Οδηγούμε το περίφημο Lynk & Co 08, το PHEV SUV με τα 200 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας

Μετά από μια βδομάδα διαδρομών και μίνι- αποδράσεων από τη ρουτίνα της καθημερινότητας, το μεγάλο SUV της Lynk & Co, δείχνει πως τα προτερήματά του δεν σταματούν στην κορυφαία ηλεκτρική αυτονομία που του εξασφαλίζει η μεγάλη για plug-in υβριδικό μοντέλο μπαταρία.
Ξεκινάω την ημέρα μου όπως πρέπει, με καφέ στο χέρι, μισόκλειστο μάτι και μπροστά μου το Lynk & Co 08. Το κοιτάω, με κοιτάει και νιώθω σαν να μου λέει “ναι, δε μοιάζω με τυπικό μεγάλο SUV. Προχώρα”. Κι αυτό, φίλοι, είναι πάντα επικίνδυνο. Γιατί κάθε φορά που ένα αυτοκίνητο “μιλάει” με τέτοια αυτοπεποίθηση ή θα με ενθουσιάσει ή θα με χώσει (ακόμα πιο βαθιά) σε υπαρξιακές αναζητήσεις, τύπου- “τι δουλειά έχει αυτό εδώ” ή “τι ψάχνει να βρει κανείς” και “τι σου είναι οι Κινέζοι…”.
Εδώ, τώρα που πέρασαν οι μέρες και κάνω τον απολογισμό, μπορώ με βεβαιότητα να σας πω πως ο ενθουσιασμός επικράτησε. Κατ’ αρχάς το 08 είναι από εκείνα τα SUV που δεν χρειάζεται να προσπαθήσουν για να τραβήξουν βλέμμα και αυτό γίνεται ευθύς εξαρχής αντιληπτό. Από την πρώτη κιόλας οπτική επαφή, το πρώτο βλέμμα. Μεγάλο, επιβλητικό, με γραμμές που δείχνουν πιο concept-car παρά “απλά άλλο ένα μεγάλο crossover”. Οι Κινέζοι έχουν στείλει μήνυμα εδώ, έχει να κάνει με την ικανότητά τους να προσαρμόζονται και να προσφέρουν όλα όσα μπορεί να φανταστεί κανείς.
Και εδώ, είναι προφανές πως “ξετινάζουν” την premium διάθεση. Το σύνολο είναι αφοπλιστικά premium και μόνο στο σημείο που ασχολείσαι με την τιμή αγοράς του, δεν το δείχνει. Άντε και στην “κρατημένης ποιότητας” -για να το πω κομψά- εταζέρα στο χώρο αποσκευών. Κάθομαι πίσω από το (περίεργο) τιμόνι και χαζεύω κάμποσο την αισθητική που αναπόφευκτα “κλείνει το μάτι” στα πρότυπα της Volvo αλλά και κολακεύει όποιον βρεθεί στην καμπίνα του. Κεντρική οθόνη σαν iPad Pro, υλικά μαλακά και προσεγμένα, αισθητική καθαρή με μια υποψία Σκανδιναβίας- είπαμε…
Και όλο αυτό, χωρίς διάθεση επίδειξης αλλά με μια ηρεμία και μια σιγουριά που συνολικά, αναβαθμίζει έτι περαιτέρω τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου. Αυτό και αν είναι σπάνιο, ειδικά για ένα αυτοκίνητο που παραμένει σε λογικά πλαίσια τιμολογημένο. Ξεκινάω, πατάω το γκάζι ήσυχα, και το 08 γλιστράει μπροστά με εκείνη την εθιστική σιωπή των ηλεκτρικών και στην προκειμένη περίπτωση, έχεις πολύ δρόμο μπροστά σου με τέτοιες συνθήκες, γιατί ετούτο εδώ το μεγάλο SUV, σου έχει ήδη “υποσχεθεί” 200 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.
Σε περίπτωση που δεν έχεις καταλάβει γιατί το επαναλαμβάνω ξανά και ξανά το συγκεκριμένο στοιχείο, να σου πω. Μέχρι τη στιγμή που γράφονται ετούτες εδώ οι γραμμές, το σύνηθες των PHEV υβριδικών είναι να παρουσιάζουν ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 περίπου χιλιομέτρων. Η Mercedes-Benz διατείνεται πως έχει “σπάσει τα όρια” προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα. Ε, υπό αυτό το πρίσμα, μπορείς να καταλάβεις γιατί τα 200 του 08 είναι μάλλον σημαντικά.
Θέλεις για την οικονομία της συζήτησης να συμφωνήσουμε πως είναι περισσότερο θέμα marketing; Ok, πάμε παρακάτω- γιατί ακόμα και έτσι να είναι, όταν φορτίζεις στην πρίζα το αυτοκίνητό σου μια φορά τη βδομάδα και η κατανάλωση βενζίνης παραμένει σε… μονοψήφιο, μικρότερο του “4”, τότε αρχίζεις και αντιλαμβάνεσαι πως δεν είναι και τόσο απλό το επίτευγμα της Lynk & Co. Γιατί αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό, έρχεται και “κουμπώνει” πάνω στα υπόλοιπα πλεονεκτήματα του μεγάλου 08 και διαμορφώνει μια ακόμα εντυπωσιακή συνολική εικόνα- μετά από εκείνη του 01.
