ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ

Από το "μικρό ΟΑΚΑ" του Μονάχου, ο Παναθηναϊκός βλέπει πλέον το Βερολίνο

Ο Σλούκας πανηγυρίζει με τον Λεσόρ τη νίκη του Παναθηναϊκού επί της Μπάγερν
Ο Σλούκας πανηγυρίζει με τον Λεσόρ τη νίκη του Παναθηναϊκού επί της Μπάγερν EUROKINISSI

Η Μπάγερν τον πίεσε, ο Παναθηναϊκός AKTOR όμως είχε τις γνωστές λύσεις αλλά και τον Χουάντσο Ερνανγκόμεθ κερασάκι στην τούρτα για τη δεύτερη θέση που έρχεται και δείχνει Βερολίνο. Γράφει ο Γιάννης Φιλέρης

Πιέστηκε, ίδρωσε, είδε τους Γερμανούς και τους ξένους της Μπάγερν να έχουν 50% τρίποντα, όμως ο Παναθηναϊκός AKTOR στο... μικρό ΟΑΚΑ, που είχαν στήσει στο Μόναχο οι οπαδοί του, έφυγε στο τέλος νικητής!

Η δεύτερη θέση στην τελική κατάταξη της φετινής EuroLeague είναι πολύ κοντά, όπως και το αβαντάζ έδρας. Δεν χρειάζεται παρά μια νίκη στο ματς με την Άλμπα, την άλλη εβδομάδα, σε ματς-φιέστα.

Το άγχος κι η πίεση που ένιωθαν όλοι, έφυγε μόλις ακούστηκε η κόρνα της λήξης και εμφανίστηκαν τα πλατιά χαμόγελα και η ικανοποίηση για μια εντυπωσιακή πορεία.

Μην ξεχνάμε ότι ο Παναθηναϊκός AKTOR που έφτασε τις 22 νίκες, πέρσι τέτοια εποχή, ήταν προτελευταίος στη βαθμολογία με ρεκόρ 11-23. Όσες ήττες έκανε πέρσι, τόσες θα είναι (πιθανότατα) οι νίκες του φέτος. Η πρόοδος είναι τεράστια, η επιστροφή στην ελίτ πιο δυναμική από ποτέ.

Η Μπάγερν μπήκε με σκοπό να εξαντλήσει όλες τις πιθανότητες της για πρόκριση στα πλέι-ιν, άρα για μια νίκη απέναντι στον Παναθηναϊκό AKTOR.

Η βασική της τακτική, να πάει το ματς σε χαμηλό και ελεγχόμενο τέμπο, καρποφόρησε στην πρώτη περίοδο όταν οι "πράσινοι" έμοιαζαν νευρικοί, ασυντόνιστοι, ενδεχομένως και βιαστικοί στο να χτίσουν τη διαφορά από νωρίς.

Η άμυνα των γηπεδούχων ήταν εξαιρετική, κυρίως απέναντι στον Ναν, ενώ με τον Σερζ Ιμπάκα να θυμάται ότι στο ΝΒΑ ήταν ένας αξιοπρεπής σουτέρ τριών πόντων (ποσοστό καριέρας σχεδόν 36%) και να σκοράρει δις πίσω από τη γραμμή, μπήκε στην εξίσωση το μακρινό σουτ.

Η γερμανική ομάδα τελείωσε το πρώτο δεκάλεπτο με 4/8 τρίποντα, 5 ασίστ και 1 μόλις λάθος, έχοντας το προβάδισμα ακόμη και με +7 πόντους, πριν ολοκληρωθεί η περίοδος με ένα +5 υπέρ της.

Και Ιωάννης και Χουάντσο...

Ο Αταμάν είδε νωρίς-νωρίς τον Γκριγκόνις να κάνει λάθη και να τρώει ένα δυο καλάθια στην προσωπική άμυνα. Πρώτη του επιλογή ο Παπαπέτρου.

Κι όταν ο Μήτογλου έδειξε να βγαίνει εκτός ρυθμού, χάνοντας μέχρι και μις-ματς με αντίπαλο τον Κάρσεν Έντουαρντς, έδωσε εντολή στον Χουάντσο Ερνάν Γκόμεζ.

