Δοκιμή του Honda HR-V e:HEV, του υβριδικού SUV με τη χαμηλότερη κατανάλωση στην αγορά

Όπως το πρώτο Honda HR-V του 1998 ήταν πιονέρος στην εμφάνιση των μετέπειτα Crossover, σήμερα η τρίτη του γενιά είναι ένας αντίστοιχος πρωτοπόρος – αλλά από την άποψη της οικονομίας καυσίμου: με την τεχνολογία e:HEV καταναλώνει, σε ρεαλιστικές συνθήκες, ακόμα και κάτω από 4,0 lt/100km στην πόλη ή 5,0 lt/100km στο ταξίδι.
Καθώς οι υπέρβαρες μπαταρίες κρατούν ακόμα τα χαλινάρια της ηλεκτροκίνησης, στα EV και PHEV, με την τεχνολογία e:HEV -όπου η ενέργεια για τους δύο ηλεκτροκινητήρες είτε ανακτάται στο δρόμο είτε παράγεται από τον κινητήρα βενζίνης- η Honda δημιουργεί μια ενεργειακά αποδοτική εξίσωση. Με καύση βενζίνης, σίγουρα, αλλά ενεργειακά αποδοτική με τα δεδομένα που εξακολουθούν να ισχύουν.
Και δικαιώνεται για αυτή: το HR-V είναι απολύτως ρεαλιστικά ίσως το πιο οικονομικό, από άποψη κατανάλωσης, υβριδικό B-SUV της αγοράς, τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η οικονομία του είναι τέτοια που σε βάθος χρόνου αποσβένει την κάπως αυξημένη τιμή του, και η τεχνολογία του για πολλούς είναι κάλλιστα ένα ουσιώδες αντιστάθμισμα της έλλειψης νεωτερισμών -όπως οι τεράστιες οθόνες και τα ιδιαίτερα υλικά- στο εσωτερικό.
Το Honda HR-V e:HEV, το «Hi-rider Revolutionary Vehicle» όπως μεταφράζονται τα αρχικά του, διατίθεται πλέον μόνο με αυτό το υβριδικό σύστημα. Και καταναλώνει, απολύτως ρεαλιστικά, 3,5 μέχρι 5,5 λίτρα / 100km. Η μπαταρία του φορτίζει από την ανάκτηση της ενέργειας της πέδησης, κινείται κατά 90% ηλεκτρικά στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης, και ο κινητήρας βενζίνης ενεργοποιείται όταν χρειάζεται.
Ο πιονέρος των Crossovers με μήκος 4,1 μέτρων το 1998, είναι τώρα με τα 4,34 μέτρα του στις παρυφές των C-SUV. Έχοντας ήδη μεγαλώσει στην πορεία με κάθε νέα γενιά του, είναι ένα ολοκληρωμένο και απόλυτα φίνο στη σχεδίαση οικογενειακό αυτοκίνητο με πλούσιο χώρο επιβατών, υπερυψωμένο κατά τη μόδα της εποχής, ακριβό και ποιοτικό. Ένα απόλυτα συντονισμένο SUV με του καιρούς του, αλλά με τον τρόπο του.
Honda HR-V e:HEV: Σχεδιασμός
Το HR-V είναι η πύλη εισόδου στη νέα σχεδιαστική -λιτή αλλά αρκετά εκλεπτυσμένη- φιλοσοφία της Honda. Η αισθητική καθαρότητα δείχνει να ταιριάζει αρμονικά με την “καθαρότητα” του υβριδικού συστήματος, δηλαδή να αντικατοπτρίζει την προηγμένη τεχνολογία με τις απολύτως επίκαιρες σχεδιαστικές τάσεις μινιμαλισμού και έλλειψης κάθε είδους υπερβολής.
Πρόκειται μια μια στροφή 180 μοιρών από το φουτουριστικό σχέδιο της πρώτης γενιάς του 1998. Το HR-V είναι, πλέον, πολύπλευρο: τα SUV στοιχεία -η κάθετη και επιβλητική μάσκα με τη γρίλια στο χρώμα του αμαξώματος, τα περιμετρικά πλαστικά προστατευτικά, το αυξημένο στα 188 mm ύψος από το έδαφος- έρχονται να ταιριάξουν αρμονικά με την Coupe διαχείριση της ουράς.
Την τελευταία διαμορφώνει η κεκλιμένη πίσω κολώνα, η πτέρυγα στην απόληξη της οροφής, οι κρυμμένες χειρολαβές στο πλαίσιο των παραθύρων, το ενιαίο πίσω φως σε όλο το πλάτος.
