NISSAN

Δοκιμή Nissan Qashqai e-Power

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS

Το σύστημα e-Power είναι η σπουδή της Nissan στη νέα σελίδα των υβριδικών αυτοκινήτων: κινείται από ηλεκτροκινητήρα και φορτίζει από τον κινητήρα βενζίνης. Πώς λειτουργεί, πόσο καταναλώνει και πόσο αποδοτικό είναι το πλέον προηγμένο όλων των Qashqai;

Η ακτίνα της βέλτιστης δράσης του Qashqai e-Power είναι η πόλη. Η πόλη, στην οποία κατά τη Nissan κινούνται σε ποσοστό άνω του 70 τοις εκατό κατά μέσο όρο οι ιδιοκτήτες ενός C-SUV σαν αυτόν τον προπάτορα των Crossover - τον συνεχιστή της ιστορίας του πρώτου Qashqai που εξάπλωσε ως παλιρροϊκό κύμα το 2006 την επανάσταση της SUV σιλουέτας.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS


Ο αδιάλειπτος εκσυγχρονισμός του προπάτορα αυτού έφερε φέτος το πιο μεγάλο βήμα της εξελικτικής του διαδικασίας, στην τρίτη του γενιά: το σύστημα e-Power, που αποτελεί το νέο κεφάλαιο της σύγχρονης πορείας της αυτοκίνησης στην υβριδική τεχνολογία - την κορύφωση του υβριδικού Qashqai πάνω από τις mild hybrid μέχρι στιγμής εκδόσεις του.

Κινητήρας & κατανάλωση

Το e-Power της κορυφαίας αυτής έκδοσης του ιαπωνικού Crossover διαθέτει δύο κινητήρες - έναν τρικύλινδρο βενζίνης 1.5 Turbo και έναν ηλεκτρικό. Αντιθέτως με τα υβριδικά όπως τα γνωρίζαμε μέχρι στιγμής, όμως, τους τροχούς κινεί αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS


Ο ρόλος του προηγμένου, αλουμινένιου μοτέρ βενζίνης είναι είτε να φορτίζει τη μπαταρία των 2,1 kW που δίνει την ενέργεια στον ηλεκτρικό, λειτουργώντας δηλαδή ως γεννήτρια, είτε να προωθεί ενέργεια απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύς, είτε και τα δύο μαζί. Την επιλογή για το πού θα διοχετεύεται η ενέργεια που παράγει ο κινητήρας βενζίνης την κάνει αυτόματα η «ευφυής» ηλεκτρονική μονάδα του ειδικού μετατροπέα.

Η φόρτιση της μπαταρίας δεν μπορεί να γίνει με εξωτερική πρίζα, όπως στα plug-in υβριδικά. Δεν έχει και τόση σημασία ότι ο κινητήρας βενζίνης αποδίδει 156 ίππους, όση έχει ότι σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης δεν χρειάζεται να λειτουργεί με μεγάλες διακυμάνσεις των στροφών ή να καταπονείται σε περιπτώσεις που χρειάζεται πολλή ενέργεια - όπως στις ανηφόρες. Σε συνδυασμό με τη σπουδαία νέα τεχνολογία της μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, εκεί βρίσκεται το «κλειδί» της οικονομίας καυσίμου που προσφέρει το σύστημα e-Power στην πόλη.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS


Τα οφέλη από το συγκεκριμένο σύστημα είναι η άμεση ροπή από το μηδέν με το άγγιγμα του γκαζιού -χωρίς τη βραδύτητα των θερμικών μέχρι να μπει το Turbo- που χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά χωρίς το άγχος αυτονομίας των τελευταίων-, η γραμμικότητα της απόδοσης της ροπής, η ησυχία λειτουργίας, οι μειωμένες εκπομπές ρύπων και βεβαίως ο περιορισμός την κατανάλωσης στην πόλη.

Στο αστικό περιβάλλον, έτσι, μπορεί κανείς εύκολα να πέσει στα 5,0 lt/100km ή ακόμα και κάτω από αυτά, κινούμενος αμιγώς ηλεκτρικά όσο έχει ενέργεια η μπαταρία, επιλέγοντας τη λειτουργία Eco των τριών οδηγικών προφίλ και με τη βοήθεια του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας του φρεναρίσματος.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS


Με το τελευταίο, e-Pedal, μόλις ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι το σύστημα επιβραδύνει αυτόματα με έως και 0,11 g, για να αντλήσει όλη αυτή την ενέργεια και να τη μετατρέψει σε ηλεκτρική που αποθηκεύεται στη μπαταρία. Σε σχέση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό το φρενάρισμα, ωστόσο, δεν είναι άμεσο: από το σήκωμα του γκαζιού μέχρι να αρχίσει η επιβράδυνση μεσολαβεί περίπου ένα δευτερόλεπτο, κι αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να συνηθίσει κανείς για να αποφεύγει να πέφτει αμέσως στα φρένα.

