ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Δοκιμή του φρεσκαρισμένου Seat Ibiza 1.0 Eco TSI στη σπορτίφ έκδοση FR

P.DIAMANTIS
P.DIAMANTIS

Συνυφασμένο με την ελληνική αυτοκίνηση τις τελευταίες δεκαετίες, και στις πέντε γενιές του, το Seat Ibiza δέχθηκε ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα -στην εμφάνιση, την ποιότητα και τα ηλεκτρονικά του- για να μείνει επίκαιρο. Το δοκιμάζουμε με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 Eco TSI των 110 ίππων.

Η διαχρονική υπόσταση του Seat Ibiza, η πρακτικότητά του και η σταθερά καλή σχέση αξίας-τιμής του, το καθιστούν ένα από τα αυτοκίνητα που έχουν συνδεθεί σε μεγάλο βαθμό με τη χώρα μας - όπου έχει σημειώσει ένα σημαντικό μερίδιο των περισσότερων από 6 εκατομμυρίων πωλήσεών των πέντε γενεών του.

Πρόκειται για μια κλασσική, σταθερή αξία, που -μέσα στην πλημμυρίδα των SUV, την έλευση του Arona, την εξασθένηση των κλασσικών hatchback και το επερχόμενο τέλος αυτοκινήτων όπως το Ford Fiesta- εξακολουθεί να έχει βαρύ όνομα και να ασκεί αρκετή έλξη ώστε η Seat να το φρεσκάρει αισθητικά και να το αναβαθμίσει τεχνολογικά για το 2023.

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS


Επιγραμματικά, η ανανέωση αυτή περιλαμβάνει μικρές παρεμβάσεις στην εμφάνιση -κυρίως στα LED φώτα-, βελτιώσεις στην ποιότητα και τις ψηφιακές τεχνολογίες του εσωτερικού -με στάνταρ κεντρική οθόνη 8,25''- και εμπλουτισμό της σουίτας των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Μηχανικά δεν υφίσταται κάποια αλλαγή - και δεν χρειαζόταν, άλλωστε.

Καταλήγει, έτσι, το Ibiza να είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ, προσφέροντας εν κατακλείδι μια πρόταση σε λογική τιμή -σε μια περίοδο που τα ψηφία στους τιμοκαταλόγους αλλάζουν σαν τα φρουτάκια στο καζίνο- που δεν έχει μεν καμία υβριδική υποβοήθηση, αλλά παρόλα αυτά κρατά την κατανάλωση γύρω από τα 6 lt/100km.

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS


Seat Ibiza: Σχεδίαση

Η σιλουέτα και το πρόσωπο του Ibiza δεν άλλαξαν με τη φετινή του ανανέωση. Μπορεί κανείς να την εντοπίσει μόνο στα ανασχεδιασμένα εμπρός φωτιστικά σώματα, που απέκτησαν μαύρο περίγραμμα και στάνταρ -σε όλες τις εκδόσεις- LED προβολείς. Κι ακόμη, στην καλλιγραφική γραμματοσειρά με την οποία είναι γραμμένο το όνομα Ibiza στην πίσω πόρτα, και στις καινούριες ζάντες 17 ή 18 ιντσών.

Στην έκδοση FR αυτής της δοκιμές οι όμορφες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και 5 διπλών ακτινών, σε συνδυασμό με τα πιο δυναμικά φωτιστικά σώματα και τους αεραγωγούς του εμπρός προφυλακτήρα προσδίδουν πιο σπορτίφ εικόνα. Η οποία ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την ελαφρά μείωση του ύψους από το έδαφος, για την ενίσχυση της σπορ συμπεριφοράς.

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS


Seat Ibiza: Εσωτερικό-Χώροι

Ο δεύτερος τομέας που η ισπανική εταιρεία επικέντρωσε την αναβάθμιση του Ibiza ήταν το εσωτερικό: κυρίως με την αντικατάσταση ορισμένων πλαστικών σημείων λίγο πιο σκληρών στην αφή μέχρι πρότινος, που δίνουν καλύτερη αίθηση ποιότητας πια, και με την βελτίωση των ψηφιακών τεχνολογιών του infotainment και της συνδεσιμότητας.

Υπάρχουν και μικρές σχεδιαστικές αλλαγές -στο ταμπλό, με νέους αεραγωγούς με φωτιζόμενο περίγραμμα, καθώς και στο πολυλειτουργικό τιμόνι της έκδοσης FR- και παράλληλα παρεμβάσεις στην κεντρική ψηφιακή οθόνη των πολυμέσων.

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS


Η τελευταία τοποθετήθηκε πιο ψηλά και πλέον έχει στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις διαγώνιο 8,25 ιντσών - ή προαιρετικά 9,2''- με αναβαθμισμένη λειτουργία του συστήματος Seat Connect. Το λογισμικό αυτό υποστηρίζει τη συνδεσιμότητα του smartphone μέσω του ασύρματου συστήματος Full Link (με Android Auto και Apple CarPlay), καθώς και τις φωνητικές εντολές με την προσταγή “Hola Hola”. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25'', απαράλλαχτος, διατίθεται προαιρετικά.

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS

Η θέση οδήγησης εξακολουθεί να είναι αρκετά άνετη και εργονομική -με περισσότερη στήριξη στα πιο σπορτίφ καθίσματα της έκδοσης FR, με κόκκινες ραφές- ενώ για τους εξαίρετους χώρους του ισπανικού supermini δεν ήταν αναγκαία καμία παρέμβαση: εξακολουθούν να είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (355 λίτρα).

