ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Δοκιμή του DFSK E5 plug in υβριδικού SUV με τις 7 θέσεις και την αχτύπητη τιμή

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Υπάρχουν κάποιες στιγμές στην αυτοκίνηση που σε κάνουν να σταθείς λίγο παραπάνω σε στοιχεία που ίσως παλιότερα να μην έδινες και πολύ σημασία και να σκεφτείς ότι η αγορά αλλάζει και πως οι ισορροπίες δεν είναι πια δεδομένες και το φρέσκο SUV στην ελληνική αγορά DFSK E5 PHEV είναι ένα από τα αυτοκίνητα που σε βάζουν σε σκέψεις.

To DFSK E5 είναι ένα μεγάλο SUV με επταθέσια διάταξη καμπίνας, ικανό plug-in υβριδικό σύστημα και τιμή που σε βάζει να αναρωτηθείς, τι άλλο μπορεί να δεις από τους Κινέζους, που έχουν έρθει πάρα πολύ δυναμικά και εδώ και αρκετό πλέον καιρό, ταράζουν τα νερά συνεχώς και αδιαλείπτως.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Με μήκος 4,76 μέτρα, πλάτος 1,87 και ύψος 1,71 μέτρα, το E5 στέκεται στην κατηγορία των μεσαίων SUV με την αυτοπεποίθηση ενός παίκτη που μόλις παρουσιάστηκε αλλά οι ηγετικές του βλέψεις, δεν κρύβονται. Οι γραμμές του αμαξώματος είναι καθαρές, με φωτιστικά σώματα LED που ακολουθούν την τάση της εποχής και μια μάσκα που δείχνει κομψή χωρίς να επιδιώκει υπερβολές.

Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα σε κάνει να στρίψεις το κεφάλι ως ό,τι πιο εντυπωσιακό έχεις δει ποτέ αλλά σίγουρα, θα τραβήξει την προσοχή σου και με το παραπάνω. Εδώ κρύβεται και το πρώτο μήνυμα από τη μεριά της DFSK, καθώς με το E5 δεν θέλει να “φωνάζει” χωρίς λόγο αλλά στην πραγματικότητα, έχει κάθε λόγο να το κάνει αν και ακόμα βρίσκεται στη διαδικασία της κατάθεσης διαπιστευτηρίων.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Ο απόλυτα δικαιολογημένος όγκος του αμαξώματος, με τη λειτουργικότητα και το περιεχόμενό του, πείθει για τις προθέσεις του αυτοκινήτου αλλά και της εταιρείας γενικότερα. Εδώ πρέπει να ανοίξουμε μια παρένθεση για να πούμε πως η DFSK, είναι ένα εταιρικό “παιδί” του Ομίλου Σπανός. Ενός Ομίλου που ξεχωρίζει για την ταχύτητα στην ανάπτυξή του αλλά και το ξεκάθαρο πελατοκεντρικό προσανατολισμό του.

Αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία ως πληροφορία να “ταξιδέψει” όσο πιο μακριά γίνεται, καθώς όσοι -ακόμα- δεν ξέρουν, θα πρέπει να μάθουν για την επιχειρηματική προσέγγιση του επικεφαλής της εταιρείας, που δείχνει πάντα να ξέρει τι θέλει και πως να το πετύχει. Η μέχρι τώρα πορεία της εταιρείας, με τους πιστούς πελάτες που ακολουθούν τις προτάσεις, είναι η καλύτερη απόδειξη πως αυτά που προτείνει η “Σπανός” στην Ελληνική αγορά, έχουν “βάθος” ακόμα και αν από την πρώτη ανάγνωση δεν προκύπτει.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Κάπου εδώ να κλείσουμε την παρένθεση που αφορά στην εταιρεία που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της DFSK, προσθέτοντας μόνο πως έχουμε ακόμα πολλά και ενδιαφέροντα να δούμε. Επιστρέφοντας τώρα στο 7θέσιο Ε5, όπου ανοίγεις την πόρτα και αυτό που νιώθεις είναι πλούσιος χώρος. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν αναπαυτικές θέσεις με ηλεκτρικές ρυθμίσεις (και και λίγο μικρές σε όγκο αναλογικά με το συνολικό του αυτοκινήτου), θερμαινόμενες και αεριζόμενες.