Η κατανάλωση κάτω των 5,0 lt στην πόλη είναι μια εξαιρετική τιμή για τα δεδομένα του μεγέθους του Qashqai. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 6,0 lt/100km, όμως στον αυτοκινητόδρομο είδαμε ώς και στα 7,5 lt/100km: οι απαιτήσεις από τον κινητήρα βενζίνης εντείνονται, ανάκτηση από το φρενάρισμα δεν υπάρχει, και το βάρος του 1,7 τόνου έχει τις επιπτώσεις του. Παρόλα αυτά, ο αυξημένος θόρυβος φιλτράρεται αρκετά καλά μέχρι να φτάσει στην καμπίνα, χάρη και στην τεχνολογία Active Noise Cancellation.

Nissan Qashqai e-Power
P.DIAMANTIS


Οδηγική αίσθηση

Το σύστημα e-Power προσδίδει το Qashqai το διττό χαρακτήρα ηλεκτρικού και θερμικού: συνδυάζει την αθόρυβη ηλεκτρική κίνηση στην πόλη στο προφίλ Eco όσο υπάρχει ηλεκτρικό φορτίο στην μπαταρία, την άμεση ροπή και τις ταχύτατες επιταχύνσεις εν κινήσει (ρεπρίζ) χάρη στα 330 Nm, με τη δυνατότητα μιας δυναμικής βόλτας σε έναν ορεινό δρόμο στο προφίλ Sport που απελευθερώνει και τους 190 ίππους του με την άμεση παρέμβαση του βενζινοκινητήρα.

Nissan Qashqai e-Power
P.DIAMANTIS


Χάρη στην αμεσότητα της ροπής η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα, καθιστώντας το e-Power το ταχύτερο από όλα τα Qashqai, και χάρη στον βενζινοκινητήρα έρχεται και η τελική ταχύτητα των 170 km/h. Η οδηγική του αίσθηση αποτελεί ένα υβρίδιο μεταξύ ηλεκτρικού και θερμικού αυτοκινήτου, χωρίς τίποτα ξένο ή ασυνήθιστο πέραν του «σκαλοπατιού» που κάνει το e-Pedal του γκαζιού κατά την ανάκτηση.

Καθώς το υβριδικό σύστημα είναι καλορυθμισμένο και λειτουργεί γραμμικά, μπορείς να μπεις σε έναν πολύ καλό ρυθμό μαζί του: οι Ιάπωνες μηχανικοί τροποποίησαν την ανάρτηση για να διαχειριστούν τα 200 επιπλέον κιλά του συστήματος e-Power και να ελέγξουν εξαιρετικά τις κλίσεις του αμαξώματος των 1.699 κιλών, τη στιβαρότητα και προβλεψιμότητα του πατήματος σε κάθε φάση της στροφής.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS


Κι όλα αυτά διατηρώντας την άνεση της ανάρτησης για τη σημαντικότερη από όλες τις αποστολές του αυτοκινήτου -την καθημερινότητα στην πόλη- και την ποιότητα κύλισης που χρειάζεσαι για ένα άνετο μακρινό ταξίδι. Ταξίδι που γίνεται ακόμα πιο ανέμελο από την άψογη λειτουργία του κιβωτίου μονής σχέσης (πολύ ανώτερη ενός CVT), και φυσικά καθώς το e-Power απαλλάσσει από το άγχος της αυτονομίας που προκαλεί ένα EV.

Σχεδίαση

Η κορυφαία έκδοση e-Power του Qashqai διαφοροποιείται από τις άλλες μόνο σε ορισμένες λεπτομέρειες: στα λογότυπα που κοσμούν το κάτω μέρος των εμπρός θυρών της πόρτας του πορτ-μπαγκάζ, στο νέο σήμα της Nissan και σε μικρές παρεμβάσεις στη γρίλια της μάσκας V-Motion.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS


Πριν καν τοποθετηθεί το προηγμένο αυτό υβριδικό σύστημα, ο σχεδιασμός του Qashqai ήρθε στην τρίτη του γενιά στα απολύτως σύγχρονα δεδομένα: απαλλάχθηκε από τις καμπύλες, απέκτησε γωνίες και αιχμές, κάθετους αεραγωγούς στον εμπρός προφυλακτήρα, λεπτά φωτιστικά σώματα LED καιένα όμορφο «σκαλοπάτι» στη φιμέ τρίτη κολόνα - στοιχεία που μαζί με την πτέρυγα στην απόληξη της οροφής του προσδίδουν εντονότερο δυναμισμό.

