FORMULA 1

Πρεμιέρα του “DRS της εμπρός πτέρυγας” στις δοκιμές της Pirelli ενόψει του 2026

PIRELLI F1 MEDIA

Το γνωστό σύστημα DRS της πίσω πτέρυγας θα συμπληρωθεί από περισσότερα ενεργά (κινούμενα) αεροδυναμικά μέρη των μονοθεσίων με τους κανονισμούς του 2026. Ένα εξ αυτών είναι η ανοιγόμενη εμπρός πτέρυγα, την οποία προσομοίωσαν ήδη οι ομάδες το περασμένο διήμερο (5-6/08) στις δοκιμές των ελαστικών της Pirelli για την επόμενη σεζόν της Formula 1.

Η FIA, σύμφωνα με πληροφορίες, έδωσε το “πράσινο φως” στις τέσσερις ομάδες της F1 που συμμετείχαν στις δοκιμές των πειραματικών ελαστικών της Pirelli το περασμένο διήμερο στο Χανγκαρόρινγκ, δηλαδή στις Ferrari, McLaren, Alpine και RB, να προσομοιώσουν την κινούμενη εμπρός πτέρυγα του 2026.

Μάλιστα, η Ομοσπονδία φέρεται -για λόγους κόστους- να μην απαίτησε από τις ομάδες να περάσουν ξεχωριστά crash-tests για την πειραματική αυτή μπροστινή πτέρυγα, προκειμένου να διευκολύνει την Pirelli να κατανοήσει καλύτερα τη συμπεριφορά και φθορά των ελαστικών σε διαφορετικά αεροδυναμικά φορτία.

Η Ferrari φέρεται να είχε ένα υδραυλικό σύστημα ανοίγματος της εμπρός πτέρυγας στις δοκιμές της Pirelli στο Χανγκαρόρινγκ PIRELLI F1 MEDIA

Βάσει αυτού, ήδη από τις δοκιμές ελαστικών της Pirelli στο Χανγκαρόρινγκ -που ακολούθησαν το GP την περασμένης Κυριακής- οι ομάδες φέρεται να δοκίμασαν έναν υδραυλικό μηχανισμό που προσομοιώνει το άνοιγμα των οριζόντιων στοιχείων της εμπρός πτέρυγας στις ευθείες – ακριβώς όπως συμβαίνει με το DRS της πίσω πτέρυγας εδώ και χρόνια.

Τα δεδομένα θα είναι πολύτιμα και για εκείνες, στην προσπάθεια να κατανοήσουν την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου του ‘26 – σε μία περίοδο που όλες, πλέον, έχουν στρέψει πλήρως τους πόρους και την εργασίας του στο τελικό στάδιο σχεδιασμού και εξέλιξης των ολοκαίνουριων νέων αυτοκινήτων της νέας σεζόν.

O Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL39 στις δοκιμές της Pirelli για τα ελαστικά του 2026 PIRELLI F1 MEDIA

Είναι άγνωστο αν οι δοκιμές της εμπρός πτέρυγας σχετίζονται με το αρκετά σφοδρό ατύχημα που είχε χθες (6/08) το πρωί ο Φράνκο Κολαπίντο, όταν έχασε τον έλεγχο της Alpine A525 και προσέκρουσε στον τοίχο της πίστας του Χανγκαρόρινγκ.

Η Pirelli, πάντως, αποτίναξε κάθε ευθύνη για το ατύχημα αυτό, καθώς ο αγωνιστικός της διευθυντής Μάριο Ίζολα είπε ότι το συμβάν “δεν συνδέεται με κανέναν τρόπο με τα ελαστικά”.

Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, στο διήμερο των δοκιμών αυτών δοκιμάστηκαν πειραματικές γόμες της γκάμας C2-C5 για το 2026, καθώς τα ελαστικά -θυμίζουμε- παραμένουν διαμέτρου 18 ιντσών αλλά είναι 25 mm πιο στενά εμπρός και 30 mm πιο στενά πίσω.

Ο Σαρλ Λεκλέρ βγαίνει με τη Ferrari SF-25 από το γκαράζ της Scuderia στις δοκιμές της Pirelli PIRELLI F1 MEDIA

Στις υπόλοιπες ομάδες της F1, που δεν συμμετείχαν σε αυτό το διήμερο δοκιμών, θα δοθεί η δυνατότητα να δοκιμάσουν αντίστοιχα κάποιες αεροδυναμικές αλλαγές των μονοθεσίων του 2026 στα επόμενα τρία σετ δοκιμών της Pirelli με τα ελαστικά του ‘26, που θα λάβουν χώρα στη Μόντσα, στο Μουτζέλο και στην πίστα της Πόλης του Μεξικού μετά από τον αγώνα στη χώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