Στη δεύτερη σειρά βολεύονται τρεις ενήλικοι με επαρκές πλάτος ώστε να χωρέσουν χωρίς παράπονα, ενώ και η τρίτη σειρά, αν και είναι από τις τυπικές “χωνευτές” στο πάτωμα του αυτοκινήτου, αποκαλύπτει δύο αναλογικά μεγάλες θέσεις, όπου ακόμα και άτομα με ανάστημα άνω του 1,80 μέτρων (2.875 χιλιοστά μεταξόνιο είναι αυτό άλλωστε), θα βολευτούν μια χαρά και θα έχουν και τις ανέσεις τους (ποτηροθήκες, θήκες για αντικείμενα, ζώνες ασφαλείας με αισθητήρα χρήσης, κλ.π.).

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Επόμενο είναι βέβαια, πως όταν χρησιμοποιούνται οι έξτρα θέσεις, περιορίζεται σημαντικά ο χώρος των αποσκευών αλλά αυτό είναι κάτι πραγματικά φυσιολογικό. Το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 187 λίτρα όταν χρησιμοποιούνται όλες οι θέσεις, έως και 1.432 λίτρα με τις πίσω σειρές αναδιπλωμένες. Η εικόνα του “αχανούς” χώρου αποσκευών στην 5θέσια διάταξη της καμπίνας, κάνει την εργοστασιακή αναφορά των 686 λίτρων να φαίνεται… μικρή.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Στην πράξη, μιλάμε για ένα από τα πιο ευέλικτα εσωτερικά στην κατηγορία. Αξίζει να σημειωθεί πως το κάθισμα της δεύτερης σειράς, χωρίζεται σε δύο μέρη (60:40) και μπορεί να μετατοπιστεί κατά το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου, προσφέροντας ακόμα περισσότερη άνεση για τους πίσω- πίσω επιβάτες. Εκτός αυτού, για την ευκολότερη πρόσβαση των τελευταίων, η δεξιά πλευρά του καθίσματος, περιλαμβάνει μηχανισμό αναδίπλωσης με αυτόματη μετακίνηση προς τα εμπρός, προκειμένου να διευκολύνονται οι επιβάτες της 6ης και 7ης θέσης που αναπτύσσονται ξεχωριστά.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Μπροστά, στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει οθόνη αφής 12,3 ιντσών με υψηλή ανάλυση, που θυμίζει premium προτάσεις. Η συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple CarPlay είναι δεδομένη έστω και αν “μασκάρεται” ως μια διαφορετική εφαρμογή συνδεσιμότητας- που μια φορά τη δουλειά την κάνει και με το παραπάνω, ενώ εξυπηρετεί και όσους επιμένουν να θέλουν “mirroring” στη δική τους φορητή συσκευή (smartphone ή tablet).