Εσωτερικό

Αντίστοιχα, το εσωτερικό έγινε στη νέα αυτή γενιά του ιαπωνικού C-SUV πιο μινιμαλιστικό και απέριττο, με περισσότερη λεπτότητα, και με πιο μαλακά και ποιοτικά υλικά - στα όρια της πολυτέλειας στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Techna Plus αυτής της δοκιμής, που κοστίζει 46.890 ευρώ.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS


Η μεγάλη διαφορά της e-Power σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις εντοπίζεται στη μεγαλύτερη «αιωρούμενη» οθόνη 12,3 ιντσών, η οποία διαθέτει και νέα γραφικά, κι έπειτα στον νέο επιλογέα του συστήματος μετάδοσης στο κέντρο της κονσόλας. Η Techna Plus διαθέτει επίσης τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,8'' με Head-Up Display.

Το νέο υβριδικό σύστημα δεν έφερε συμβιβασμούς στους χώρους: με την αύξηση του μήκους και του πλάτους κατά σχεδόν 3 εκατοστά στη νέα του γενιά, και συνεπώς με το μεγαλύτερό της μεταξόνιο, η τρίτη γενιά του Qashqai είναι άνετη και σε πλάτος και στα πόδια για πέντε επιβάτες. Αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών απέκτησε ακόμη 74 λίτρα, φτάνοντας στα 504 lt - τιμή αρκετά ανταγωνιστική για την κατηγορία.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS


Συμπέρασμα

Με την πρόσφατη μείωση των τιμών του Qashqai που ανακοίνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan, η τιμή του νέου C-SUV με την τεχνολογία e-Power έπεσε κάτω από τις 40 χιλιάδες ευρώ στη βασικότερη από τις εκδόσεις του - φέρνοντάς το σε σχετικά λογικά επίπεδα αν λάβουμε φυσικά υπ' όψιν τη γενικότερη αύξηση των τιμών των καινούριων αυτοκινήτων τον τελευταίο χρόνο.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS


Σίγουρα το Qashqai e-Power αφήνει την αίσθηση ότι είναι εξαιρετικά ρυθμισμένο σε κάθε πτυχή της λειτουργίας του προηγμένου του υβριδικού συστήματος. Δηλαδή, αποδίδει άρτια σε κάθε διαφορετική συνθήκη: από την ήπια κίνηση στην πόλη, ως την εύκολη τήρηση σβέλτου ρυθμού στο αυτοκινητόδρομο και μέχρι μια σπορ βόλτα στα βουνά.

Και σίγουρα λύνει πολύ αποτελεσματικά το γόρδιο δεσμό της υψηλής κατανάλωσης που είχαν τα SUV στην πόλη, πριν την έλευση της τεχνολογίας e-Power. Πότε μπορούσε ένα C-SUV να καίει κάτω από 5,0 λίτρα στην πόλη; Καθώς η ηλεκτροκίνηση προβάλλει ακόμη συμβιβασμούς, μέχρι την πλήρη ανάπτυξή της ίσως οι νέες υβριδικές τεχνολογίες να είναι οι πιο ανέμελες και συμφέρουσες λύσεις - τόσο στην τιμή αγοράς τους όσο και στο κόστος χρήσης τους.

Nissan Qashqai e-Power
Nissan Qashqai e-Power P.DIAMANTIS


Nissan Qashqai e-Power: Τεχνικά* / Τιμή

Κινητήρας βενζίνης: Τρικύλινδρος 1.498 κ.εκ. 158 PS, 250 Nm

Ηλεκτροκινητήρας: 190 PS, 330 Nm

Μπαταρία: 2,1 kWh

Κιβώτιο: Σταθερής σχέσης μετάδοσης

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

0-100 km/h: 7,9 sec

Τελική ταχύτητα: 170 km/h

Κατανάλωση (WLTP): 5,4 lt/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP): 122 g/km

Διαστάσεις: 4.425x1.835x1.625 mm

Χώρος αποσκευών: 479 lt

Βάρος: 1.699 kg

Χώρος αποσκευών: 479-504 lt

Τέλη Κυκλοφοίας: 0 €

Τιμή: από 38.990 €

*Στοιχεία κατασκευαστή

TAGS NISSAN NISSAN QASHQAI E-POWER ΔΟΚΙΜΗ TEST DRIVE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