Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός: "Αιώνιοι", πιάσαμε πάτο

Ο Παντελής Βλαχόπουλος γράφει για την τοξικότητα που κυριαρχεί στο ελληνικό μπάσκετ, τη διαιτησία του ντέρμπι, την αλαζονεία και την ανομία των Ελλήνων παραγόντων. Τι συμβαίνει στα αποδυτήρια του Ολυμπιακού και γιατί ο Παναθηναϊκός δεν μπορεί να βρει τον δρόμο του.

Στη φωτογραφία βλέπουμε την κανονικότητα. Ο Γιαννακόπουλος αγκαλιάζει ως φιλοξενούμενος τους Αγγελόπουλους και τους οδηγεί στον πάγκο. Όμως πόσο μακριά απέχουμε απ' αυτή την πραγματικότητα; Γιατί αυτοί οι νέοι άνθρωποι δεν μπορούν να τα βρουν για το καλό του ελληνικού μπάσκετ;

Γιατί οι "τσακωμοί κακομαθημένων παραγόντων" όπως τους χαρακτήρισε ο Υφυπουργός Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης, έχουν καταστρέψει το άθλημα που μας έχει κάνει περήφανους σε εθνικό και συλλογικό επίπεδο; Δεν πρόκειται να μπούμε -και δεν γίνεται βέβαια- στη ψυχοσύνθεση αυτών των τριών ανθρώπων. Όμως μπορούμε να σταθούμε στα γεγονότα. Και είναι σίγουρο ότι και οι δύο πλευρές έχουν κάνει τεράστια λάθη, σε σημείο να "πληγώσουν" τις ίδιες τις ομάδες στις οποίες είναι επικεφαλής. Άλλωστε οι κόντρες των "αιωνίων" ανέκαθεν ήταν βλαβερές σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ.

Πολλοί θα πουν εξισώνεις συμπεριφορές και κινήσεις μεταξύ ομάδων και ιδιοκτητών. Ούτε θα εξισώσουμε, ούτε θα συγκρίνουμε. Θα καταγράψουμε τα γεγονότα με ψύχραιμη πλέον ματιά, καθώς η αντικειμενικότητα σχεδόν πάντα θα "γεννά" αμφιβολίες. Η ανομία έδινε και θα δίνει το δικαίωμα στους "προέδρους" να κάνουν ό,τι θέλουν και μάλιστα χωρίς να πληρώνουν. Αλλά το σημαντικότερο. Να μην δίνουν λόγο στους υγιείς φιλάθλους που υποστηρίζουν με αγάπη τον σύλλογό τους.

Το μπάσκετ, έτσι όπως το ξέραμε, έχει "πεθάνει". Και αυτό συνέβη από την Τετάρτη το βράδυ (13/02/2019) όταν και ο Ολυμπιακός τράβηξε μια ευθεία γραμμή και αποφάσισε ότι θα πάει στα άκρα. Αρχικά με την αποχώρησή του από το ΟΑΚΑ και μετέπειτα -Πέμπτη απόγευμα- με την ανακοίνωσή του για ξένους διαιτητές και απαγόρευση εισόδου του Δημήτρη Γιαννακόπουλου στο ΣΕΦ. Αυτή τη στιγμή μ' αυτή την ρητορική και από τους δύο "αιωνίους", φαντάζει απίθανο να διεξαχθούν τελικοί μεταξύ Παναθηναϊκού και Ολυμπιακού.

Ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΤΗΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑΣ

Η ενέργεια να αποχωρήσει ο Ολυμπιακός από το ΟΑΚΑ, θεωρήθηκε από τους περισσότερους οπαδούς της ομάδας σωστή. Και μάλιστα ότι είχε αργήσει να γίνει. Την επικοινωνιακή πολιτική της ΚΑΕ, προφανώς δεν μπορούμε να την καθορίσουμε, όμως, ήταν μία κίνηση ουσιαστικά εντυπωσιασμού. Και αυτό γιατί επί της ουσίας οι "ερυθρόλευκοι" θα συνεχίζουν να αγωνίζονται στο ελληνικό πρωτάθλημα, με τους ίδιους διαιτητές και τις ίδιες συνθήκες, τις οποίες θεωρούν βρώμικες. Τα λεγόμενα της ανακοίνωσης για ξένους διαιτητές, θα μου επιτρέψετε να τα αξιολογήσουμε στην πράξη, καθώς υπάρχουν συμβόλαια και ρήτρες από χορηγούς και τηλεοπτικά δικαιώματα, στα οποία η ΚΑΕ έχει δεσμευτεί ότι θα τηρήσει. 

Οι Αγγελόπουλοι, λοιπόν, "έσυραν" τον Ολυμπιακό σ' ένα ματς στο οποίο εξ' αρχής το θεωρούσαν χαμένο από τον ορισμό των διαιτητών και αφετέρου έστησαν ένα σόου που στην πραγματικότητα δεν έχει επιπτώσεις. Συν τοις άλλοις έδωσαν τη χαρά στον Δημήτρη Γιαννακόπουλο να γιορτάσει μία πρόκριση στα χαρτιά, σ' ένα παιχνίδι που εδώ και ένα μήνα μέσω instagram ("13/2/2019"), το είχε χαρακτηρίσει ως το ματς της χρονιάς για τους "πράσινους". Στη συνέχεια ο διοικητικός ηγέτης των "πράσινων" ζήτησε συγγνώμη μέσω του Sport24 Radio 103.3, θέλοντας να δείξει δείγματα αλτρουισμού.

Ο Ολυμπιακός αρχικά έστειλε επιστολή στη FIBA και στη συνέχεια είχε ανεπίσημη επικοινωνία με άνθρωπο του Γιώργου Βασιλακόπουλου, όπως αποκάλυψε ο Γιώργος Συρίγος στον Sport24 Radio 103.3 και στην εκπομπή "Είναι να γελάει κανείς". Σ' αυτή την τηλεφωνική επικοινωνία, εξέφρασε τη δυσαρέσκεια της ΚΑΕ, για τον τρόπο τον οποίο ορίστηκαν οι διαιτητές και ότι η σταγόνα ξεχείλισε το ποτήρι. Συνεπώς το ζητούμενο είναι γιατί ο Ολυμπιακός επέλεξε να πάει στο ΟΑΚΑ και δεν έβαλε από την πρώτη στιγμή το όριο που λέει "δεν τα ανέχομαι όλα αυτά"; Η αποχώρησή του από το Ολυμπιακό Στάδιο, "αδυνατίζει" τη θέση του σε ένα μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τη γενικότερη στάση του στο θέμα.

Και ο λόγος είναι απλός. Όταν λες δεν "κατεβαίνω" εξ αρχής τότε είσαι ξεκάθαρος προς όλες τις κατευθύνσεις. Εντός και εκτός χώρας. Και σ' αυτό το πλαίσιο αποχώρησης τα ερωτήματα είναι δύο: Θα έφευγε ο Ολυμπιακός αν ήταν μπροστά στο ημίχρονο; Και το δεύτερο. Πώς γίνεται να ασχολείσαι με μία τραγική διαιτησία κατά γενική ομολογία, όταν την ίδια στιγμή πραγματοποιείς μία από τις χειρότερες εμφανίσεις σου σε ντέρμπι; Η παρουσία του στο πρώτο ημίχρονο ήταν απογοητευτική. Με δύο ασίστ και δεκατέσσερα λάθη. Με ατομικές ενέργειες παικτών, οι οποίες θύμιζαν ομάδα Α2. Και με μία εμμονή δίκαιη ή άδικη προς τους διαιτητές.