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

O ψηφιακός πίνακας οργάνων 7,0 ιντσών σου δίνει καθαρή πληροφόρηση, με αρκετές δυνατότητες προσαρμογής αναφορικά με τα δεδομένα που προβάλλει. Η ποιότητα υλικών είναι καλύτερη απ’ όσο θα περίμενε κανείς για την τιμή (για την οποία, κρατιέμαι, αλλά θα τα πούμε πιο κάτω). Μαλακά πλαστικά, δερμάτινες επενδύσεις, σωστό φινίρισμα. Δεν μιλάμε για πολυτέλεια γερμανικού τύπου, αλλά σίγουρα για κάτι που δεν σε αφήνει με την αίσθηση πως έχεις να κάνεις με μια “φτηνή πρόταση” αυτοκινήτου.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Το DFSK E5 PHEV συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με απόδοση 102 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 177 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 218 ίππους, ενώ η ροπή του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 300 Nm, νούμερο αρκετό για να κινήσει σβέλτα το βαρύ αμάξωμα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 17,5 kWh, επιτρέποντας καθαρά ηλεκτρική αυτονομία γύρω στα 70 χιλιόμετρα σε αστικές συνθήκες, που είναι αντικειμενικά καλό νούμερο για plug-in hybrid μοντέλο.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Σε πραγματικές συνθήκες, καθώς το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική λειτουργία, έχεις την αίσθηση πως το ρεαλιστικό εύρος είναι αρκετά μεγαλύτερο. Όπως και να έχει, θεωρείστε δεδομένο πως με το Ε5 η καθημερινή μετακίνηση μπορεί να καλυφθεί αποκλειστικά με ρεύμα. Η φόρτιση γίνεται σε AC φορτιστή 6,6 kW, με τον χρόνο πλήρους φόρτισης να κυμαίνεται στις 3 ώρες.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Αυτό σημαίνει πως ένα βράδυ στην πρίζα είναι αρκετό για να ξυπνήσεις με γεμάτη μπαταρία. Στο “φορτωμένο” infotainment του αυτοκινήτου, μπορείς να βρεις μια σειρά από ενδιαφέρουσες επιλογές διαμόρφωσης που έχουν να κάνουν με την εκμετάλλευση της ηλεκτρικής ενέργειας και την ανάκτησή της εν κινήσει. Το Ε5 σου επιτρέπει εκτενή παραμετροποίηση, σε βαθμό που δεν εντοπίζεται σε άλλες αντίστοιχης τεχνολογίας προτάσεις της ελληνικής αγοράς.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Στο δρόμο τώρα, εκεί που όλα κρίνονται μια και στο κάτω- κάτω της γραφής, για αυτοκίνητα μιλάμε, το DFSK E5 αποκαλύπτει τον χαρακτήρα του και σου δίνει ένα ακόμα λόγο για χαμόγελα. Προφανώς και δεν είναι αυτοκίνητο για να κυνηγήσεις χρόνους ή να μπεις σε στροφή με σπορ διάθεση. Είναι ένα SUV που προτάσσει την άνεση- αν και εδώ που τα λέμε, είναι πιο ικανό από όσο μπορεί να ζητήσει ο μέσος οδηγός.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει ρυθμιστεί ώστε να “καταπίνει” λακκούβες και κακοτεχνίες και αυτό στην πράξη γίνεται με τρόπο πραγματικά υποδειγματικό. Στις αστικές ταχύτητες, νιώθεις το αμάξωμα να στέκεται στιβαρό και την ανάρτηση να κρατάει πάτα τις ισορροπίες, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η σταθερότητα παραμένει. Το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ από όσο θα μπορούσε να ζητήσει και ο πλέον αδιάφορος επί τους θέματος.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Ακόμα και αν επιλέξεις “sport” στο μενού, το τιμόνι παραμένει πολύ ελαφρύ, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως το Ε5 σου δίνει τη δυνατότητα να αλλάξεις και την αίσθηση στο πεντάλ των φρένων– κάτι που σε πρακτικό επίπεδο, τουλάχιστον από εμάς εδώ, δεν κατέστη δυνατόν να καταλάβουμε κάποια διαφορά. Η ηχομόνωση είναι σε πολύ καλό επίπεδο.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Ο ήχος του βενζινοκινητήρα εμφανίζεται μόνο όταν ζητήσεις έντονη επιτάχυνση, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες απολαμβάνεις τη σιωπή του ηλεκτροκινητήρα. Το DFSK E5 δεν τσιγκουνεύεται στα συστήματα υποβοήθησης. Προσφέρει πλήρες πακέτο ADAS, με προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και ειδοποίηση τυφλού σημείου- μόνο όμως στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Σε αυτή που είχαμε στη διάθεσή μας, είχαμε μόνο το cruise control να μας διευκολύνει στο ταξίδι, ενώ πρέπει να πούμε πως σε καμία περίπτωση δεν μας έλειψαν οι ηχητικές ειδοποιήσεις του υπόλοιπου πακέτου, που κάνουν λίγο τις διαδρομές απαιτητικές καθώς δοκιμάζουν τις αντοχές του οδηγού που “ψάχνεται” να δει για ποιο λόγο ακούγεται κάποιος βομβητής. Πάντως, σε γενικές γραμμές όλα λειτουργούν αξιόπιστα και σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που δεν υστερεί σε τίποτα από ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Με γεμάτη μπαταρία, η μέση κατανάλωση σε μικτές συνθήκες μπορεί να πέσει εύκολα κάτω από 2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης. Σε ταξίδι χωρίς φόρτιση, ο βενζινοκινητήρας δουλεύει ως γεννήτρια ή σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση του αυτοκινήτου αλλά και πάλι, η κατανάλωση μένει χαμηλά για τα δεδομένα του DFSK E5, στα επίπεδα των 6,5 με 7,0 λίτρων /100 χλμ. Η ανάκτηση λειτουργεί πολύ θετικά, ενώ πρέπει να πούμε πως και τα φρένα δείχνουν να ανταποκρίνονται ιδανικά στην αυξημένη τους αποστολή λόγω του μεγέθους του αυτοκινήτου.