Στο δυναμισμό του αναμφίβολα συμβάλλει και η μείωση του ύψους κατά 20 mm, καθώς και η αύξηση του πλάτους. Από την άλλη, το μήκος έχει κερδίσει 66 mm -φτάνοντας συνολικά στα 4,34 m- και έτσι, με τη διεύρυνση αυτών των διαστάσεων το HR-V εισέρχεται πλέον στην μεγαλύτερη κατηγορία C-SUV.
Πρόσφατα, από το μοντέλο του 2025, το HR-V δέχθηκε και ορισμένες -σχεδόν ανεπαίσθητες- μικροαλλαγές στη σχεδίαση του πλαισίου της μάσκας, του προφυλακτήρα και των εσωτερικών μερών των εμπρός φωτιστικών σωμάτων – καθώς και του εμπρόσθιου μέρους της κονσόλας, στο εσωτερικό.
Honda HR-V e:HEV: Εσωτερικό
Οι Ιάπωνες, με την ευχέρεια που προσέφερε η νέα πλατφόρμα GSP (Global Small Platform), πέτυχαν εξαιρετική χωροταξία όλων των μηχανικών και ηλεκτρικών συστημάτων στο δάπεδο και κάτω από το καπό, μετέφεραν τα πίσω καθίσματα κατά 3 εκατοστά πιο πίσω, και χωρίς να μεταβάλλουν το μεταξόνιο των 2,61 μέτρων δημιούργησαν άπλετο χώρο για τους πίσω επβάτες, χώρο μεγάλου SUV – συν του ότι διατήρησαν την πρακτικότητα των πολλαπλών διαμορφώσεων των Magic Seats. Βέβαια, αυτό κράτησε το πορτ-μπαγκάζ στα 335 λίτρα, που πλέον το αφήνουν πίσω από τον ανταγωνισμό στον τομέα αυτόν.
Το σχεδιαστικό μινιμαλισμό του αμαξώματος μπορεί να παρατηρήσει κανείς και από το εσωτερικό του HR-V. Δεν υπάρχει καμία κουραστική πολυεπίπεδη πολυπλοκότητα, οι γραμμές είναι καθαρές, όλα εξυπηρετούν την σύγχρονη αισθητική αντίληψη και την εργονομία – συνδυαζόμενα στις περισσότερες επιφάνειες με πρώτης ποιότητας υλικά και φινίρισμα.
Η έγχρωμη οθόνη αφής για τα πολυμέσα και τη συνδεσιμότητα έχει διάσταση 9 ιντσών και περιλαμβάνει τη νέα γενιά του λογισμικού HMI της Honda.
Ο επίσης ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διατηρήσει τη φιλοσοφία των δύο κυκλικών χώρων – δεξιά για το ταχύμετρο και όλες τις πληροφορίες για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος αριστερά. Τέλος, το εσωτερικό είναι εφοδιασμένο με το σύστημα Air Diffusion, που διαχειρίζεται τις ροές του αέρα για βέλτιστο έλεγχο του κλίματος χωρίς ο αέρας του κλιματισμού να ενοχλεί τους επιβάτες.
Honda HR-V e:HEV: Επιδόσεις
Το υβριδικό σύστημα i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive) που άνοιξε τον τεχνολογικό ορίζοντα των κινητήριων συνόλων της Honda αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.500 κυβικών (κύκλου Atkinson) με απόδοση 107 ίππων, και δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνδυαστική τους απόδοση είναι 130 hp.
Το i-MMD αυτόματα και ηλεκτρονικά επιλέγει πότε, με ποιόν τρόπο και ποιούς από τρεις αυτούς κινητήρες θα ενεργοποιήσει, αναλόγως της ταχύτητας και των συνθηκών κίνησης. Έχει τρία προγράμματα λειτουργίας.
Στο EV Drive κινείται αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 40 km/h, καθώς ο βασικός ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων-λιθίου (μεγαλύτερη από του Jazz e:HEV) και κινεί τους εμπρός τροχούς.
Στο Hybrid Drive ενεργοποιείται ο κινητήρας βενζίνης για να δώσει ενέργεια στον δευτερεύοντα ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του παρέχει ενέργεια στον βασικό ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς όταν δεν υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις ισχύος.