Αυτά τα δύο ερωτήματα, λοιπόν, δεν μπορείς να τα απαντήσεις με σαφήνεια και τεκμηριωμένα. Αν ο Ολυμπιακός δεν κατέβαινε στο ματς, τότε αυτομάτως αυτά τα δύο ερωτήματα θα εξαφανιζόντουσαν από την εξίσωση. Επαναλαμβάνουμε ότι όντως η διαιτησία ήταν κακή.

Ωστόσο η μεγάλη εικόνα για τους ιδιοκτήτες του Ολυμπιακού είναι άλλη. Η απόφασή τους θα κριθεί και μάλιστα πολύ σύντομα. Αλλά τα προβλήματα αμφιβολίας και αβεβαιότητας που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι, θα συνεχίζουν να υπάρχουν. Παίκτες απλήρωτοι, ένα ΣΕΦ που δεν ελέγχεται και είναι άδειο, "τρύπια" αποδυτήρια και η "προστασία" σε εξωαγωνιστικό επίπεδο που δεν υπάρχει, είναι τα θέματα που κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια και δεν λύνονται από τους ισχυρούς άντρες της ΚΑΕ. Το τελευταίο επεισόδιο με τον Πρίντεζη έδειξε πόσο "ευάλωτη" είναι η ΚΑΕ σε τέτοιου είδους καταστάσεις.

Το "αύριο" του Ολυμπιακού αυτή τη στιγμή σε διοικητικό και αγωνιστικό επίπεδο είναι νεφελώδες. Οι Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος δεν έχουν καταστήσει σαφές ποιο είναι το μέλλον της ομάδας τους. Αν εξαιρέσεις την επιλογή του Ντέιβιντ Μπλατ, όλες οι άλλες επιλογές δεν έχουν μπασκετικό υπόβαθρο. Την ίδια ώρα τα προβλήματα ρευστότητας ανοίγουν διάπλατα την "πόρτα των σχολίων", τα οποία κάνουν λόγο για κακό κλίμα των σχέσεων μεταξύ παικτών και ιδιοκτητών μέσα στην ομάδα. Οι Αγγελόπουλοι πρέπει να πάρουν γρήγορα αποφάσεις και συνάμα να ξεκαθαρίσουν στον κόσμο, ποιες είναι οι προθέσεις τους για τα επόμενα χρόνια.

Ο ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΤΩΝ ΑΚΡΩΝ

Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος έχει επιλέξει να πηγαίνει τα πράγματα στα άκρα. Το κάνει στο ελληνικό πρωτάθλημα το έκανε στην Ευρωλίγκα. Μέχρι στιγμής, η λογική της ευθείας επίθεσης σε όλους και σε όλα -τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο- δεν έχει βγει σε καλό για τους "πράσινους". Εδώ και χρόνια ψάχνουν να βρουν τη χαμένη ταυτότητά τους, μένουν σταθερά εκτός F4, αλλάζουν προπονητές και πλάνο χωρίς δισταγμό. Οι κατακτήσεις των δύο τελευταίων πρωταθλημάτων έχουν επουλώσει στο ελάχιστο όλες αυτές τις "πληγές".

Στις 28 Σεπτεμβρίου 2018 και κατά τη διάρκεια του τουρνουά "Παύλος Γιαννακόπουλος", είχαμε γράψει στο Sport24.gr ότι ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος έδειξε ότι μπορεί να ενώσει και να ηγηθεί μίας νέας κατάστασης στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Όλους αυτούς τους μήνες, όμως, με τις συμπεριφορές του δείχνει το ακριβώς αντίθετο. Τα "χτυπήματα" μέσω instagram αυξήθηκαν και η κίνηση να αφήσει ένα κόκκινο εσώρουχο στον πάγκο τους "αιώνιου" αντιπάλου ήταν το αποκορύφωμα. Μερικοί είπαν ότι έδειξε μεταμέλεια με τις δηλώσεις του στον Sport24 Radio 103.3, ωστόσο το ίδιο έχει κάνει και σε άλλες περιπτώσεις. Ο ισχυρός άνδρας της ΚΑΕ τραβάει τον δικό του δρόμο.

