ΔΟΚΙΜΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Οδηγούμε την πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo, το ξεχωριστό B-SUV Junior Elettrica

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Όσο το μοντέρνο σύμβολο της Casa del Biscione, η 33 Stradale, θα εξακολουθεί να είναι ο φάρος της παράδοσης της Alfa Romeo, οι Ιταλοί θα μπορούν να αφοσιώνονται στα κρίσιμα εμπορικά τους αυτοκίνητα -όπως η Junior, στην κατηγορία μεγατόνων των B-SUV- μετά από τη δεκαετία της θαλασσοταραχής.

Η αφοσίωση αυτή δεν σημαίνει ότι η Junior πρέπει ή είναι ένα αυτοκίνητο της σειράς. Απλώς οφείλει να υπακούει σε απαρέγκλιτες προδιαγραφές οικονομιών κλίμακας του ομίλου της Stellantis, προκειμένου να εξασφαλίσει την ανάπτυξη που θα επιτρέψει στην Alfa Romeo να βαδίσει και πάλι σε νέους, ανθηρούς δρόμους – μετά την εξασφάλιση της επιβίωσής της που ήδη επετεύχθη με τη συμβολή και της Tonale.

Βάσει της παράδοσης, της αυτοκινητικής δεξιοτεχνίας και του δυναμικού ψυχισμού που αποτελούν την Άγια Τριάδα για τους σκληροπυρηνικούς φίλους της ιταλικής Casa, ίσως κάποτε οι τελευταίοι να αντίκριζαν ως βέβηλη μία Alfa Romeo SUV, μία Alfa Romeo ηλεκτρική, και μία Alfa Romeo που θα είχε πολλά ίδια εξαρτήματα με το Opel Mokka, με το Peugeot 2008 ή με το DS 3.

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Η Junior είναι και τα τρία παραπάνω. Διότι αυτά είναι τα καλέσματα των καιρών -μαζί με την ψηφιοποίηση του εσωτερικού- για ένα αυτοκίνητο που συνοδεύεται με την απόλυτη ανάγκη να πετύχει – όχι μόνο να πείσει τους διαχρονικούς φίλους της Alfa, αλλά και να προσελκύσει και νέους. Που ανδρώθηκαν στη δύσκολη περασμένη δεκαετία της εταιρείας.

Για τους πρώτους, η Alfa Romeo Junior προτάσσει το δυναμισμό της οδηγικής της συμπεριφοράς, που όντως την κάνει να ξεχωρίσει από τα ομογάλακτα αδέρφια της στη Stellantis. Και για τους δεύτερους προτάσσει τον αρκετά πιο ιδιαίτερο σχεδιασμό της, και μαζί τις ψηφιακές της τεχνολογίες συνδεσιμότητας, πολυμέσων, πλοήγησης.

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Πάνω στην πλατφόρμα e-CMP2 της Stellantis, λοιπόν, το σχέδιο της Junior είναι σαφώς πιο «μεσογειακό», πιο δυναμικό, σε σχέση π.χ. με τα πιο κομψά Fiat 600 ή Peugeot e-2008 ή με το πιο περιπετειώδες Jeep Avenger. Αυτός είναι ένας κεντρικός πυρήνας διαφοροποίησης.

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Δεν είναι μόνο τα φουσκωμένα της φτερά. Η παραδοσιακή μάσκα Scudetto για παράδειγμα, που κοσμεί τις Alfa Romeo εδώ και δεκαετίες, αποκτά εδώ μια νέα, καλοσμιλεμένη ερμηνεία, ενώ μπορεί κανείς να δει σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στην 33 Stradale (χωρίς το νίκελ του παρελθόντος), στη Giulia TZ της δεκαετίας του ’60 και στην Alfasud από τις αρχές του ’70.