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS


Seat Ibiza 1.0 Eco TSI: Κινητήρας & κατανάλωση

Στην ίδια συνθήκη με τους χώρους, ο τρικύλινδρος κινητήρας TSI του 1.0 λίτρου του Ibiza επίσης δεν χρειαζόταν κάποια παρέμβαση - άλλωστε δεν έχουμε να κάνουμε με μια νέα γενιά, εδώ, αλλά με την ανανέωση της πέμπτης του. Η απόδοση των 110 ίππων και των 200 Nm εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστική, και να δίνει αρκετά καλή αίσθηση στο δρόμο - ειδικά στις ρεπρίζ στο εύρος των 2.000-3.000 στροφών που έρχεται το peak της ροπής.

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS

Οι επιδόσεις δεν είναι κακές (τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,3'' και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 195 km/h), παρά την αρχική ραθυμία στις χαμηλές στροφές, αλλά το σημαντικό είναι πως η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι τέτοια που αφ' ενός εξασφαλίζει αρκετά καλές επιταχύνσεις εν κινήσει -π.χ. για την ασφάλεια μιας προσπέρασης- και αφ' ετέρου χάρη στις ίδιες επιταχύνσεις επιτρέπει πιο οικονομική οδήγηση, με την επιλογή συνήθως μιας σχέσης πάνω από την ιδανική.

Έτσι, με σχετική ευκολία μπορεί κανείς να πέσει αρκετά κοντά στα 6,0 λίτρα βενζίνης / 100 km στις καθημερινές συνθήκες της πόλης, και στα 5,0 lt/100km μένοντας με σταθερό γκάζι στη μακριά 6η σχέση του κιβωτίου στο ταξίδι, και με το πρόγραμμα Eco στην επιλογή των οδηγικών προφίλ.

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS


Seat Ibiza: Στο δρόμο

Ανέκαθεν το Ibiza δεν ήταν ένα αυτοκίνητο αδιάφορο στο δρόμο: χωρίς να είναι ο ορισμός του σπορ παραμένει πολύ συγκροτημένο, ελέγχει καλά τις κλίσεις του, έχει αρκετή περισσότερη πρόσφυση από όσο θα περίμενες από ένα λειτουργικό και ευρύχωρο supermini και σου εμπνέει εμπιστοσύνη να ανεβάσεις λίγο το τέμπο σε έναν φιδίσιο δρόμο.

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS


Η έκδοση FR έχει ακόμη καλύτερο πάτημα, μιας και είναι πιο χαμηλά στο έδαφος και έχει λίγο σφιχτότερη ανάρτηση, μαζί με τα ελαστικά 215/45. Το αντίτιμο στην άνεση -ειδικά του ημιάκαμπτου άξονα πίσω- είναι υπαρκτό στις εγκάρσιες κακοτεχνίες του δρόμου, αλλά όχι τόσο ενοχλητικό, ενώ θυσιάζει πολύ λιγότερο την ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο. Στο ταξίδι συμβάλλει και η αρκετά ικανοποιητική ηχομόνωση.

Η αναβάθμιση -με το φετινό φρεσκάρισμα του Ibiza- στον τομέα αυτόν έχει να κάνει με τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης: πλέον, το ισπανικό supermini διαθέτει το σύστημα Travel Assist, που κρατά αυτόματα την ταχύτητα και την λωρίδα κυκλοφορίας -σε συνεργασία με το Lane Assist και το Traffic Sign Recognition για την αναγνώριση των ορίων ταχύτητας-, καθώς και τα Side Assist (για τα τυφλά σημεία των καθρεπτών) και High Beam Assist (για την αυτόματη λειτουργία της μεγάλης σκάλας των φώτων).

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS


Seat Ibiza: Συμπέρασμα

Οι αλλαγές στην πέμπτη γενιά του Ibiza κατάφεραν να το κρατήσουν επίκαιρο, κάνοντάς το πιο ποιοτικό και τεχνολογικά εξοπλισμένο μέσα στο έτσι κι αλλιώς σταθερό εύρος της εξαιρετικής σχέσης αξίας-τιμής ενός αυτοκινήτου που ήταν ανέκαθεν από τα πιο “τίμια” της αγοράς.

Η τιμή του, με τα νέα δεδομένα της ελληνικής πραγματικότητας, ξεκινά από τα 19.690 ευρώ για τη βασική έκδοση με τον 1.0 Eco TSI των 110 ίππων, και φτάνει στα 20.490 ευρώ για τη σπορ έκδοση FR με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, όπως αυτής της δοκιμής (με το αυτόματο DSG 7 σχέσεων η τιμή ανεβαίνει κατά 600 ευρώ). Λογικές τιμές, αν συνυπολογίσουμε και τον αρκετά πλούσιο εξοπλισμό που το συνοδεύει.

P.DIAMANTIS
Seat Ibiza 1.0 Eco TSI FR P.DIAMANTIS


SEAT IBIZA 1.0 Eco TSI FR

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.0 Turbo / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 6
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 110 ίπποι / 5.500 rpm
  • Ροπή: 200 Nm / 2.000-3.500 rpm
  • 0-100 km/h: 10,3 sec
  • Τελική ταχύτητα: 195 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 4,9-5,8 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 113-132 g/km
  • Μήκος: 4,059 m
  • Μεταξόνιο: 2,564 m
  • Βάρος: 1.030 kg
  • Χώρος αποσκευών: 355 lt
  • Τιμή: 20.490 €
TAGS ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΟΚΙΜΗ SEAT IBIZA SEAT TEST DRIVE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