Η συμπεριφορά του κρίνεται. Άλλωστε σε πολλούς από τους οπαδούς του Παναθηναϊκού αρέσει που ο ίδιος ο πρόεδρος τους είναι ένα μ' αυτούς. Όμως το αγωνιστικό είναι το μεγαλύτερο "αγκάθι" του. Μία ομάδα που δεν εμπνέει, με έναν προπονητή εδώ και 2.5 χρόνια (Πασκουάλ) που στην ουσία δεν έδινε όραμα και τώρα μ' έναν προπονητή μιας χρήσης. Ο Παναθηναϊκός εκτός απροόπτου θα βρεθεί εκτός οκτάδας στην Ευρωλίγκα και ο ιδιοκτήτης της ομάδας θα κληθεί να πάρει το καλοκαίρι εκ νέου μεγάλες αποφάσεις.

Η λύση είμαι μία: να δεχτεί/αποδεχτεί ότι οι σταρ της ομάδας είναι οι παίκτες και ο προπονητής. Πολλοί μας ρωτούν στο ραδιόφωνο αν μπορεί να έρθει στον Παναθηναϊκό ο Σάρας ή ο Ιτούδης. Η απάντηση είναι απλή. Μπορούν να έρθουν, αρκεί ο Γιαννακόπουλος να πάει δύο και τρία βήματα πίσω. Στην περίπτωση του Σαρούνας Γιασικεβίτσιους, ο οποίος είναι και ο πρώτος στόχος του για το καλοκαίρι, πρέπει να κάνει την υπέρβαση του και να ικανοποιήσει πολλά από τα "θέλω" του απαιτητικού Λιθουανού.

Μόνο με καθαρές αποφάσεις ο Παναθηναϊκός μπορεί να επιστρέψει στο δρόμο των επιτυχιών. Και οι διακρίσεις και επιτυχίες για το μέσο φίλαθλο των "πράσινων" δεν είναι το πρωτάθλημα και το κύπελλο Ελλάδας. Αλλά η εκ νέου καθιέρωση του Παναθηναϊκού μεταξύ των κορυφαίων συλλόγων μπάσκετ στον κόσμο. Με προφίλ που αρμόζει σε αυτή τη μεγάλη ομάδα με τα 6 ευρωπαϊκά τρόπαια.

Μπορεί να κάνει αυτή η ομάδα κάτι καλό εφέτος; Κι αυτή η απάντηση είναι εύκολη. Δεν έχει σημασία τι θα κάνει εφέτος, αλλά τι θα κάνει στο μέλλον. Μ' ένα προπονητή-θρύλο (Ρικ Πιτίνο) ο οποίος δεν ξέρει το ευρωπαϊκό μπάσκετ και θέλει να επιστρέψει στην πατρίδα του, με παίκτες που δεν έχουν συνοχή, με πολλούς τραυματισμούς και τον κακό σχεδιασμό του καλοκαιριού, οι πρωταθλητές Ελλάδας έχουν χάσει τον προσανατολισμό τους και στην ουσία έχουν χάσει τη φετινή χρονιά. Ο εγχώριος τίτλος δεν μπορεί να καλύψει το έλλειμμα του Παναθηναϊκού σε βασικούς τομείς σε αγωνιστικό και εκτός παρκέ επίπεδο. Όσο πιο γρήγορα πάρει τις αποφάσεις του ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος, τόσο πιο ομαλά η ομάδα θα βρει και πάλι το φως της και θα βγει μπροστά.

* Δεν μπορεί η ΚΑΕ Ολυμπιακός να απαγορεύσει την είσοδο του Δημήτρη Γιαννακόπουλου στο ΣΕΦ, εκτός αν υπάρχει απόφαση τιμωρίας από τα αρμόδια όργανα. Το θέμα είναι με την τεταμένη κατάσταση που επικρατεί μεταξύ των "αιώνιων", αν θα πρέπει να... επιτρέπεται η μετακίνηση προέδρων και όχι φιλάθλων όπως ακούγαμε τόσα χρόνια στα ελληνικά γήπεδα. Μπορεί να κάνουμε χιούμορ, αλλά αποτελεί μια πραγματικότητα.