Επίσης ο σχεδιασμός πετυχαίνει να τη δείχνει μεγαλύτερη στις φωτογραφίες, όπως από κοντά καταλαβαίνεις πόσο συμπαγές είναι το αμάξωμα των 4,17 μέτρων μήκους – το οποίο είναι λίγο χαμηλότερο από πολλά B-SUV, και πάλι για λόγους δυναμισμού. Τον ίδιο σκοπό εξυπηρετεί και έντονα κοφτό πίσω μέρος, μια σχεδιαστική προσέγγιση γνωστή ως «coda tronca» που πέραν της εμφάνισης πετυχαίνει και τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας.

Η έτερη πτυχή της ελκυστικότητας προς τους νέους είναι η τεχνολογία του εσωτερικού, όπου η οθόνη αφής 10,25″ του infotainment είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα και ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό με εύκολο χειρισμό και σχεδόν απόλυτα ευδιάκριτα γραφικά. Το σύστημα περιλαμβάνει ασύρματη ενσωμάτωση Apple CarPlay και Android Auto, μαζί με φωνητικές εντολές.

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Αριστερά, το ψηφιακό περιβάλλον ολοκληρώνεται από μια οθόνη αντίστοιχης διαγωνίου για τον πίνακα οργάνων, στο κλασικό σχήμα Cannocchiale της Alfa, όπου διατηρεί την κυκλική διάταξη και είναι πλήρως προσαρμόσιμη από τον οδηγό για τις εμφανιζόμενες πληροφορίες.

Όλα αυτά έρχονται σε ένα εσωτερικό που σχεδιαστικά διατηρεί λίγη από την παράδοση του παρελθόντος, με αρκετούς φυσικούς διακόπτες και λιγότερες λειτουργίες αφής – αποφεύγοντας τον ακραίο μινιμαλισμό που συναντάται σε πολλούς ανταγωνιστές.

Alfa Romeo Junior Elettrica ALFA ROMEO

Κι η καμπίνα είναι σαν να ανοίγεις την πόρτα και να μπαίνεις στην Τοσκάνη, και όχι π.χ. στη Φρανκφούρτη – παρότι όλα τα υλικά, σκληρά σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι μαύρα. Αυτό οφείλεται και στο όμορφο τριάκτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη. Τα καθίσματα αυτής της έκδοσης Speciale δεν είναι τόσο εντυπωσιακά ή υποστηρικτικά όσο τα μπάκετ της Sabelt της κορυφαίας έκδοσης Veloce, αλλά παρέχουν χαμηλή και άνετη θέση οδήγησης με καλή ορατότητα.

Alfa Romeo Junior Elettrica ALFA ROMEO

Κλείνοντας τα του εσωτερικού, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι ανταγωνιστικός και επαρκής, δεδομένου του μεγέθους της Junior, αν και λίγο πιο μεγαλόσωμοι ίσως δυσκολευτούν να χωρέσουν τα γόνατά τους πίσω. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 400 λίτρα, στα άνω σύνορα που προσφέρει η κατηγορία, με την πρακτική διάταξη του διπλού πατώματος και του οργανωτή καλωδίων.

Alfa Romeo Junior Elettrica ALFA ROMEO

Η Alfa Romeo προσφέρει τη Junior Ibrida με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για αγοραστές που δεν είναι ακόμη έτοιμοι για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για όσους όμως το έχετε αποφασίσει, εδώ θα συναντήσετε έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και ροπής 260 Nm που αντλεί την ενέργειά του από μια συστοιχία μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 54 kWh (ωφέλιμη 50,8 kWh).

Με το ηλεκτρικό μοτέρ αυτό η Junior Elettrica σημειώνει το sprint 0-100 km/h σε 9,0 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h για λόγους αυτονομίας. Η τελευταία, κατά τον κύκλο WLTP, ξεπερνά τα 400 km με κάθε πλήρη φόρτιση – καθώς η μέση κατανάλωση είναι ρεαλιστικά στις 16 kWh/100 km. Αλλά με αρκετή προσοχή στην πόλη μπορεί να πέσει ακόμα και στις 13 kWh.

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Η εταιρεία του Τορίνου επέλεξε λίγο πιο προοδευτικό τρόπο να ξεδιπλώνεται η ισχύς, από όσο ίσως θα ήθελαν οι σκληροπυρηνικοί Alfisti – όμως και πάλι ερχόμαστε στα θέματα περί αναγκαιότητας σε μια εποχή, και σε μια κατηγορία, και κοινωνία, διαφορετικών προτεραιοτήτων από την παραδοσιακή αυτοκινητική αίσθηση.

