WEC

Θρίαμβος της Ferrari στις 24 Ώρες του ΛεΜάν, δεύτερη σερί νίκη για τη Scuderia

AP Photo/Jeremias Gonzalez
Spanish driver Miguel Molina, right, Italian driver Antonio Fuoco, left, and Danish driver Nicklas Nielsen, driving the car, a Ferrari 499P Hybrid Hypercar of WEC's team, celebrate after winning Le 24 Hours of Le Mans sports-car race Sunday, June 16, 2024, in Le Mans, France. AP PHOTO/JEREMIAS GONZALEZ

Η Scuderia Ferrari βγήκε νικήτρια μιας συγκλονιστικής και απρόβλεπτης 24ωρης μάχης με τις Toyota και Porsche για να διατηρήσει το στέμμα της στον θρυλικό γαλλικό αγώνα - με την 499P που οδηγούσαν οι Αντόνιο Φουόκο, Μιγκέλ Μολίνα και Νίκλας Νίλσεν.

Αν η περσινή νίκη της εταιρείας του Μαρανέλο μετά από έξι δεκαετίες στις 24 Ώρες του ΛεΜάν αναβίωσε το θρύλο του Έντσο Φεράρι στον αγώνα του ποταμού La Sarthe, η φετινή απέδειξε ότι η Scuderia καθιερώθηκε πια ως η υπερδύναμη των αγώνων αντοχής (WEC). Η Ferrari κέρδισε και φέτος, υπερνικώντας μια σειρά από προβλήματα που αντιμετώπισε και με τα δύο αυτοκίνητα της εργοστασιακής AF Corse τις τελευταίες ώρες του αγώνα.

Οι Φουόκο-Μολίνα-Νίλσεν έφτασαν μετά από 24 ώρες στον τερματισμό με διαφορά μόλις 14 δευτερολέπτων από το Toyota GR010 Hybrid #7 των Νικ ντε Βρις, Καμούι Κομπαγιάσι και Χοσέ Μαρία Λόπεζ, ενώ το βάθρο έκλεισαν με τη Ferrari 499P #51 οι Αλεσάντρο Πιέρ Γκουίντι, Τζέιμς Καλάντο και Αντόνιο Τζιοβινάτσι - περσινοί νικητές του αγώνα.

Ένα τετ-α-κε του Λόπεζ προς το τέλος στη στροφή Dunlop γκρέμισε κάθε ελπίδα της Toyota να επιστρέψει στην κορυφή του αγώνα, και να πετύχει την 6η νίκη της στο ΛεΜάν.

Η νικήτρια Ferrari #50, δε, έφτασε στον τερματισμό με τις αναθυμιάσεις των καυσίμων και μόλις με 2% την ενέργειας του υβριδικού συστήματος, καθώς κομβικό για τη νίκη της ήταν ότι απέφυγε να κάνει πιτ-στοπ το τελευταίο ημίωρο - σε αντίθεση με την Toyota #7 και τη Ferrari #51.

LEMANS 24H
24 Ώρες ΛεΜαν 2024, Αποτελέσματα πρώτης δεκάδας LEMANS 24H

H Ferrari πήρε το προβάδισμα από νωρίς με τα τρία αυτοκίνητα της AF Corse - συμπεριλαμβανομένης και της πελατειακής #83. Η εργοστασιακή #50 και η #83 έμειναν στην πίστα όταν άρχισε να βρέχει το απόγευμα του Σαββάτου, καθώς οι οδηγοί των περισσότερων άλλων αυτοκινήτων της κορυφαίας κατηγορίας LMDh μπήκαν στην πίστα για βρόχινα ελαστικά.

Έτσι οι δύο Ferrari απέκτησαν μεγάλο προβάδισμα, αλλά μόλις έπεσε η νύχτα στο ΛεΜάν η επαφή της εργοστασιακής BMW #20 του Ρόμπιν Φρινζ με τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα που οδηγούσε τη Ferrari #83 έφερε το ατύχημα του πρώτου.

Οι κριτές στο σημείο χρειάστηκαν περίπου 2 ώρες για να επιδιορθώσουν τη μπαριέρα στο σημείο, και οι αγωνιζόμενοι πέρασαν ξανά σε αγωνιστικό ρυθμό λίγο μετά τα μεσάνυχτα. Τα ξημερώματα ήρθε άλλη μία περίοδος οχήματος ασφαλείας, λόγω της πολύ περιορισμένης ορατότητας από τη νέα βροχή και την ομίχλη.

