CITROEN

Δοκιμή του Citroen C5 X Plug-in Hybrid

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS

Η παραλλαγή του C5 Aircross για όσους θέλουν το απόλυτο στους τομείς της άνεσης και της πολυτέλειας, είναι στην αγορά και προσφέρει premium μετακινήσεις και maximum οικονομία.

Πάει πολύς καιρός από τότε που η Citroen είχε αναδείξει το θέμα της λιμουζίνας παρουσιάζοντας κάποιο ανάλογο μοντέλο. Τώρα, οι συνθήκες είναι όπως φαίνεται ιδανικές και χρησιμοποιώντας πολλά στοιχεία από την πλούσια παρακαταθήκη της σε επίπεδο τεχνολογίας software και hardware, εμφανίζει μια πρόταση που δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορο όποιον θέλει το απόλυτο της άνεσης σε ένα πλούσιο από κάθε άποψη μοντέλο.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS


Κρατάει πολλά από τα στοιχεία που έχουν προσδιορίσει το C5 Aircross ως το καλύτερο αυτοκίνητο στη σύγχρονη ιστορία της, η Citroen τονίζει ορισμένους τομείς του C5 X, βάζοντας στο στόχαστρο όλους όσοι ψάχνουν την απόλυτη άνεση στις μετακινήσεις, ενώ με το χαρακτηριστικό της διακριτικό τρόπο, “κλείνει το μάτι” σε όσους έχουν πολύ ευχάριστες αναμνήσεις επί του θέματος, από τις θρυλικές εκδόσεις της DS.

Το C5 X έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού εκτός των άλλων, επαναφέρει τη φήμη που συνοδεύει το όνομα της Citroen, σε ότι είχε να κάνει με την τόλμη και την πρωτοπορία. Ξεκινώντας από το αμάξωμα, με ετούτο εδώ το “μείγμα” στοιχείων από crossover, station wagon και -υποψίας- coupe διάθεσης για το σύνολο, το C5 X είναι ένα σύγχρονο δείγμα του τι κάνει διαχρονικά τη Citroen να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους mainstream κατασκευαστές.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS


Το αποτέλεσμα, σε ότι αφορά την αισθητική, είναι επιβλητικό. Το μεγάλο αμάξωμα που έχει μήκος 4.805 χιλ. και πλάτος 1.815, έχει πολλές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες που “οδηγούν” το φωτισμό σε πολύ ενδιαφέροντα μονοπάτια, δημιουργώντας σκιές πάνω στα “κοψίματα” του καπό αλλά και των πλευρών του. Εμπρός και πίσω, τα μεγάλα φωτιστικά σώματα δεσπόζουν την εικόνα, δίνοντας ένα αιρετικό οπτικό σύνολο που αντικειμενικά, πρέπει να θέλεις για να το δεις όμορφο.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS

Όπως θα δούμε όμως πιο κάτω, ο στόχος -το να δείς το C5 X όμορφο- επιτυγχάνεται τελικά με έμμεσο τρόπο. Από τις λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν στην εμφάνιση του μοντέλου και το κάνουν ακόμα πιο ιδιαίτερο μια και “αποκαλύπτονται” σε δεύτερο χρόνο, είναι η ενσωματωμένη αεροτομή στην ηλεκτρική πόρτα του χώρου των αποσκευών, που δημιουργεί ένα σταθερό άνοιγμα με το οποίο ενισχύεται η καλή αεροδυναμική του μοντέλου (0,29).

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS


Τα μαύρα τόξα πάνω από τους τροχούς με τις ζάντες των 19 ιντσών, που στην προκειμένη περίπτωση, δεν φαίνονται τεράστιοι μια και είναι… εναρμονισμένοι στο σύνολο με τις αυξημένες συνολικά διαστάσεις, δίνουν μια αίσθηση crossover προσέγγισης στην εμφάνιση. Η “γέφυρα” με τα SUV/ crossover αμαξώματα, δικαιολογείται και από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (19,5 εκατοστά) που δίνει και θάρρος στον οδηγό να προσεγγίσει παραλίες μέσω βατών χωματόδρομων.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS

Την ίδια στιγμή, τονίζουν και τη σπορ διάθεση του αυτοκινήτου, που ας μην ξεχνιόμαστε, θέτει στη διάθεση του οδηγού του 225 ίππους. Αυτοί προκύπτουν από το συνδυασμό του βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων (180 ίπποι), με τον ηλεκτροκινητήρα (110 ίπποι) που “συμπληρώνει” το κινητήριο σύνολο και τροφοδοτείται από μια μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh (11,3 net) που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 64 χιλιόμετρα.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS


