WRC

WRC: Ο Οζιέ Παγκόσμιος Πρωταθλητής

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ TOYOTA GAZOO RACING MEDIA

Τον ιδανικό αποχαιρετισμό στο WRC έκανε ο Σεμπαστιάν Οζιέ, κατακτώντας μαζί με τη νίκη στο Ράλι Μόντσα και το όγδοό του παγκόσμιο τίτλο, στην τελευταία του πλήρη σεζόν. Η Toyota επέστρεψε στο θρόνο των κατασκευαστών.

Ο τέλειος αποχαιρετισμός του Σεμπαστιάν Οζιέ με τη νίκη στον 12ο και τελευταίο φετινό αγώνα του WRC, στο Ράλι Μόντσα, συνδυάζεται με την κατάκτηση από την Toyota του τελευταίου Πρωταθλήματος της εποχής των αυτοκινήτων WRC, που πέρασαν πλέον μετά από δυόμισι δεκαετίες στην ιστορία - πριν την έλευση των υβριδικών Rally1 το 2022.

Ο Οζιέ, που από του χρόνου θα συμμετέχει σε ελάχιστους και επιλεγμένους αγώνες, λίγο έλειψε να τα δει όλα να καταστρέφονται στην πρώτη από τις συνολικά τρεις Ειδικές Διαδρομές στην πίστα F1 και στο πάρκο της Μόντσα. Χτύπησε ένα τσιμεντένιο διαχωριστικό, αλλά παρότι έσπασε τον εμπρός δεξιό τροχό, κατάφερε να τερματίσει χωρίς να χάσει πολύ χρόνο.

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ με τον Έβανς
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ με τον Έβανς TOYOTA GAZOO RACING MEDIA

"Δεν το περίμενα. Είναι πολύ εύκολο εδώ να χτυπήσεις κάτι", είπε ο Γάλλος στο τέλος της Ειδικής, και στης αμέσως επόμενη έριξε το ρυθμό του και τερμάτισε 9,7'' πίσω από τον Τιερί Νεβίλ της Hyundai. "Οδηγούσα με ασφάλεια, ήμουν λίγο προσεκτικός και ήταν μια καθαρή Ειδική. Όταν είσαι στο σημείο που βρίσκομαι, παίρνεις αυτό που σου προσφέρεται", είπε.

Όμως, ο Οζιέ ήταν και πάλι 7,1'' ταχύτερος του Έβανς, καθώς ο Ουαλός είχε τα δικά του προβλήματα, που του κόστισαν συνολικά 16,8'' από τον Νεβίλ. "Μπλοκάρισα τα φρένα και δεν μπορούσα να κάνω το αυτοκίνητο να στρίψει, και στη συνέχεια έσβησε ο κινητήρας. Είχαμε κι άλλο ένα σβήσιμο αργότερα. Δεν ήταν και τόσο σπουδαία Ειδική για εμάς", είπε ο Έλφυν.

Η τελευταία Power Stage ολοκληρώθηκε χωρίς δράματα, και ο Σεμπαστιάν Οζιέ με την Toyota αναδείχθηκαν Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Ράλι 2021 μέσα στο "ναό της ταχύτητας", στην πίστα της Μόντσα.

Ο Έβανς στη διάρκεια του Ράλι Μόντσα
Ο Έβανς στη διάρκεια του Ράλι Μόντσα TOYOTA GAZOO RACING MEDIA

"Κερδίσαμε το ράλι ή όχι; Με όλη μου τη συγκίνηση, δεν άκουσα καν τι είπε ο Καζ (Λίνστρομ, αγωνιστικός διευθυντής) στη ραδιοεπικοινωνία. Δεν ξέρω τι να πω, είναι εκπληκτικό. Αυτός ο τύπος, ο Ζουλιέν, είναι επίσης ένας θρύλος" είπε στον τερματισμό ο Οζιέ, που έδωσε το τέλειο δώρο αποχαιρετισμού στο συνοδηγό του, Ζουλιέν Ινγκρασιά, που μόλις αποχώρησε οριστικά από τα ράλι.

