσμη, ενώ η ίδια φωτεινή υπογραφή βρίσκεται και στο πίσω φως θέσης.

DUCATI MEDIA
Ducati Hypermotard 698 Mono DUCATI MEDIA


Ο διασκεδαστικός χαρακτήρας της Hypermotard 698 Mono αναδεικνύεται ξεκάθαρα στην έκδοση RVE, που χαρακτηρίζεται από τα αποκλειστικά γραφικά «Graffiti». Αυτός ο χρωματισμός δημιουργήθηκε με τη χρήση υδάτινων γραφικών με στόχο την απόκτηση εκλεπτυσμένων και πολύπλοκων σχεδίων εμπνευσμένων από έργα τέχνης του δρόμου.

Πίσω στον νέο Superquadro Mono, η τελευταία προσθήκη στους κινητήρες της μάρκας από το Borgo Panigale συστήνεται ως νέο σημείο αναφοράς επιδόσεων μεταξύ των μονοκύλινδρων μοτοσυκλετών δρόμου. Δυνατός, ελαφρύς και συμπαγής, προέρχεται από τον πιο ισχυρό δικύλινδρο που δημιούργησε ποτέ η Ducati: τον Superquadro 1.285 cc της Panigale 1299.

Το έμβολο box-in-box, οι βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου, η επίστρωση για τον κύλινδρο αλουμινίου, ο πίρος του εμβόλου εξοπλισμένος με επίστρωση DLC και φυσικά η δεσμοδρομική κατανομή καθιστούν τον Superquadro Mono ικανό να περιστρέφεται σε ταχύτητες που συνήθως προορίζονται μόνο για αγωνιστικούς μονοκύλινδρους (ο κόφτης έχει ρυθμιστεί στις 10.250 σ.α.λ.) και αποδίδει μέγιστη ισχύ 77,5 ίππων στις 9.750 σ.α.λ.

DUCATI MEDIA
Ducati Hypermotard 698 Mono DUCATI MEDIA


Η ροπή, της οποίας η μέγιστη τιμή είναι 6,4 kgm στις 8.000 σ.α.λ., εμφανίζεται με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο, με αποτέλεσμα τη γραμμική απόδοση που μπορεί να αξιοποιηθεί πλήρως στη σπορ οδήγηση. Επιπλέον, χάρη στην αγωνιστική εξάτμιση Termignoni, στη διαμόρφωση πίστας η ισχύς αυξάνεται κατά 7 ίππους φτάνοντας στην απίστευτη τιμή των 84,5 ίππων, ένα ακόμα ρεκόρ για μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα.

Ο βασικός ηλεκτρονικός εξοπλισμός της Hypermotard 698 Mono είναι ο πληρέστερος στην κατηγορία και περιλαμβάνει πολλά από τα χειριστήρια που υπάρχουν στην Panigale V4, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control, Ducati Power Launch και Ducati Quick Shift (DQS) Up/Down, τα οποία μπορούν να αγοραστούν ως αξεσουάρ για τη βασική έκδοση και διατίθενται στάνταρ στην έκδοση RVE.

Η Hypermotard 698 Mono έχει τέσσερα Riding Modes (Sport, Road, Urban και Wet) στα οποία έχουν αντιστοιχιστεί από προεπιλογή τα Engine Modes (διαθέσιμα σε 3 επίπεδα) καθώς και τα DTC, EBC και ABS, τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν από τον αναβάτη. Τα πάντα είναι διαχειρίσιμα από τα όργανα LCD 3,8" με λευκούς χαρακτήρες σε μαύρο φόντο για να διασφαλίζεται η αναγνωσιμότητα των πληροφοριών. Όπως και στην Panigale V4, η Hypermotard 698 Mono διαθέτει επίσης ένδειξη αλλαγής ταχύτητας και πότε ο κινητήρας φτάνει στον κόφτη.

Η Hypermotard 698 Mono είναι η πρώτη Ducati που προσφέρει τέσσερα επίπεδα ABS. Δύο από αυτά ενσωματώνουν τη λειτουργία Slide-by-Brake, η οποία μέσω της χρήσης του πίσω φρένου επιτρέπει την ασφαλή και επαναλαμβανόμενη πλαγιολίσθηση στις στροφές κατά την σπορ οδήγηση στην πίστα.