Όταν όμως υπάρχουν, π.χ. σε ανάγκες έντονης επιτάχυνσης ή εμπρός σε μια ανηφόρα, στο τρίτο mode λειτουργίας -Engine Drive- ξεδιπλώνεται η πλήρης ισχύς του συστήματος καθώς το μοτέρ βενζίνης συνδέεται απευθείας με τους εμπρός τροχούς για να τους παρέχει κίνηση.
Ο οδηγός μπορεί εν μέρει να συμμετάσχει στη διαδικασία, δίνοντας στο σύστημα κάποιες πληροφορίες για τον τρόπο που θέλει να οδηγήσει, επιλέγοντας μέσω του περιτροφικού διακόπτη στην κονσόλα ανάμεσα στα οδηγικά προφίλ Eco, Normal και Sport. Σε κάθε περίπτωση η μετάδοση γίνεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) . Το οποίο στο δρόμο, με τη γραμμικότητα και τη λειτουργία του, εμφανίζει το πόσο έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια από τη Honda.
Το i-MMD λειτουργεί πολύ αρμονικά, ανεπαίσθητα και αθόρυβα. Καταλαβαίνεις, φυσικά, πότε ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας, και ειδικά όταν καλείται με πλήρες γκάζι να ξεδιπλώσει τους 130 ίππους και τα 253 Nm ροπής του όλου συστήματος. Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι ιδιαίτερα εξευγενισμένη, πολιτισμένη, αρμονική, χωρίς κομπιάσματα – και, φυσικά, ιδιαίτερα οικονομική.
Στην πρόσφατη ανανέωση του HR-V για το 2025 η λειτουργία του συστήματος έχει τελειοποιηθεί, ώστε να είναι ακόμα πιο συντονισμένες οι εναλλαγές μεταξύ των τριών modes λειτουργίας: στην πόλη δίνεται περισσότερη έμφαση στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, ενώ αντίστοιχα στον αυτοκινητόδρομο στη λειτουργία Engine Drive.
Κατά συνέπεια, χωρίς καθόλου κόπο, ο οδηγός του HR-V μπορεί να κινηθεί στα όρια της κατανάλωσης των 5,0 lt/100km, να εκμεταλλυτεί την ανάκτηση της ενέργειας -που ρυθμίζει σε τέσσερα επίπεδα μέσω των paddles πίσω από τις δύο άκρες του τιμονιού- για να πέσει ακόμα και κάτω από τα 4,0 λίτρα σε απολύτως ρεαλιστικές συνθήκες, ειδικά στην πόλη.
Το όλο i-MMD είναι σχεδιασμένο για τη βέλτιστη δυνατή διαχείριση της ενέργειας στις συνθήκες της πόλης, για να κινείται στη συντριπτική πλειοψηφία του με ηλεκτρική ενέργεια σε ταχύτητες μέχρι 40 km/h, και σε ποσοστό 50% ηλεκτρικά σε ταχύτητες 40-80 km/h. Ακόμα και στις υψηλότερες ταχύτητες ενός ταξιδιού, με μεγαλύτερη ή πλήρη εμπλοκή του βενζινοκινητήρα, η κατανάλωση μπορεί εύκολα να κρατηθεί -με φυσιολογικό τέμπο- στα 5,0-5,5 lt/100km.
Φυσικά, όταν υπάρξει ανάγκη ή επιθυμία για γρήγορες επιταχύνσεις, το υβριδικό σύστημα είναι εκεί με την απόδοση των 130 ίππων να του τις προσφέρει. Με 0-100 km/h σε 10,6” και τελική ταχύτητα 170 km/h, σίγουρα το HR-V δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, προσφέρει όμως τις επιδόσεις που αρμόζουν σε ένα οικογενειακό SUV που δίνει προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου.
Honda HR-V e:HEV: Οδική συμπεριφορά
Η φιλοσοφία του νέου Honda HR-V e:HEV κλίνει προς τα μοντέρνα δεδομένα του οικονομικού τρόπου οδήγησης ενός αυτοκινήτου δημιουργημένου με τις ίδιες προτεραιότητες. Όμως, στις ανάγκες ισχύος δεν του λείπει ζωηράδα, και σίγουρα από το δάπεδο, τις αναρτήσεις και τη ρύθμισή του δεν λείπει η ικανότητα να ανταποκριθούν σε πολύ σβέλτο ρυθμό οδήγησης σε έναν ορεινό σπειροειδή δρόμο.