Μέσα σε όλα αυτά, και με τις στάσεις στα πιτς, οι Ferrari, Toyota και Porsche εναλλάσσονταν στην κορυφή του αγώνα. Την 18η ώρα η Ferrari #50 άρχισε να κερδίζει έδαφος, καθώς ο Φουόκο πέρασε τη Ferrari #83 και την Porsche #5 με οδηγό τον Φρεντερίκ Μακοβιέτσκι, για τη δεύτερη θέση.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Η νικήτρια Ferrari 499P των Αντόνιο Φουόκο, Μιγκέλ Μολίνα και Νίκλας Νίλσεν SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Porsche έμεινε εκτός βάθρου με την 963 παρότι στο τέλος ο Λορέν Βανθόορ απείλησε τον Πιέρ Γκουίντι της Ferrari. Ο Ιταλός δέχθηκε ποινή 5'' για τη σύγκρουσή του με την Toyota #8 που οδηγούσε ο Μπρέντον Χάρτλεϊ. Εντέλει, όμως, ο οδηγός της Ferrari τερμάτισε περίπου 1,2'' μπροστά από τον Βανθόορ, που μοιράστηκε την Porsche 963 που είχε την πολ ποζίσιον με τον Κέβιν Έστρε και τον Αντρέ Λότερερ.

H Porsche #6 ανέβηκε στην κορυφή του αγώνα την 18η ώρα εκμεταλλευόμενη τον αργό ρυθμό μετά το ατύχημα του Φελίπε Νάσρ με την έτερη εργοστασιακή 963, αλλά έχασε θέσεις στο επόμενό της πιτ-στοπ που έκανε υπό το νέο όχημα ασφαλείας, για το ατύχημα μιας Aston Martin Vantage GT3.

Μετά τη σύγκρουση του Χάρτλεϊ με τον Πιέρ Γκουίντι, η Toyota #8 (Χάρτλεϊ-Μπουεμί-Χιρακάβα) περιορίστηκε στην 5η θέση, εμπρός από την Porsche #5 των Ματ Κάμπερλ, Μίκαελ Κρίστενσεν και Φρέντερικ Μακοβιέτσκι.

Η Cadillac πρωταγωνίστησε, απρόσμενα, στη μάχη της κορυφής το Σάββατο, με το πρωτότυπο V-Series.R #2 των Άλεξ Λυν, Ερλ Μπάμπερ και Αλεξ Παλού και με εναλλακτική στρατηγική για τα πιτ-στοπς, αλλά η ομάδα του Τσιπ Γκανάσι έμεινε στην 7η θέση όταν η στρατηγική της ακυρώθηκε από τη βροχή το τελευταίο τρίωρο - που ανάγκασε όλα τα Hypercars να μπουν στα πιτς για να βάλουν βρόχινα ελαστικά.

Ωστόσο, ο Παλού τερμάτισε εμπρός από τις δύο πελατειακές Porsche της ομάδας Jota. Η Peugeot πάσχιζε σε όλο τον αγώνα με τον μη ανταγωνιστικό ρυθμό του νέου 9Χ8, και έμεινε οριακά εκτός δεκάδας μετά από και μια ποινή διέλευσης από τα πιτς.

Όσο για τη Lamborghini, ήταν η πιο ανταγωνιστική από τις πρωτοεμφανιζόμενες ομάδες στα Hypercars χάρη στην ομάδα Iron Lynx. Οι SC63 δεν είχαν το ρυθμό των άλλων εργοστασίων, αλλά δεν παρουσίασαν και προβλήματα. Και ο Ντάνιιλ Κβίατ στο τέλος άφησε στην 11η θέση την Peugeot, βάζοντας τη Lambo στη δεκάδα μαζί με τους Μίρκο Μπορτολότι και Εντουάρντο Μορτάρα.

Τέλος, οι εργοστασιακές BMW και Alpine είχαν τεθεί εκτός αγώνα μέχρι τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, με προβλήματα στους κινητήρες των δύο Alpine και αρκετές άτυχες στιγμές για τα πρωτότυπα της βαυαρικής εταιρείας.

Στην κατηγορία LMGT3 (των αυτοκινήτων παραγωγής) κέρδισε η Porsche με την 911 GT3 των Ρίτσαρντ Λιτζ, Γιασέρ Σαχίν και Μόρις Σούρινγκ, μετά από μάχη με τη BMW M4 GT3 των Αουγκούστο Φάρφους, Σον Γκελαέλ και Ντάρεν Λενγκ.

TAGS WEC 24H LE MANS LE MANS SCUDERIA FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