Θρίαμβος του Μπετζέκι στο Sprint του Μιζάνο -Πτώση του Μαρκ Μάρκεζ ενώ ήταν πρώτος

O Μάρκο Μπετζέκι επεφύλασσε έναν ιταλικό θρίαμβο, για τον ίδιο και την Aprilia, κερδίζοντας τον αγώνα Sprint του MotoGP του Αγ. Μαρίνου & Ρίμινι, με μια σπουδαία εμφάνιση από την πολ ποζίσιον και εκμεταλλευόμενος την πτώση του Μαρκ Μάρκεζ στο μέσον του αγώνα.
Ο αναβάτης από το Ρίμινι χάρισε στην Aprilia την πρώτη της επιτυχία σε Sprint για το 2025, κρατώντας πίσω του -μετά την πτώση του Μαρκ- τον Άλεξ Μάρκεζ με τη Gresini Ducati. Το βάθρο έκλεισε ο Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο, που τερμάτισε ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον ομόλογό του στη VR46 Ducati, Φράνκο Μορμπιντέλι.
Ο Μπετζέκι κράτησε την πρωτοπορία στην εκκίνηση, την ώρα που ο Μαρκ Μάρκεζ -ξεκινώντας από την τέταρτη θέση- πέρασε τον αδελφό του, Άλεξ, από την εξωτερική στη στροφή 2. Ο Ισπανός είχε ιδιαίτερα επιθετικό ρυθμό, αλλά ο Μπετζέκι κατάφερνε να απομακρύνεται στο γρήγορο τμήμα της στροφής 11.
Ο Ιταλός απάντησε στον ρυθμό του Μαρκ γράφοντας τον ταχύτερο γύρο στο 3ο πέρασμα και άνοιξε τη διαφορά στο μισό δευτερόλεπτο. Στον 5ο γύρο ο Φάμπιο Κουαρταραρό άρχισε να χάνει θέσεις με τη Yamaha του, αδυνατώντας να κρατήσει τον ρυθμό των Ducati και του Μπετζέκι.
Η διαφορά στην κορυφή, όμως, σταδιακά μειώθηκε και στον 6ο γύρο ο Μαρκ πέρασε τον Μπετζέκι στη στροφή 6. Όμως η χαρά του κράτησε λίγο: στη Στροφή 15 έχασε το μπροστινό και έπεσε για πρώτη φορά σε Sprint φέτος. Σηκώθηκε άμεσα και επέστρεψε στα pits, αφήνοντας τον Μπετζέκι να αντιμετωπίσει την πίεση του Άλεξ Μάρκεζ.
Από εκείνο το σημείο, ο Μπετζέκι έλεγξε τον αγώνα και πήρε μια καθαρή νίκη, κερδίζοντας πολύτιμους 12 βαθμούς στη μάχη του για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα. Τερμάτισε ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο μπροστά από τον Άλεξ Μάρκεζ, σημειώνοντας την πρώτη του νίκη μετά τον κυρίως αγώνα του Σίλβερστοουν.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Φάμπιο Ντι Τζιαναντόνιο, που άντεξε την πίεση του ομόσταυλου στη VR46, Φράνκο Μορμπιντέλι. Ο Πέδρο Ακόστα τερμάτισε πέμπτος με την KTM, τρία δευτερόλεπτα πίσω από τις Ducati, μπροστά από τον Φερμίν Αλντεγκέρ που έχασε την πέμπτη θέση για μόλις ένα δέκατο.
Ο Λούκα Μαρίνι με την Honda υποχώρησε στη διάρκεια του αγώνα, την ώρα που ο περσινός πρωταθλητής Χόρχε Μαρτίν έσωσε την όγδοη θέση. Στην ένατη θέση βρέθηκε ο Ραούλ Φερνάντεθ της Trackhouse, με τρεις Aprilia συνολικά στη δεκάδα – η οποία δεκάδα κατακλύστηκε αποκλειστικά από Ιταλούς και Ισπανούς αναβάτες.
Την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο περσινός νικητής του Μιζάνο, Ένεα Μπαστιανίνι, ενώ ο Ζοάν Ζαρκό με Honda πήρε την 11η θέση. Ο νεοφερμένος Άι Ογκούρα τερμάτισε 12ος για την Trackhouse, ενώ τα προβλήματα έκαναν την επανεμφάνισή τους για τον Πέκο Μπανιάια, που έμεινε απογοητευτικά 13ος με την εργοστασιακή Ducati.
Ο Τζακ Μίλερ με την Pramac πήρε τη 14η θέση, μπροστά από τον Μάβερικ Βινιάλες και τον Μιγκέλ Ολιβέιρα. Οι Άλεξ Ρινς και Αουγκούστο Φερνάντεθ με τις Yamaha ακολούθησαν, με τον Σομκιάτ Τσάντρα να ολοκληρώνει τη σειρά.