Βάσει όλων αυτών, το πρώτο ζητούμενο ήταν η ποιότητα της κύλισης και η απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου χωρίς πρόβλημα – και το HR-V πετυχαίνει να δίνει την αίθηση μεγαλύτερου, πολυτελέστερου SUV στην κύλιση, και να απορροφά καλά τις κακοτεχνίες στην πλειοψηφία των περιπτώσεων.
Στη σβέλτη οδήγηση -αν δεν σε ενδιαφέρει η κατανάλωση- μπορεί η απόκριση του γκαζιού αρχίκά να εμφανίζει μια στιγμιαία ραθυμία, αλλά στη συνέχεια -και στο προφίλ Sport- ο κινητήρας βενζίνης ξεδιπλώνει με αρκετή ζωηράδα τη δύναμή του, η οποία αντιμετωπίζεται με τη στιβαρότητα που προσφέρει η ακαμψία του πλαισίου και η ρύθμιση της ανάρτησης.
Οι κλίσεις του δεν τρομάζουν, χάρη και στο χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζουν τα τοποθετημένα στο δάπεδο μέρη του υβριδικού συστήματος και χάρη στα μεγαλύτερα μετατρόχια, το τιμόνι δίνει αρκετά καλή πληροφόρηση (για τα δεδομένα των SUV) και το πάτημά του είναι εξαιρετικό και αναμφίβολα πολύ αναβαθμισμένο σε σχέση με την προηγούμενη, επισης καλοστημένη γενιά του.
Στο έργο της σπορτίφ οδήγησης, βρίκεται εκεί έτοιμο να επέμβει το σύστημα Agile Handling Assist για την περαιτέρω βελτίωση της πρόσφυσης, μαζί φυσικά με την πλήρη σουίτα Honda Sensing για την ηλεκτρονική υποβοήθηση της καθημερινής οδήγησης – με τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, πρόληψης σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας κ.λπ.
Honda HR-V e:HEV: Συμπέρασμα
Το Honda HR-V e:HEV είναι από τα αυτοκίνητα -και δεν είναι πολλά αυτά- που καταφέρνουν να μην γίνονται κουραστικά ή βαρετά στην καθημερινότητα. Καταφέρνει και βάζει τον οδηγό στο ρυθμό του, τον διευκολύνει να προσαρμοστεί στον τρόπο που θέλει να οδηγείται στην πόλη, κι έτσι δεν θα κουραστείς ισορροπώντας διαρκώς πάνω στο οδηγικό στιλ που απαιτεί η οικονομική οδήγηση – το αυτοκίνητο θα κάνει ό,τι πρέπει για την επίτευξη αυτού του στόχου μόνο του.
Είναι όντως πολύ αποδοτική η υβριδική, νέα φιλοοφία στην οποία έχει επενδύσει η Honda, και γίνεται αυτό πολύ πιο ορατό στο HR-V από ό,τι στο Jazz. Κατά τα άλλα, προβάλλει τους ασύλληπτους (ακόμα και για τα δεδομένα των C-SUV) χώρους για τους επιβάτες του (εις βάρος του πορτ-μπαγκάζ, ατυχώς, αν και τα Magic Seats δίνουν κάποιες λύσεις), την οδική συμπεριφορά ενός προηγμένου, καλοφτιαγμένου αυτοκινήτου, την φίνα του σχεδίαση, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, την ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο.
Το αντίτιμο των 34.490 ευρώ για τη βασική του έκδοση είναι αρκετά τσιμπημένο, αλλά περιλαμβάνει αναβαθμισμένο Adaptive Cruise Control -μαζί με τα Intelligent Speed Assist, Traffic Jam Assist- στην ευρεία του σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης, καθώς και οθόνη αφής 9 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, αναδιπλούμενους καθρέπτες, θερμαινόμενα καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι / επιλογέα και φιμέ πίσω τζάμια.
Honda HR-V e:HEV
- Κινητήρας: 1.5 βενζίνης
- Ηλεκτροκινητήρες: 2
- Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 1,08 kWh
- Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / CVT
- Κίνηση: Εμπρός
- Ισχύς: 130 ίπποι
- Ροπή: 253 Nm
- 0-100 km/h: 10,6 sec
- Τελική ταχύτητα: 170 km/h
- Κατανάλωση (WLTP): 5,4 lt/100 km
- Εκπομπές CO2 (WLTP): 122 g/km
- Μήκος: 4,34 m
- Μεταξόνιο: 2,610 m
- Απόσταση από το έδαφος: 188 mm
- Χώρος αποσκευών: 335-1.305 lt
- Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
- Τιμή: από 34.490 €