Στην πολ ποζίσιον του Όστιν με άνεση ο Φερστάπεν -Εξανεμίστηκε η ταχύτητα της McLaren

Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε δια περιπάτου -φτάνοντας ακόμα και να ματαιώσει τον δεύτερο γύρο του στο Q3- την πολ ποζίσιον για το GP των ΗΠΑ, με τρία δέκατα διαφορά από τη McLaren του Λάντο Νόρις και τη Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ, η οποία ξαφνικά ζωντάνεψε σήμερα. Μόλις στην 6η θέση ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιάστρι.
“Για κάποιο λόγο χάσαμε την ταχύτητά μας” είπε ο Λάντο Νόρις της McLaren στο τέλος των δοκιμών κατάταξης του GP των ΗΠΑ, στο Όστιν του Τέξας, κι έτσι ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull έμειναν χωρίς αντίπαλο για να κατακτήσουν με άνεση την πολ ποζίσιον του 19ου (από τους 24) φετινού αγώνα της Formula 1.
Μετά τη νίκη του Ολλανδού στο Sprint του Όστιν, νωρίτερα σήμερα, που του έφερε 8 βαθμούς (και μηδέν στους Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι που εγκατέλειψαν), στις κατατακτήριες ο Ολλανδός άσκησε περαιτέρω πίεση στους δύο οδηγούς της McLaren για την απρόσμενη και εντυπωσιακή του επιστροφή στη μάχη του φετινού τίτλου.
Ο Νόρις κατάφερε να κάνει έναν καλό γύρο στο τέλος, αλλά αυτός ήταν αρκετός μόνο για να κερδίσει τον Σαρλ Λεκλέρ τηα ραγδαία βελτιωμένης -από χθες- Ferrari. Ο Βρετανός από νωρίς στο δεύτερο γύρο του στο Q3 φαινόταν ότι δεν θα απειλούσε τον Φερστάπεν, σε σημείο που ο πρωταθλητής είχε όλη την άνεση να ματαιώσει τον δικό του δεύτερο γύρο στην εκπνοή των κατατακτήριων.
Την ίδια στιγμή, είτε νιώθοντας την πίεση του πρωταθλητισμού είτε όχι, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Πιάστρι δεν κατάφερε να αντλήσει ούτε σήμερα την ταχύτητα από τη McLaren του με τις ρυθμίσεις που θα ήθελε. “Δεν ένιωθα τόσο άνετα εκεί έξω και ο χρόνος μου το δείχνει. Πρέπει να κοιτάξουμε κάποια πράγματα για να καταλάβουμε το λόγο”, είπε στο τέλος ο Αυστραλός, που έμεινε στην τρίτη σειρά και στην 6η θέση της εκκίνησης και θα χρειαστει μια υπέρβαση για να φτάσει -έστω- τον Νόρις αύριο.
Δίπλα στον Λεκλέρ θα εκκινήσει ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W15, ενώ στην 5η δίπλα στον Πιάστρι θα βρεθεί ο Λιούις Χάμιλτον με την έτερη Ferrari. Και οι δύο οδηγοί της Scuderia έκαναν λάθη στον πρώτο τους γύρο στο Q3: ο Μονεγάσκος είχε τετ-α-κε, ενώ ο Βρετανός έχασε τα φρένα στη στροφή 1.
Ο Κίμι Αντονέλι ανέβασε στο Τέξας της απόδοσή του, με την αυτοπεποίθηση και του νέου του συμβολαίου με τη Mercedes για το 2026, ενώ ο εντυπωσιακός Όλιβερ Μπέρμαν με τη Haas μπήκε στην οκτάδα κερδίζοντας τους Ισπανούς Κάρλος Σάινθ και Φερνάντο Αλόνσο με τις Williams και Aston Martin αντίστοιχα.
Ο Φερστάπεν είχε δείξει από το Q2 τις προθέσεις του, γράφοντας τον πρώτο χρόνο (1:32.701) μπροστά από τους Λεκλέρ και Νόρις. Ο Πιάστρι προκρίθηκε λίγο αγχωτικά με τον 8ο χρόνο, μόλις ένα δέκατο πάνω από τη ζώνη αποκλεισμού.
Η πρώτη περίοδος (Q1) διακόπηκε μετά από μόλις τρία λεπτά, όταν ο Ισάκ Χάτζαρ έχασε το πίσω μέρος της RB του στη συστοιχία των γρήγορων στροφών και κατέληξε στον τοίχο, προκαλώντας 10λεπτη καθυστέρηση για επισκευές στις μπαριέρες.
Με την επανεκκίνηση, οι Ράσελ και Φερστάπεν κινήθηκαν ταχύτερα όλων, ενώ οι McLaren, παρότι φαινομενικά χωρίς προβλήματα μετά τις επισκευές από το ατύχημα του Sprint, δεν έδειχναν ιδιαίτερα αποδοτικές – ο Νόρις πέρασε με την ψυχή στο στόμα, ενώ ο Πιάστρι μόλις με το 12ο χρόνο.