ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Δοκιμή του Honda ZR-V, του υβριδικού SUV που πλέον αξίζει περισσότερο από όσο κοστίζει

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Με τη μείωση της τιμής του στα 34.990 ευρώ, το Honda ZR-V είναι πλέον μια άκρως ελκυστική πρόταση στα οικογενειακά SUV – με ένα υπέροχο υβριδικό σύστημα και με τον σπορτίφ χαρακτήρα και τον ιδιαίτερο μινιμαλισμό της Honda.

Το γεγονός ότι το Honda ZR-V βασίζεται στην αρχιτεκτονική και το υβριδικό σύστημα της νέας γενιάς του Civic είναι από μόνο του αρκετό να στεφανώσει με δάφνες το νέο SUV που πρόσθεσε η Honda στην ευρωπαϊκή της γκάμα, με σκοπό να λάμψει με πιο ξεκάθαρο και επικερδή τρόπο στην τόσο πολυπληθή, πολύπλευρη και κρίσιμη κατηγορία των C-SUV στην ήπειρό μας – αν και με μήκος 4,6 μέτρων είναι πάνω στο σύνορο με τα D-SUV.

Η σύνδεσή του με το Civic σημαίνει ότι καρπώνεται το υβριδικό του σύστημα e:HEV, καθιερωμένο πια για την αποδοτικότητα, την οικονομία και την τόσο εκλεπτυσμένη λειτουργία του – αλλά το αυξημένο ύψος από το έδαφος, το πιο ογκώδες αμάξωμα και η λίγη παραπάνω έμφαση στην άνεση της ανάρτησης φυσικά του στερούν λίγη από την μέθεξη του Civic στην οδηγική του αίσθηση.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Το εσωτερικό του ZR-V επίσης υιοθετεί την αισθητική από το hatchback, όπου η έλλειψη τεράστιων οθονών μπορεί για κάποιους να είναι μειονέκτημα – ή για κάποιους άλλους ένα απαραίτητο “μέτρο” σε μια αμετροεπή εποχή. Πάντως είναι λειτουργικό, ευρύχωρο και άνετο – αλλά σίγουρα τα 380 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ του είναι ένα από τα σημεία που χωλαίνει.

Το τρίτο SUV της γκάμας της Honda, με μήκος 4,568 μέτρων καλύπτει το κενό μεταξύ του HR-V, το οποίο παρότι βρίσκεται στα άνω όρια των B-SUV για πολλούς δεν έχει αρκετούς χώρους, και του μεγαλύτερου CR-V των 4,7 μέτρων, που επίσης είναι και αρκετά ακριβότερο.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Αν σε αυτή την εξίσωση υπολογίσουμε ότι το νεό ZR-V είναι μόλις 3 εκατοστά μικρότερο σε μήκος από την προηγούμενη γενιά του CR-V, η Honda πλέον -χωρίς να ξεκαθαρίσει τα θολά της σύνορα ανάμεσα στις κατηγορίες- προσφέρει από μία πρόταση στα άνω όρια μήκους καθεμιάς εκ των τριών κύριων κατηγοριών.

Ένα βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί το ZR-V από τον ανταγωνισμό, από τη μεγαλύτερη μερίδα του ανταγωνισμού, είναι ότι ο σχεδιασμός του δεν είναι στο κλασικό στιλ ενός κυβοειδούς SUV – αλλά αντίθετα δείχνει πιο “αεροδυναμικό”, πιο χαμηλό σε ύψος, με μια αμυδρή ιδέα από Coupe στην προσωπικότητά του – κάτι ίσως σαν μία all-road estate εναλλακτική. Αλλά χωρίς ακρότητες.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Αυτή είναι η σχεδιαστική φιλοσοφία των νέων SUV της ιαπωνικής εταιρείας, και ό,τι χάνει εξαιτίας της στο χώρο αποσκευών το κερδίζει με την πίστη της στη διαχρονική της σπορτίφ φιλοσοφία – που της δίνει την διαφορετικότητά της. Τη φιλοσοφία αυτή ενισχύει η μαύρη κυψελοειδής μάσκα και τα δυναμικά άκρα του προφυλακτήρα, οι σπορ μαύρες ζάντες 18’’, η πτέρυγα της οροφής και οι (αληθινές) δύο χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης.