Ο Έλληνας Ιωάννης κι ο Ισπανός Γιαννάκης (μια ελεύθερη μετάφραση του Χουάντσο, από τα ισπανικά) έκαναν αυτό που έπρεπε και χρειαζόταν σε ένα τόσο κρίσιμο ματς.

Σκόραραν 17 πόντους (8+9 αντίστοιχα) από τους 27 που πέτυχε η ομάδα τους στο δεύτερο δεκάλεπτο.

Για πρώτη φορά, μετά από καιρό, ο Παναθηναϊκός AKTOR δεν ήταν η ομάδα των έξι, αλλά των πολλών επιλογών και από τον πάγκο.

Ο Αταμάν έβρισκε τους πόντους που ζητούσε, άφηνε τον Σλούκα για αρκετή ώρα εκτός αγώνα, δίνοντας χρόνο και στον Βιλντόσα, ενώ ξεκούρασε για λίγο τον Λεσόρ με τον Αντετοκούνμπο.

Τόσο ευρύ ροτέισον δεν είχε κάνει ποτέ στα τελευταία ματς. Καθώς, όμως, έρχονται τα playoffs, όλοι ξέρουν και περισσότερο οι ίδιοι οι παίκτες ότι πρέπει να βρίσκονται σε απόλυτη εγρήγορση.

Με τον Ναν να βάζει δυο-τρία καλάθια στη σειρά, τον Σλούκα να επιστρέφει με τρίποντο, ο Παναθηναϊκός AKTOR πήρε κεφάλι στο σκορ, ανακτώντας τον έλεγχο.

Αν υπήρχε ένα σημαντικό πρόβλημα ήταν τα τρία φάουλ του Λεσόρ. Το τρίτο δεν ήταν, σίγουρα...

Ο ρυθμός της Μπάγερν

Το ματς επέστρεψε στα μέτρα της Μπάγερν, με τον ρυθμό να χαμηλώνει ξανά και τους γηπεδούχους να εξακολουθούν να είναι εύστοχοι από μακριά.

Ο Παναθηναϊκός AKTOR που αμύνεται καλά -σε γενικές γραμμές- στα σουτ των αντιπάλων του, αυτή τη φορά δεν είχε αντίδοτο.

Ο Λάσο είχε σημαδέψει τις φάσεις από την αδύνατη πλευρά, οι παίκτες του έκαναν και μερικά... εκτός προγράμματος και κάπως έτσι έμειναν μέσα στο ματς, σχεδόν μέχρι το τέλος.

Κάθε φορά που ο Παναθηναϊκός AKTOR έβρισκε μια μικρή διαφορά, ερχόταν ένα ή και δυο τρίποντα από πλευράς Μπάγερν για να κάνει την πολυάριθμη εξέδρα των Ελλήνων να ανησυχεί.

Κάτι ο Γουίλερ Μπαμπ, κάτι ο τρελο Μπολμάρο, κάτι ο πάντα εύστοχος στα κρίσιμα σουτ Λούτσιτς, ήταν παρόντες για να κρατήσουν την ομάδα τους σε απόσταση αναπνοής.

Ακόμα κι όταν ο Παναθηναϊκός AKTOR ξέφυγε με +7 πόντους, ήρθε ένα γερμανικό 9-0 για να ξαναβάλει την Μπάγερν μπροστά.

Η ομάδα του Λάσο τελείωσε με ένα εντυπωσιακό 50% από τα 6.75μ (14/28) το οποίο όμως δεν στάθηκε ικανό να της δώσει τη νίκη.

Στο μπάσκετ, άλλωστε, δεν φτάνει μόνο να σουτάρεις καλά. Χρειάζονται κι άλλα πράγματα που η Μπάγερν ολόκληρη τη χρονιά δεν τα είχε σε μεγάλο βαθμό.

Θα ήταν πέραν κάθε λογικής να τα' βρισκε στο τελευταίο ευρωπαϊκό παιχνίδι της χρονιάς.