** Τα σχέδια, οι σκέψεις, τα πλάνα για γήπεδο στο Ελληνικό από τον Ολυμπιακό, ενδεχομένως να φέρουν σειρά εξελίξεων σε όλα τα μέτωπα.

*** Είναι να απορεί κανείς πώς τρεις νέοι, μορφωμένοι και επιτυχημένοι άνδρες δεν μπορούν να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να τα βρουν για το καλό του ελληνικού μπάσκετ. Αν το έκαναν, σίγουρα το όφελος για Ολυμπιακό και Παναθηναϊκό θα ξεπερνούσε τις προσδοκίες όλων όσοι ασχολούνται με το άθλημα.

 
SHARE

Γεννήθηκε στην Αθήνα και κατάγεται από δύο ιστορικές περιοχές (Μεσολόγγι-Σαλαμίνα). Πιτσιρικάς, στον τοίχο του δωματίου του είχε κρεμασμένη μία τεράστια αφίσα του Magic Johnson και συνήθιζε να κυκλοφορεί με μία κόκκινη-μαύρη εμφάνιση τερματοφύλακα, απόρροια της παιδικής λατρείας του για τον Νίκο Σαργκάνη. Μονίμως στις αλάνες και στα γήπεδα, με μια μπάλα στα πόδια ή στα χέρια, για γυμναστής πήγαινε, τον κέρδισε όμως η «ομορφιά» της δημοσιογραφίας. Άρχισε να «μπουσουλά» στον SKAI το 1997 (ραδιόφωνο και τηλεόραση), συνέχισε στον ALPHA και μετακόμισε το 2004 στην ΕΡΤ για να παρουσιάζει εκπομπές ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Διετέλεσε αρχισυντάκτης των κεντρικών δελτίων ειδήσεων της δημόσιας τηλεόρασης και συμμετείχε στις αποστολές των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας και του Πεκίνου. Από το 2010 και για έξι χρόνια κράτησε το «τιμόνι» πρώτα της αρχισυνταξίας και κατόπιν της διεύθυνσης στο Contra.gr. Από τον Νοέμβριο του 2017 είναι διευθυντής του Sport24.gr.

24MEDIA NETWORK

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα και κατάγεται από δύο ιστορικές περιοχές (Μεσολόγγι-Σαλαμίνα). Πιτσιρικάς, στον τοίχο του δωματίου του είχε κρεμασμένη μία τεράστια αφίσα του Magic Johnson και συνήθιζε να κυκλοφορεί με μία κόκκινη-μαύρη εμφάνιση τερματοφύλακα, απόρροια της παιδικής λατρείας του για τον Νίκο Σαργκάνη. Μονίμως στις αλάνες και στα γήπεδα, με μια μπάλα στα πόδια ή στα χέρια, για γυμναστής πήγαινε, τον κέρδισε όμως η «ομορφιά» της δημοσιογραφίας. Άρχισε να «μπουσουλά» στον SKAI το 1997 (ραδιόφωνο και τηλεόραση), συνέχισε στον ALPHA και μετακόμισε το 2004 στην ΕΡΤ για να παρουσιάζει εκπομπές ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Διετέλεσε αρχισυντάκτης των κεντρικών δελτίων ειδήσεων της δημόσιας τηλεόρασης και συμμετείχε στις αποστολές των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας και του Πεκίνου. Από το 2010 και για έξι χρόνια κράτησε το «τιμόνι» πρώτα της αρχισυνταξίας και κατόπιν της διεύθυνσης στο Contra.gr. Από τον Νοέμβριο του 2017 είναι διευθυντής του Sport24.gr.

HIGHLIGHTS