Γενικώς η εμφάνιση είναι εκλεπτυσμένη με τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα, τις λεπτές εμπρός κολόνες και με αρκετές καμπύλες – σε σημείο που παραπέμπει σε premium ευρωπαϊκά SUV, ειδικά στα Coupe-SUV που απευθύνονται σε όσους θέλουν την πρακτικότητα ενός SUV αλλά είναι επιφυλακτικοί για την αισθητική του.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Στο εσωτερικό, το ZR-V αντλεί πολλά στοιχεία από το Civic, όπως την κυψελοειδή επιφάνεια που διατρέχει όλο το πλάτος ενσωματώνοντας τους αεραγωγούς, κι έτσι διατηρεί την κλασική φιλοσοφία της Honda που έχει στον πυρήνα της την υψηλή ποιότητα υλικών, την άριστη συναρμογή και την εργονομία. Τα φυσικά κουμπιά για τον κλιματισμό είναι ευχής έργον, και παρότι δεν έχει το τεράστιο μέγεθος του ανταγωνισμού κάτι ανάλογο μπορεί να ειπωθεί και για την οθόνη αφής 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Υιοθετώντας το σύστημα Honda Connect, η οθόνη προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και ενσύρματη μέσω Android Auto, και το layout είναι άκρως πρακτικό – χωρίς να ενοχλούν τα κάπως ξεπερασμένα γραφικά της.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Πίσω από το τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (10,2 ιντσών στην κορυφαία έκδοση, 7 ιντσών στις άλλες) παρέχει πολλές πληροφορίες, αλλά με περιορισμένες επιλογές εξατομίκευσης. Η θέση οδήγησης είναι παρόμοια με του Civic, απλά ψηλότερα τοποθετημένη, κάτι που μπορεί να μην ταιριάζει σε όσους προτιμούν την πιο όρθια θέση ενός τυπικού SUV.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Ο χώρος για τους επιβάτες είναι αρκετά γενναιόδωρος, άνετος για τα πόδια και τους ώμους των πίσω επιβατών, όμως ο μη-κυβοειδής σχεδιασμός κάνει λίγους μικρούς συμβιβασμούς στο ύψος για τους λίγο πιο μεγαλόσωμους επιβάτες πίσω και λίγο μεγαλύτερους συμβιβασμούς για το χώρο αποσκευών.

Ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας, υπολειπόμενος σημαντικά σε σχέση με τους αντιπάλους του και ακόμη και σε σχέση με το Civic hatchback. Δεν προσφέρονται τα ευέλικτα Magic Seats, λόγω της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων και της θέσης του ρεζερβουάρ. Παρ’ όλα αυτά, ο χώρος είναι πρακτικός σε σχήμα και οι εκδόσεις Advance διαθέτουν ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με αισθητήρα ποδιού.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Το ZR-V υιοθετεί το καθιερωμένο και εντυπωσιακά αποδοτικό υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda, πανομοιότυπο με αυτό του Civic. Το σύστημα λειτουργεί κυρίως με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα (κύκλου Atkinson), που δρα ως γεννήτρια του ηλεκτροκινητήρα -184 ίππων και 315 Nm ροπής- που κινεί τους εμπρός τροχούς.

Στην εκκίνηση, και αν μείνεις ήπιος στο γκάζι, το ZR-V λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά. Με λίγη περισσότερη πίεση στο δεξί πεντάλ ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας, κι έπειτα σε υψηλές ταχύτητες -ή σε συνθήκες που χρειάζεται ισχυρή επιτάχυνση- το 2λιτρο μοτέρ αυτόματα επενεργεί και αυτό στους τροχούς.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Το σύστημα Linear Shift Control προσομοιώνει αλλαγές σχέσεων για να ταιριάζει ο ήχος του κινητήρα με την ταχύτητα, αποφεύγοντας τις συνεχείς υψηλές στροφές που παρατηρούνται σε άλλα υβριδικά συστήματα. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προφίλ Eco, Normal, Sport και Snow.

Παρά την τεχνική πολυπλοκότητα, η λειτουργία του συστήματος είναι γενικά ομαλή. Η επιτάχυνση 0-100 km/h κυμαίνεται στα 7,8 δευτερόλεπτα, που είναι μια πολύ ανταγωνιστική επίδοση για ένα αυτοκίνητο 1.589 κιλών. Ωστόσο, σε αντίθεση με το Civic, στο ZR-V το υβριδικό σύστημα μπορεί να παρουσιάσει βουητό ή μια κάποια τραχύτητα στην αίσθηση όταν πιεστεί.