Τα μεγάλα σουτ των πρασίνων

Ο Αταμάν είχε διαβλέψει την εξουδετέρωση του Ναν από την συνδυασμένη άμυνα των γηπεδούχων, που πίεζαν τον Αμερικανό, οδηγώντας σε βιαστικές προσπάθειες (7/15 σουτ) και λανθασμένες αποφάσεις.

Δεν είχε πρόβλημα να... παρκάρει τον Κέντρικ στον πάγκο και να παίξει τη ζαριά του με Σλούκα, Γκραντ.

Αμφότεροι πήραν δυο μεγάλα σουτ, για να μείνει ο Παναθηναϊκός AKTOR μπροστά στο σκορ. Θα χρειαζόταν ένα ακόμα.

Ήρθε από τα χέρια του Χουάντσο Ερνανγκόμεθ, που περίμενε στα οκτώ μέτρα τη συστημένη ασίστ του Σλούκα, σηκώθηκε και σημάδεψε σωστά, όπως έκανε όλο το βράδυ, το κορυφαίο με την φανέλα του ΠΑΟ, στην φετινή EuroLeague (14π με 3/3δ, 2/3τρ, 2/2β). Η διαφορά πήγε στο +8, 2:33 πριν από το τέλος.

Η Μπάγερν είχε ξανά μια απάντηση, όχι όμως ολοκληρωμένη. Δεν προλάβαινε όμως για να κάνει μια ανατροπή, που μεταξύ μας δεν την πολυπίστευε κιόλας.

Ο Παναθηναϊκός AKTOR έφευγε θριαμβευτής μέσα σε τρελούς πανηγυρισμούς, από τον Αταμάν και τον Δ.Γιαννακόπουλο, τους παίκτες και βέβαια τον κόσμο που είχε κατακλύσει από νωρίς την αρένα του Μονάχου.

Ο Κώστας Σλούκας, με το εξαιρετικό τελείωμα του, είχε προλάβει να βάλει ξανά την υπογραφή του στη νίκη (12π, 6ρ, 7 ασίστ), ο Λεσόρ τα είχε δώσει όλα, ο Ναν έβαλε το καλάθι που έγειρε οριστικά την πλάστιγγα, αλλά αυτός που παίρνει τα εύσημα σίγουρα είναι ο Ερνανγκόμεθ.

Για πρώτη φορά τον είδαμε εν δράσει, όπως... περιμέναμε όταν αποκτήθηκε από τον Παναθηναϊκό.

Καλές οι άμυνες, η οι βοήθειες στα ριμπάουντ, που έδινε στα σύντομα -μέχρι τώρα- περάσματα του από το παρκέ, ωστόσο οι "πράσινοι" δεν δίνουν ένα σκασμό λεφτά για να έχουν τον Χουάντσο σε ρόλο εργάτη πολυτελείας.

Το παιχνίδι με την Μπάγερν μπορεί να είναι και οδηγός για το πως ο Ισπανός θα συνεχίσει από δω και πέρα. Σε μια εποχή και αγώνες, που ο Παναθηναϊκός AKTOR τον έχει απόλυτη ανάγκη.

Το τριφύλλι επιστρέφει, έχοντας μια ακόμα δουλειά να ολοκληρώσει, με το ματς κόντρα στην Άλμπα Βερολίνου, την ερχόμενη εβδομάδα.

Η νίκη σφραγίζει οριστικά τη δεύτερη θέση και τον βάζει σε τροχιά... Βερολίνου, με πλεονέκτημα έδρας.

Προφανώς δεν θα' ναι εύκολα ούτε τα playoffs, αλλά ποιος είπε ότι ο φετινός Παναθηναϊκός AKTOR φτιάχτηκε μόνο για να μπει στους οκτώ.

Τώρα, που πλησιάζει η μεγάλη ευκαιρία του δεν πρόκειται να τη χάσει...

TAGS ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ EUROLEAGUE ΜΠΑΓΕΡΝ ΕΡΓΚΙΝ ΑΤΑΜΑΝ ΚΩΣΤΑΣ ΣΛΟΥΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