Βρετανικό πανηγύρι για την παρθενική νίκη του Λάντο Νόρις στο Σίλβερστοουν

Ο Λάντο Νόρις κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο GP της πατρίδας του, Βρετανίας, στη βροχερή λοταρία που εξελίχθηκε ο αγώνας του Σίλβερστοουν μετά από ποινή 10” στον Όσκαρ Πιάστρι και τετ-α-κε του Μαξ Φερστάπεν. Δύο Εικονικά και δύο κανονικά Οχήματα Ασφαλείας, στο βάθρο ο τρομερός γερόλυκος Νίκο Χούλκενμπεργκ με Sauber μετά από 239 GP.
Σε ένα GP Βρετανίας όπου οι βροχερές και στεγνές συνθήκες εναλλάχθηκαν δύο φορές, όπου υπήρξαν δύο περίοδοι Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας (VSC) στους πρώτους δέκα γύρους και δύο Οχήματα Ασφαλείας στους 15 επόμενους και από δύο πιτ-στοπς για όλους, ο Όσκαρ Πιάστρι κυριαρχούσε απόλυτα – αλλά μία επιεικώς αυστηρή απόφαση των αγωνοδικών να του επιβάλλουν ποινή 10 δευτερολέπτων έκανε ένα τεράστιο δώρο στον Λάντο Νόρις για να κερδίσει το σημερινό GP Βρετανίας, 12ο αγώνα της φετινής Formula 1.
Στην επανεκκίνηση μετά από την αποχώρηση του δεύτερου οχήματος ασφαλείας ο Πιάστρι φρέναρε λίγο απότομα βρισκόμενος στην κορυφή, προφανώς για να θερμάνει τα φρένα του, αναγκάζοντας τον Μαξ Φερστάπεν -που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν πίσω του- να αναγκαστεί να κάνει ελιγμό για να αποφύγει την πρόσκρουση στη McLaren.
Παρότι ο πρωτοπόρος έχει το δικαίωμα να καθορίζει το ρυθμό με την αποχώρηση του οχήματος ασφαλείας, και μέχρι να διασχίσουν τα μονοθέσια τη γραμμή εκκίνησης του επόμενου γύρου, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η κίνηση του Πιάστρι ήταν επικίνδυνη, και του επέβαλλαν ποινή 10 δευτερολέπτων – ποινή που ακόμα και στον σχολιαστή της F1 και Βρετανό Ντέιβιντ Κούλθαρντ ακούστηκε ιδιαίτερα αυστηρή. Δείτε το συμβάν παρακάτω:
Ο Πιάστρι εξέτισε την ποινή των 10” στο δεύτερο πιτ-στοπ του, με αποτέλεσμα όταν ο Νόρις βγήκε -στον επόμενο γύρο- από το δικό του πιτ-στοπ να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα, την οποία διατήρησε μέχρι την καρό σημαία. Όποιος τερμάτισε στις σημερινής συνθήκες σίγουρα θα άξιζε τη νίκη, και ο Λάντο είναι πρώτου επιπέδου οδηγός, αλλά αναμφίβολα αυτή ήταν μία ημέρα που η τύχη χαμογέλασε στον Βρετανό της McLaren.
Ο Μαξ Φερστάπεν είχε ένα ακόμα “στραβοπάτημα” στη διεκδίκηση του φετινού τίτλου, καθώς στην επανεκκίνηση από το δεύτερο όχημα ασφαλείας (αμέσως μετά το συμβάν με τον Πιάστρι) είχε ένα σπάνιο τετ-α-κε, με μια Red Bull που ο ίδιος επαναλάμβανε στη ραδιοεπικοινωνία ότι “δεν ήταν δυνατόν να οδηγηθεί” με την επιλογή ρυθμίσεων χαμηλής άντωσης – που απέτυχαν παταγωδώς λόγω της βροχής.
Ο Ολλανδός με το γλίστρημα της RB21 έπεσε στην 10η θέση και αυτό άνοιξε την πόρτα σε μια σειρά από απρόσμενους πρωταγωνιστές, που εκμεταλλεύτηκαν τη λοταρία της βροχής για να καταφέρουν ένα χτύπημα στην κατηγορία βαρέων βαρών των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων για τους κλέψουν μια θέση στο βάθρο.
Ο γερόλευκος, πολύπειρος Νίκο Χούλκενμπεργκ της μέχρι πρότινος κομπάρσου Sauber ήταν εκείνος που τα έκανε όλα άρτια, για να καταφέρει έτσι να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο, έπειτα από 239 αγώνες.
Τον Γερμανό καταδίωξε με αξιώσεις ο Λιούις Χάμιλτον, κυνηγόντας το πρώτο του βάθρο με τη Ferrari. Όμως ο επτάκις πρωταθλητής γλίστρησε εκτός πίστας στο γύρο της εξόδου του από το δεύτερο πιτ-στοπ και έχασε πολύ χρόνο – και μαζί αυτό που θα ήταν το 13ο διαδοχικό του (!) βάθρο στο Σίλβερστοουν.
Ο Σαρλ Λεκλέρ, όπως και ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, ατύχησαν με ένα μεγάλο στρατηγικό τους ρίσκο: την επιλογή να μπουν στα πιτς στο τέλος του γύρου σχηματισμού για να βάλουν ελαστικά σλικς – έναντι των ενδιάμεσων βρόχινων που είχαν οι άλλοι πρωταγωνιστές στη σχάρα της εκκίνησης.
Το ρίσκο τους θα έβγαινε αν δεν υπήρχαν τα δύο Εικονικά Οχήματα Ασφαλείας, καθώς η πίστα στέγνωνε ραγδαία – πριν αρχίσει και πάλι η κατακλυσμιαία βροχή στον 12ο από τους 52 γύρους. Έτσι, οι Λεκλέρ, Ράσελ χρειάστηκε τότε να μπουν πάλι μαζί με τους άλλους για να περάσουν στα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, χάνοντας έτσι τις ελπίδες τους για το βάθρο.