Σε αυτό το σενάριο, της πίεσης ειδικά σε έναν ορεινό σπειροειδή δρόμο, το ZR-V θα εμφανίσει τις αρετές των πίσω πολλαπλών συνδέσμων και του στησίματος από τη Honda που ποτέ δεν ξεχνά την οδηγική ψυχαγωγία – παρότι εδώ αναπόφευκτα έχει δοθεί και σχετική έμφαση στην άνεση της ανάρτησης και της απόσβεσης των κακοτεχνιών στους δρόμους της καθημερινότητας.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Δεν είναι Civic, με το οποίο μπορείς να μπεις σε μια υπέροχη οδηγική αρμονία με το άκρως στιβαρό του πάτημα σε υψηλό τέμπο, αλλά το ZR-V μπορεί να κινηθεί σβέλτα, και να εμπνεύσει εμπιστοσύνη με τον έλεγχο των κλίσεών του και τη συγκρότησή του σε όλες τις φάσεις της στροφής. Είναι πιο πολύ ποιοτικό παρά σπορ στο πάτημά του, αλλά και πάλι ευχάριστο.

Όσο για τον αυτοκινητόδρομο, η ποιότητα κύλισης δεν επιδέχεται καμίας αμφισβήτησης – παραπέμποντας σε premium κατασκευές. Συνοδεύεται με την εξαίρετη ηχομόνωση και τα πολύ βολικά καθίσματα για να διαμορφώσει τις συνθήκες ενός ξεκούραστου ταξιδιού – όπου λάμπει η αποδοτικότητα του συστήματος e:HEV.

Το αφήσαμε για το τέλος, διότι αυτό είναι ίσως το πιο ισχυρό “χαρτί” του ZR-V. Ρεαλιστικά, σε πολλαπλές συνθήκες (πόλης-εθνικής-επαρχιακής οδού) η μέση κατανάλωση είναι ακριβώς όσο τη δίνει το εργοστάσιο κατά WLTP: στα 5,7 lt/100km. Σε αυτό συμβάλλει και το σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας από την πέδηση, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει σε τρία επίπεδα από τα paddles πίσω από το τιμόνι (αλλά μόνο στο προφίλ Sport).

Είναι πολύ εύκολο, με προσεγμένο σταθερό ρυθμό, να πέσεις στην εθνική οδό ακόμα και στα 5,2 lt/100km, με ταχύτητα 110-120 km/h, αλλά και σε έναν ορεινό δρόμο να μείνεις ακόμα και κάτω από τα 6,5 λίτρα. Χωρίς να στερείσαι το γκάζι με την πλούσια ροπή όταν τη χρειαστείς για μια προσπέραση. Ένα υπέροχα λειτουργικό σύστημα.

Honda ZR-V e:HEV P.DIAMANTIS

Ο εξοπλισμός είναι γενναιόδωρος από τη βασική έκδοση Elegance και γίνεται ιδιαίτερα πλούσιος στις ανώτερες εκδόσεις, περιλαμβάνοντας στοιχεία όπως ηχοσύστημα Bose, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω και τιμόνι, και Head-Up Display.

Και φτάνουμε στην τιμή του: η Honda προχώρησε σε σημαντικές μειώσεις τελευταία, και με τον ήδη πλούσιο εξοπλισμό της Elegance τα 34.990 ευρώ για το ZR-V είναι μια αληθινά εντυπωσιακή τιμή για όσα προσφέρει το ιαπωνικό SUV – με αιχμή του δόρατος το υβριδικό του σύστημα, το σχεδιασμό που αποπνέει τον χαρακτήρα της Honda και την ακλόνητη φήμη αξιοπιστίας της ιαπωνικής εταιρείας.

Honda ZR-V e:HEV

  • Κινητήρας: 2.0 βενζίνης
  • Ηλεκτροκινητήρες: 2
  • Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 1,05 kWh
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 184 ίπποι
  • Ροπή: 315 Nm
  • 0-100 km/h: 7,8 sec
  • Τελική ταχύτητα: 173 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 5,7 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 130 g/km
  • Μήκος: 4,568 m
  • Μεταξόνιο: 2,657 m
  • Χώρος αποσκευών: 380-1.312 lt
  • Τιμή: από 34.990 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