Στην πράξη, το σύνολο λειτουργεί υποδειγματικά συνδυάζοντας τους δύο “κόσμους” ιδανικά, τόσο προς όφελος της απόδοσης, όσο και προς εκείνο της οικονομίας στις μετακινήσεις. Το σημείο- κλειδί, είναι η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας με την πρίζα, κάτι που επηρεάζει σημαντικά τη μέση κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου- που ειρήσθω εν παρόδω, μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία του και με τη λειτουργία του κινητήρα προκειμένου να έχει ο οδηγός στη διάθεσή του ηλεκτρική αυτονομία φτάνοντας στον προορισμό που ενδεχομένως να τη χρειάζεται.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS

Έχοντας “γράψει” περισσότερα από 2.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του C5 X, αυτό που διαπιστώνουμε είναι πως έχει ιδιαίτερη σημασία να μπορείς να το φορτίζεις, προκειμένου να “απαλύνεται” η κατανάλωση. Η πλήρως φορτισμένη μπαταρία εξασφαλίζει μια μέση κατανάλωση που μένει εύκολα κάτω από τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα απόστασης, ενώ σε αντίθετη περίπτωση, το μοτέρ του C5 X φτάνει έως και τα 8,0 λίτρα.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok CITROEN


Μιλάμε πάντα για μικτές συνθήκες, με τη διαφορά πως λόγω περιόδου, τα χιλιόμετρα “ταξιδιού” ήταν αυξημένα, με πλήρες φορτίο (τέσσερα άτομα και αποσκευές λίγο πάνω από το όριο των 485 λίτρων που έχει ως την ευέλικτη εταζέρα ο χώρος στο πίσω μέρος) στο αυτοκίνητο και συνεχή χρήση του αποδοτικού κλιματισμού. Σχεδόν συνεχής ήταν και η χρήση του μασάζ από τα εμπρός καθίσματα αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok CITROEN

Αυτό έχει να κάνει με την πληρότητα του εξοπλισμού του αυτοκινήτου, που προφανώς προορίζεται για… υπηρεσία limo service. Αυτό άλλωστε τονίζεται και από την ύπαρξη των πλήκτρων στην εσωτερική πλευρά της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού, για να ρυθμίζει ο πίσω δεξιός επιβάτης (που παραδοσιακά είναι το τιμώμενο πρόσωπο στις VIP μετακινήσεις) το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια του.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok CITROEN


Γενικά στην καμπίνα, η πολυτέλεια αναδεικνύεται από τον εξοπλισμό αλλά και τα ποιοτικά υλικά που συναντά κανείς εκεί, στοιχεία που συνθέτουν ένα σύνολο που έχει ως στόχο τη διατήρηση της ευεξίας των επιβαινόντων στο μέγιστο. Έτσι δικαιολογείται και το “φόρτωμα” των εμπρός καθισμάτων με σύστημα ψύξης και θέρμανσης, καθώς και με το μασάζ που λέγαμε πιο πριν, που είναι μέρος του προγράμματος Citroen Advanced Comfort και προσφέρουν κορυφαία άνεση.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok CITROEN


Περιττό να πούμε πως οι ρυθμίσεις των καθισμάτων είναι ηλεκτρικές, ενώ σαν να μην φτάνουν οι μαλακές και μεγάλες θέσεις για τους επιβάτες, το C5 X έχει και την πλέον άνετη ανάρτηση που έχουμε συναντήσει σε σύγχρονο αυτοκίνητο εδώ και κάποιες δεκαετίες. Τα άκαμπτα αμαξώματα, η εξέλιξη των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και τα όλο και πιο αυστηρά πρότυπα για την ασφάλεια των επιβατών, έχουν φέρει σε πολλές περιπτώσεις καινούργιων αυτοκινήτων, ανάρτηση με σκληρότητα αυξημένη.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS


Αδικαιολόγητα αν τη δει κανείς σε σχέση με το χαρακτήρα και το ύφος του κάθε αυτοκινήτου. Ε, λοιπόν, με το C5 X, η Citroen στέλνει στον κάλαθο των αχρήστων αυτή τη θεωρία που θέλει σκληρή ανάρτηση για να “λειτουργούν” όπως πρέπει τα ηλεκτρονικά του κάθε αυτοκινήτου. Εδώ λοιπόν έχουμε ένα μοντέλο που δεν του λείπει τίποτα από την άποψη του software που φορτίζει για τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας των μετακινήσεων, ενώ την ίδια στιγμή προσφέρει “ανάρτηση- αφρό” για την άνεση των επιβατών του.