Με το ABS ρυθμισμένο στο επίπεδο 3, όταν χρησιμοποιείται το πίσω φρένο κατά το επιθετικό φρενάρισμα στην πίστα, ενεργοποιείται το Slide-by-Brake, επιτρέποντας στη μοτοσυκλέτα μια περιορισμένη γωνία πλαγιάσματος που είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμη. Ο αναβάτης απλά φρενάρει, αρχίζει να μπαίνει στη στροφή και τα ηλεκτρονικά θα φροντίσουν τα υπόλοιπα. Αυτό το επίπεδο αναπτύχθηκε για λιγότερο έμπειρους αναβάτες στην πίστα που θέλουν να αρχίσουν να μαθαίνουν την οδήγηση με το πλάι όταν μπαίνουν στις στροφές. Με αυτό το επίπεδο Slide-by-Brake, η πλαγιολίσθηση του πίσω μέρους γίνεται πιο ελεγχόμενη, αφήνοντας άφθονο χώρο για διασκέδαση.

Όταν το ABS είναι ρυθμισμένο στο επίπεδο 2, το Slide-by-Brake επιτρέπει μεγαλύτερη γωνία πλαγιάσματος και πιο έντονη ολίσθηση στη στροφή. Αυτό το επίπεδο αναπτύχθηκε για σπορ χρήση στην πίστα για όσους έχουν ήδη εμπειρία σε οδήγηση με το πλάι (powerslides) αλλά θέλουν να υπολογίζουν στην ασφάλεια που προσφέρει το σύστημα ABS.

DUCATI MEDIA
Ducati Hypermotard 698 Mono DUCATI MEDIA


Για πιο έμπειρους αναβάτες που θέλουν να διαχειριστούν ανεξάρτητα τα powerslides όταν μπαίνουν σε στροφές στην πίστα, είναι διαθέσιμο το επίπεδο 1 στο οποίο το ABS, όχι το Cornering, είναι ενεργό μόνο μπροστά. Τέλος, το ABS της Hypermotard 698 Mono έχει επίσης επίπεδο 4, σχεδιασμένο για καταστάσεις χαμηλής πρόσφυσης για να εγγυάται μέγιστη σταθερότητα και ασφάλεια. Συνδέεται από προεπιλογή με τη λειτουργία Wet Riding Mode.

Η μοτοσυκλέτα προσφέρει 4 επίπεδα Wheelie Control. Τα επίπεδα 4, 3 και 2 εξασφαλίζουν μέγιστη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, ενώ ελαχιστοποιούν την ανύψωση του μπροστινού τροχού. Το επίπεδο 1, ωστόσο, αναπτύχθηκε για χρήση στην πίστα και επιτρέπει την ελεγχόμενη και ασφαλή ανύψωση του μπροστινού μέρους, μεγιστοποιώντας τις επιδόσεις και τη διασκέδαση.

Επιπλέον, αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, το λογισμικό Ducati Performance για το Ducati Wheelie Control είναι διαθέσιμο ως αξεσουάρ. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο σε συνδυασμό με την εξάτμιση Termignoni Ducati Performance, μη επιτρεπτή για χρήση σε δημόσιο δρόμο (not street-legal), και παρέχει μια πρόσθετη υποστήριξη που ονομάζεται Wheelie Assist. Σε αυτή την περίπτωση τα ηλεκτρονικά βοηθούν τον αναβάτη να εκτελέσει και να διατηρήσει μία παρατεταμένη σούζα, ρυθμίζοντας τη γωνία με τη χρήση της ροπής του κινητήρα που παρέχεται.

DUCATI MEDIA
Ducati Hypermotard 698 Mono DUCATI MEDIA

Η Hypermotard 698 Mono είναι συμπαγής και ελαφριά, με απόβαρο 151 kg χωρίς καύσιμο. Ένα αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται χάρη σε λύσεις όπως το πλαίσιο με διαφοροποιημένα δομικά στοιχεία και βάρος μόνο 7,2 kg, ικανό να συνδυάζει αντοχή με ακαμψία και ελαφρότητα, στις χυτές ζάντες (-0,5 kg σε σύγκριση με αντίστοιχες ακτινωτές), στα δισκόφρενα με φλάντζα αλουμινίου (-17% σε σύγκριση με μια χαλύβδινη μονάδα) και στο ελαφρύ πιρούνι Marzocchi, πλήρως ρυθμιζόμενο up side down πλήρως ρυθμιζόμενο εξωτερικά και γλίστρες αλουμινίου 45 χλστ., με βάρος μόνο 8,1 κιλά.