Παράπλευρο όφελος είναι και το ότι το ντεπόζιτο βενζίνης, κρατάει άνετα 2–3 εβδομάδες χωρίς να θυμηθείς καν ότι υπάρχει. Σημαίνει ότι οι καθημερινές μετακινήσεις -δουλειά, σχολεία, ψώνια, βόλτες- είναι ένα ηλεκτρικό SUV με μηδενικό θόρυβο και μηδενική κατανάλωση βενζίνης. Και μπορεί να μην το είπα ευθέως, αλλά όσοι έχετε μείνει μέχρι εδώ στο κείμενο, το έχετε καταλάβει: τα βλέπεις σε πραγματικές συνθήκες τα 200 ηλεκτρικά χιλιόμετρα, δεν είναι μια θεωρητική αυτονομία που παίρνει υπόσταση μόνο σε εργαστηριακές συνθήκες.
Με αυτά και με τα άλλα, ο δρόμος ανοίγει και βγαίνω σε κομμάτια της Εθνικής οδού- προς Δελφούς. Τo 08 δείχνει χαρακτήρα. Σταθερό και στιβαρό όπως θα έπρεπε να είναι όλα τα αυτοκίνητα που προορίζονται για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, ως ένα μεγάλο αυτοκίνητο με απόβαρο κάτι παραπάνω από 2 τόνους, το 08 ταξιδεύει αρχοντικά. Τόσο εδώ, όσο και σε επαρχιακό οδικό περιβάλλον, το 08 δίνει “χώρο” στην ανάρτηση να “λάμψει”. Η ρύθμισή της κρατάει τους επιβαίνοντες στα πούπουλα, ενώ την ίδια στιγμή κοντρολάρουν μαεστρικά το μεγάλο όγκο.
Παρά το γεγονός πως το 08 δεν προσπαθεί “να το παίξει” GTI, καθώς βγάζει μια υπέροχη ηρεμία. Μια αίσθηση που σε οδηγεί αβίαστα σε ταξιδιωτικό πλαίσιο, με μια ωριμότητα που κάθε άλλο παρά αυτοκίνητο από εταιρεία που έχει σχεδόν 10 χρόνια μόνο στο κουρμπέτι και το κάνει με μια αβίαστη λαχτάρα να σε εξυπηρετήσει και όχι απλώς να σε εντυπωσιάσει. Αν και τα άλογά του, δεν είναι λίγα, το 08 δεν σε καρφώνει στο κάθισμα σαν ηλεκτρικό επιδόσεων. Έχεις 350 ίππους στη διάθεσή σου και μπορείς να τους εκμεταλλευτείς, όπου και όταν σου χρειαστούν.
Τεχνολογικά, το 08 είναι φορτωμένο- όπως θα όφειλε στην κατηγορία που έρχεται να “μπλέξει”. Από συστήματα ασφαλείας μέχρι infotainment που δουλεύει πραγματικά σαν σύγχρονο tablet και κάμερες καθαρές, η απίθανη πανοραμική οροφή, οι αισθητήρες που δεν ενεργοποιούν τους “συναγερμούς” χωρίς λόγο και το adaptive cruise που δουλεύει με ευγένεια, όλα είναι σεταρισμένα έτσι ώστε ο οδηγός να αισθάνεται πως έχει πάντα τον έλεγχο.
Δεν γέρνει υπερβολικά στις στροφές, δεν τρομάζει οδηγό και επιβάτες αλλά προφανώς δεν είναι το SUV που θα πεις “ας πιέσω να δω τι κάνει” αλλά σε κάθε περίπτωση το 08 είναι παραπάνω από ικανοποιητικό. Τα μεγάλα SUV με οικογενειακή φιλοσοφία δεν πρέπει να ενθαρρύνουν οδηγούς να το παίζουν ήρωες. Και το 08 κρατάει την υπόσχεσή του: είναι σταθερό, ασφαλές, πολιτισμένο. Ο αέρας ακούγεται λίγο αλλά όχι περισσότερο από premium ευρωπαϊκό SUV. Ο δρόμος είναι σχεδόν “σβηστός”.
Η μουσική γεμίζει την καμπίνα όμορφα. Και η άνεση… ειλικρινά, ταξιδεύεις σαν να μπήκες σε ακριβότερο αυτοκίνητο. Οι χώροι στην καμπίνα είναι τεράστιοι. Οι πίσω θέσεις θυμίζουν λιμουζίνα και το πορτμπαγκάζ χωράει άνετα βαλίτσες για διακοπές, ψώνια και ότι άλλο μπορεί να σκεφτεί κανείς πως θέλει μαζί του. Τα καθίσματα είναι σούπερ αναπαυτικά και η εργονομία καλή, με χειριστήρια εκεί που πρέπει. Το 08, με καλοακονισμένο δόρυ την τιμή του, έρχεται να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού και να προτρέψει όλους όσοι “ψήνονται”, να εμπιστευτούν μια νέα σχετικά μάρκα από την ελληνική αγορά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Lynk & Co 08
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.598, Ι4+ ηλεκτροκινητήρας
Μέγιστη ισχύς βενζινοκινητήρα (ίπποι): 139
Μέγιστη ροπή βενζινοκινητήρα (Nm): 230
Μέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα (ίπποι): 211
Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm): 350
Μέγιστη συνδυαστική ισχύς (ίπποι): 349
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, τριών σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 6,8”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 185
Μέση κατανάλωση λίτρα/100 χλμ. (εργοστ.): 0,9-6,5
Ηλεκτρική αυτονομία (χλμ.): 200
Εκπομπές CO2 (γρ.χλμ.): 23
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.820×1.915×1.685
Βάρος (κιλά): 2.037
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 540
Τιμή: Από 52.490 ευρώ