Ο Έβανς είπε, από την πλευρά του: "Ήταν εντάξει η χρονιά γενικώς, δεν μπορώ παρά να νιώθω λίγο απογοητευμένος τώρα. Πάντα σκέφτεσαι τα σημεία όπου θα μπορούσες να τα είχες καταφέρει καλύτερα, αλλά πρέπει να πω ένα πολύ ιδιαίτερο ευχαριστώ σε αυτή την ομάδα. Μια ιδιαίτερη μνεία επίσης και στον Κάλε (Ροβάνπερα). Θυσίασε αυτό το τριήμερό του ώστε εγώ κι ο Σεμπ να μπορούμε να μονομαχήσουμε σε αυτό τον αγώνα".

Ο Ντάνι Σόρδο έκλεισε για τη Hyundai το βάθρο στο κύκνειο άσμα του i20 WRC, αξιοποιώντας αλάνθαστος τα προβλήματα που αντιμετώπισε χθες ο, κατά τα άλλα ταχύτατος τις δύο τελευταίες μέρες, Νεβίλ.

"Ήθελα μόνο να διασκεδάσω αυτόν τον τελευταίο αγώνα και το έκανα. Είχα ορισμένα εκπληκτικά χρόνια με αυτό το αυτοκίνητο και τη Hyundai, και ανυπομονώ για τη νέα περιπέτεια με τα καινούρια αυτοκίνητα. Αναμφίβολα θα κρατήσουμε όμορφες αναμνήσεις από την τελευταία γενιά αυτών των αυτοκινήτων", τόνισε ο Νεβίλ.

Ο Σεμπαστιάν Ονζέ στο Ράλι Μόντσα
Ο Σεμπαστιάν Ονζέ στο Ράλι Μόντσα TOYOTA GAZOO RACING MEDIA

Στην 5η θέση, ο Όλιβερ Σόλμπεργκ κατέκτησε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του με το Hyundai i20 WRC της 2C Competition, παρότι έκανε ένα τετ-α-κε σήμερα σε ένα σημείο της πίστας της Μόντσα όπου είχε ξεβραστεί χώμα από νωρίτερα περάσματα.

Ο Τακαμότο Κατσούτα, αντίθετα, έχασε την 6η εξαιτίας ενός οδηγικού λάθους: μπλόκαρε τους πίσω τροχούς και ξήλωσε στη μπαριέρα τον εμπρός αριστερό τροχό του Toyota Taris WRC στην προτελευταία Ειδική. Κατάφερε να φτάσει ως τον τερματισμό, όμως, και οι μηχανικοί το επιδιόρθωσαν στο Σέρβις για να επιστρέψει στην Power Stage.

Ο Κάλε Ροβάνπερα έκανε επίτηδες πολύ προσεκτικό αγώνα, κατ' εντολή της Toyota, για να διασφαλίσει τον τίτλο κατασκευαστών σε περίπτωση που οι Οζιέ και Έβανς εγκατέλειπαν στη μάχη τους για το πρωτάθλημα. Παρότι είχε ένα τετ-α-κε στο τέλος, όλα πήγαν καλά: "Πολλά συγχαρητήρια κι ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα. Ήταν μια σπουδαία χρονιά, ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο, και δείξαμε φέτος ότι είμαστε μια εξαιρετική ομάδα", είπε ο νεαρός Φινλανδός.

WRC: Ο Οζιέ Παγκόσμιος Πρωταθλητής
WRC: Ο Οζιέ Παγκόσμιος Πρωταθλητής
WRC: Ο Οζιέ Παγκόσμιος Πρωταθλητής
WRC: Ο Οζιέ Παγκόσμιος Πρωταθλητής
TAGS WRC TOYOTA
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