Η υβριδική λογική της DFSK δίνει έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. Το E5 ξεκινά πάντα ηλεκτρικά, και στις περισσότερες αστικές συνθήκες δεν θα χρειαστείς καθόλου τη βενζίνη. Είναι η φιλοσοφία του “καθημερινά ηλεκτρικό, ταξιδιωτικά υβριδικό”. Κι αν τα παραπάνω, τα έχετε διαβάσει και σε άλλες περιπτώσεις δοκιμών, αυτό που κάνει την πραγματική διαφορά στην περίπτωση του E5, είναι η αναφορά της τιμής.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Αυτό είναι και το δυνατότερο χαρτί του DFSK E5. Στην Ελλάδα, η τιμή του ξεκινά από τις 32.500 ευρώ με μια προωθητική ενέργεια της αντιπροσωπείας. Για το ποσό αυτό, αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για επταθέσιο SUV με plug-in hybrid τεχνολογία και premium εξοπλισμό, φαντάζει σχεδόν απίστευτο. Αν το συγκρίνεις με αντίστοιχες ευρωπαϊκές προτάσεις, μιλάμε για διαφορά που φτάνει να αγγίξει και τις 15.000 ευρώ.

Αυτό είναι το σημείο που το DFSK E5 χτυπάει ακριβώς εκεί που πονάει ο ανταγωνισμός. Το DFSK E5 δεν προσπαθεί να είναι το πιο σπορ SUV, ούτε το πιο πολυτελές. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο που παντρεύει την τεχνολογία με την πρακτικότητα και τα κάνει όλα σε μια τιμή που δύσκολα αγνοείς. Η DFSK δείχνει ότι μπορεί να προσφέρει ποιοτική πρόταση με υψηλή αξία.

DFSK E5 PHEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του DFSK E5
Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1,5/ Βενζίνη
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 102 ίπποι
Ροπή βενζινοκινητήρα: 135 Nm
Ηλεκτροκινητήρας: 177 hp / 300 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 218 hp
Χωρητικότητα μπαταρίας: 17,52 kWh
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP): 70 km
Κατανάλωση (εργοστασιακή WLTP): 1,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP): 28 g/km
Κιβώτιο: Αυτόματο
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
0-100 km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Μήκος: 4,760 m
Μεταξόνιο: 2,785 m
Χώρος αποσκευών: 187-1.432 lt
Τιμή: Από 32.500 € (με προωθητική ενέργεια)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