Χρειάζεται η ισορροπία ενός οικογενειακού αυτοκινήτου εδώ, και είναι προφανές. Και η μειωμένη κατανάλωση, που μπορεί κανείς να έχει στο πρόγραμμα Advanced Efficiency κυρίως – αλλά και στο Natural, που κάνει λίγο πιο νωχελική την απόκριση του γκαζιού.

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Αν ο οδηγός επιλέξει από το διακόπτη dna στην κεντρική κονσόλα το οδηγικό προφίλ Dynamic, τα πράγματα γίνονται λίγο πιο ζωηρά στην απόκριση, του γκαζιού αλλά και του τιμονιού. Και συνδυάζονται με τις υπέροχες δυνατότητες του πλαισίου της Junior, μαζί με την εξειδικευμένη δουλειά στα silent blocks, στην ανάρτηση γενικώς και στα φρένα.

Χωρίς να θυσιάζει και τόσο την άνεση, η σκληρότερη ρύθμιση της ανάρτησης είναι όντως ικανή να κάνει τη διαφορά της Junior σε σχέση με τον ενδο-ομιλικό ανταγωνισμό. Στην επικοινωνία που έχεις μαζί της σε έναν στριφτερό δρόμο, στις μικρότερες κλίσεις στις στροφές, στη γενική της συγκρότηση σε κάθε φάση της στροφής. Έχει ένα σφρίγος που λείπει από την κατηγορία.

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Τέλος πρέπει να σημειώσουμε, επίσης, ότι εκτός από τη λειτουργία B που απλώς ενισχύει την ανάκτηση, το ιταλικό SUV δεν προσφέρει άλλες επιλογές για την αναγεννητική πέδηση – ούτε και λειτουργία one-pedal που βολεύει πολύ στην καθημερινότητα, όταν τη συνηθίσεις.

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Στην ελληνική αγορά, η «μικρή» Alfa Romeo Junior Elettrica των 156 ίππων (εξαιρουμένης της Veloce των 280 hp) προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Το κόστος εκκίνησης της βασικής έκδοσης ξεκινά από 33.400 ευρώ με την ειδική προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας της Alfa Romeo – τιμή στην οποία δεν συμπεριλαμβάνεται η τυχόν κρατική επιδότηση.

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Το τεχνολογικό πακέτο περιλαμβάνει τη σουίτα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης όπως το Highway Assist και Adaptive Cruise Control. Το σύστημα πλοήγησης της TomTom, στάνταρ στην έκδοση Speciale, παρέχει ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο.

Η έκδοση Speciale, αυτής της δοκιμής, έρχεται με πλουσιότερο εξοπλισμό -ενεργό cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα και πλοήγηση- και τιμή στα 36.000 ευρώ, επίσης με την προωθητική ενέργεια. Και οι δύο εκδόσεις συνοδεύονται από τέσσερα χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια, καθώς και 8ετή εγγύηση για την μπαταρία.

Alfa Romeo Junior Elettrica P.DIAMANTIS

Alfa Romeo Junior Elettrica

  • Κινητήρας: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
  • Μπαταρία: 54 kWh
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • Ισχύς: 156 ίπποι
  • Ροπή: 260 Nm
  • 0-100 km/h: 9,0 sec
  • Τελική ταχύτητα: 150 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 15,5 kWh/100 km
  • Αυτονομία (WLTP): 398 km
  • Φόρτιση: 5:45 ώρες (11 kW, 100%) / 30 λεπτά (DC 100 kW, 0-80%)
  • Εκπομπές CO2: 0 g/km
  • Μήκος: 4,173 m
  • Μεταξόνιο: 2,557 m
  • Βάρος: 1.620 kg
  • Χώρος αποσκευών: 400-1.265 lt
  • Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
  • Τιμή: Από 33.400 ευρώ (με προωθητική ενέργεια)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