Μιλάμε για την πλέον πρόσφατη εκδοχή της «Advanced Comfort Active Suspension» που είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και τοποθετείται στα νέα μοντέλα της Citroen, θέλοντας να “φέρει” στη σύγχρονη εποχή, τα σημαντικά πλεονεκτήματα σε επίπεδο άνεσης, που χαρακτήριζαν την υδροπνευματική ανάρτηση που είχε γίνει συνώνυμο της Γαλλικής μάρκας κατά το παρελθόν.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS


Τι κι αν οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελαφρώς αυξημένες στις στροφές με τα πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ; Το -σχεδόν 2,8 μέτρα- μεταξόνιο του αυτοκινήτου, ορίζει τόσο προοδευτικές αντιδράσεις που δεν τίθεται καν θέμα παρέκκλισης από την επιθυμητή πορεία. Χώρια που τα περιθώρια πρόσφυσης είναι τόσο ψηλά, που στις ανοιχτές καμπές το C5 X δίνει την αίσθηση στον οδηγό του πως μπορεί να περνάει με ταχύτητες πλησίον της τελικής του και να μην υπάρχει το παραμικρό θέμα.

Το τιμόνι προσφέρει επαρκέστατη πληροφόρηση σχετικά με τα τεκταινόμενα στο δρόμο, ενώ τα φρένα έχουν τόσο καλή απόδοση που με πλήρες φορτίο, οι 2+ τόνοι του αυτοκινήτου “εξαφανίζονται”. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε τη δυνατότητα να δούμε πόσο ανθεκτικά είναι και στη σκληρή χρήση, σε κατηφορικές διαδρομές “με φόρα” αλλά και σε έκτακτες περιπτώσεις χρήσης τους, όπου η ανταπόκρισή τους ήταν ακαριαία.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS


Σύμμαχος του οδηγού είναι σίγουρα και το άμεσο 8άρι ΕΑΤ8 κιβώτιο ταχυτήτων, που βοηθάει στην εκμετάλλευση ακόμα και της παραμικρής ικμάδας απόδοσης του υβριδικού συνόλου. Για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του δρόμου, το C5 X προσφέρει στον οδηγό του τη μεγαλύτερη HUD οθόνη της αγοράς, με διαγώνιο 21,0 ιντσών- που έρχεται να συνεισφέρει στη high tech εικόνα του ταμπλό με τις δύο ψηφιακές οθόνες.

Αξίζει να σημειωθεί πως η κεντρική οθόνη αφής δίνει πρόσβαση σε όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, ενώ υπάρχουν “φυσικοί” διακόπτες για τις πλέον σημαντικές λειτουργίες, όπως είναι αυτές του ελέγχου του κλιματισμού και της χρήσης των φώτων. Το infotainment είναι τελευταίας γενιάς, πολύ πιο γρήγορο σε απόκριση από ότι σε άλλα μοντέλα και με κάθε απαραίτητη λειτουργία στο “συρτάρι” των εφαρμογών του.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok CITROEN


Εν κατακλείδι, το C5 X είναι το μοντέλο που πρέπει να δει όποιος ενδιαφέρεται για την απόκτηση μιας λιμουζίνας με πολύ “γήινα” χαρακτηριστικά. Όποιος ψάχνει την κορυφαία τεχνολογία κάτω από ένα κάπως διακριτικό “μανδύα”, με τα σήματα της Citroen να υπογράφουν την ιδιαιτερότητα. Η τιμή αγοράς της συγκεκριμένης έκδοσης που ξεπερνά οριακά τα 50 χιλιάδες ευρώ, είναι μάλλον λογικό αντίτιμο δεδομένου του εξοπλισμού και της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου.

Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok
Citroen C5 X PHEV 225ps S24auto Dok K.BOIDANIS


Τεχνικά χαρακτηριστικά Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Κινητήρας: 1.598 cc + ηλεκτροκινητήρας

Iσχύς βενζινοκινητήρα: 180ps/6.000 rpm

Ροπή βενζινοκινητήρα: 250 Nm/1.750 rpm

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 110 ps

Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 320 Nm

Συνδυαστική ισχύς/ ροπή: 225 ps / 360 Nm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,9 sec

Τελική ταχύτητα: 233 km/h

Μέση κατανάλωση (εργ.): 1,2 lt/100 km

Ηλεκτρική αυτονομία: 64 km

Εκπομπές CO2: 27 gr/km

Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.805 x 1.815 x 1.485 mm

Μεταξόνιο: 2.785 mm

Βάρος: 1.797 kg

Χώρος αποσκευών: 485 lt

Τιμή: Από 50.900 ευρώ

TAGS CITROEN CITROEN C5 X ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