Το διπλό ψαλίδι, ελαφρύ και απέριττο, λειτουργεί μέσω προοδευτικής σύνδεσης με πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ. Οι ζάντες είναι εφοδιασμένες με ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV, διαστάσεων 120/70 ZR 17 μπροστά και 160/60 ZR 17 πίσω. Το μπροστινό σύστημα φρένων βασίζεται σε ένα μόνο δίσκο 330 χιλ. που αναπτύχθηκε ειδικά από την Brembo για την Hypermotard 698 Mono, με ακτινική δαγκάνα Brembo M4.32. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένας μονός δίσκος 240 χιλ., επίσης με ειδική σχεδίαση.

Η θέση οδήγησης έχει σχεδιαστεί για να εγγυάται μέγιστο έλεγχο στη σπορ οδήγηση, υποστηρίζοντας τόσο την παραδοσιακή οδήγηση με το πόδι τεντωμένο προς το έδαφος όσο και με το γόνατο στο έδαφος. Το τιμόνι με μεταβλητό σχήμα καθορίζει μια κυρίαρχη θέση, που ευνοεί τις κινήσεις του σώματος. Η θέση είναι ρυθμιζόμενη μέσω έκκεντρων μπουλονιών U.

DUCATI MEDIA
Ducati Hypermotard 698 Mono DUCATI MEDIA


Ο σχεδιασμός των μαρσπιέ έχει μελετηθεί για να μεγιστοποιηθεί η γωνία κλίσης. Επιπλέον, αφαιρώντας τα λαστιχένια προστατευτικά είναι δυνατή η απόκτηση μέγιστης πρόσφυσης με τις αγωνιστικές μπότες στην πίστα, χάρη σε μια συγκεκριμένη επεξεργασία των μαρσπιέ. Η εξαιρετικά λεπτή άνω δομή της μοτοσυκλέτας και η επίπεδη σέλα που καλύπτεται με ένα ύφασμα βελτιστοποιημένης πρόσφυσης διευκολύνουν τις κινήσεις του σώματος και των ποδιών.

Οι ενθουσιώδεις αναβάτες που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τις υψηλές επιδόσεις της Hypermotard 698 Mono στην πίστα θα βρουν διάφορες προτάσεις στον κατάλογο Ducati Performance, ξεκινώντας από την αγωνιστική εξάτμιση Termignoni, την αγωνιστική σέλα, τα μαρσπιέ motard, καθώς και γλίστρες και προστατευτικά καλύμματα για τους στροφαλοθαλάμους του κινητήρα.

Υπάρχουν επίσης διαφορετικά εξαρτήματα από ανθρακονήματα, τα οποία βοηθούν στο να ελαφρύνει η μονοκύλινδρη Ducati και να γίνει πιο επιθετική: από το μπροστινό πάνελ μέχρι το προστατευτικό πάνελ για την υψηλή θερμοκρασία της πολλαπλής εξαγωγής, μέχρι έναν ομολογκαρισμένο σιγαστήρα από τιτάνιο και ανθρακονήματα. Τέλος, όσοι θέλουν να αναβαθμίσουν την αισθητική τους, θα βρουν διάφορα εξαρτήματα από αλουμίνιο, όπως μανέτες φρένων και συμπλέκτη, τα διάφορα ρεζερβουάρ ή την τάπα καυσίμου και δυναμικά φλας.

Η νέα Hypermotard 698 Mono θα είναι διαθέσιμη σε αντιπροσωπείες στο δίκτυο της Ducati από τον Ιανουάριο στο κλασικό Ducati Red με πλαίσιο με βαφή πούδρας ή στην έκδοση RVE με ειδικά γραφικά, μαύρο πλαίσιο και DQS quickshifter στάνταρ. Για νεότερους αναβάτες, με άδεια Α2, η Ducati προσφέρει έκδοση με περιορισμένη ισχύ στα 35 kW. Σε αυτή την έκδοση η Superquadro Mono αποδίδει 43,5 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 5 kgm στις 5.750 σ.α.λ..

TAGS ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ DUCATI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