WRC

Πώς θα είναι τα αυτοκίνητα του WRC για το 2027 -Οι τελικές τους προδιαγραφές

TGR WRT / McKlein

Τα rallycars της κορυφαίας κατηγορίας του WRC από το 2027, που θα πάρουν τη θέση των σημερινών υβριδικών Rally1, θα αποδίδουν περίπου 300 ίππους και θα υπόκεινται σε όριο προϋπολογισμού 345.000 ευρώ, σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι που θα ισχύσουν από το 2027.

Οι κανονισμοί του 2027, που είχαν παρουσιαστεί αρχικά τον Δεκέμβριο του 2024, έχουν στόχο να κάνουν το WRC πιο προσιτό και πιο ευέλικτο ώστε να προσελκύσουν νέους κατασκευαστές και ομάδες στο θεσμό.

Ακριβώς για να μείνει το κόστος χαμηλά, τα κορυφαία αγωνιστικά -με την ονομασία WRC27– θα χρησιμοποιούν και εξαρτήματα από τα rallycars προδιαγραφών Rally2 και θα μπορούν να κατασκευάζονται τόσο από εργοστασιακούς κατασκευαστές όσο και από ιδιωτικές αγωνιστικές ομάδες, με κύκλο ζωής δέκα ετών.

Για να εξασφαλιστεί ένα αρκετά καλό πλήθος συμμετοχών στην κορυφαία κατηγορία, τα νέα WRC27 θα τρέχουν μαζί με τα Rally2, προσφέροντας έξτρα ευελιξία στους κατασκευαστές και τις ομάδες. Δηλαδή, από το 2027 τα WRC27 και τα Rally2 θα τρέχουν στην ίδια κατηγορία, διεκδικώντας τις ίδιες γενικές νίκες και το ίδιο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Αυτές οι αποφάσεις υπερψηφίστηκαν και σφραγίστηκαν στη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου του Μότορσπορ στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν, και σύμφωνα με τη FIA τέθηκαν “οι βάσεις για τη νέα εποχή του πρωταθλήματος από το 2027″, προσφέροντας “σταθερότητα, καθαρότητα και μακροπρόθεσμη κατεύθυνση σε κατασκευαστές, ομάδες και αγωνιζόμενους”.

Σε σχετική αναφορά της FIA σημειώνεται ότι οι τεχνικοί κανονισμοί WRC27, μετά την έγκρισή τους τον Δεκέμβριο του 2024, πέρασαν από μια τελική φάση βελτιώσεων και η επιβεβαίωσή τους για την τελική ομολογκασιόν ολοκληρώνει αυτή τη διαδικασία, δίνοντας στους κατασκευαστές ένα ξεκάθαρο, μακροπρόθεσμο πλαίσιο για την εξέλιξη και παραγωγή της επόμενης γενιάς των αγωνιστικών.

Οι κανονισμοί της ομολογκασιόν ορίζουν όλη τη διαδικασία για τα WRC27, τη διάρκειά της και τους όρους που τη συνοδεύουν, καθώς και τις ελάχιστες απαιτήσεις παραγωγής. Για πρώτη φορά δίνεται και επίσημος ορισμός του “κατασκευαστή”, που ενώνει κάτω από την ίδια ομπρέλα τους εργοστασιακούς και τους ιδιώτες συμμετέχοντες.

Κατασκευαστής θεωρείται η οντότητα που σχεδιάζει και κατασκευάζει το αυτοκίνητο WRC27, το ετοιμάζει και το υποβάλλει για ομολογκασιόν, καθώς και εμπορεύεται το αυτοκίνητο και τα εξαρτήματά του.

Οι όροι απαιτούν την κατασκευή τουλάχιστον 10 μονάδων μέσα σε 24 μήνες από την ημερομηνία της ομολογκασιόν, ενώ ο κατασκευαστής πρέπει να μπορεί να παρέχει τουλάχιστον 10 αγωνιστικά έτοιμα αυτοκίνητα WRC27 ανά έτος σε πελάτες. Η ομολογκασιόν ισχύει για δέκα χρόνια.

Η Toyota είναι ο μόνος κατασκευαστής που έχει επιβεβαιωμένα ξεκινήσει την εξέλιξη αυτοκινήτου προδιαγραφών WRC27.

Μια ιδιωτική ομάδα θα πρέπει να συνεργαστεί με έναν κατασκευαστή που ήδη έχει ομολογκάρει αυτοκίνητο. Και οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να πουλούν τα εξαρτήματά τους. Οι ιδιωτικές ομάδες δεν επιτρέπεται να διαλέγουν κινητήρα μιας μάρκας, κιβώτιο άλλης και ανάρτηση τρίτης. Θα αγοράζουν όλα τα βασικά εξαρτήματα από έναν κατασκευαστή, θα τα τοποθετούν στο κοινό σασί της FIA και από εκεί και έπειτα θα έχουν πλήρη ελευθερία.

Οι κανονισμοί ξεκαθαρίζουν επίσης ότι η ομολογκασιόν μπορεί να δοθεί μόνο όταν ο κατασκευαστής έχει δηλώσει επίσημα συμμετοχή στο πρωτάθλημα, ενώ ένα ομολογκαρισμένο αυτοκίνητο πρέπει να λάβει μέρος τουλάχιστον στο 50% των αγώνων του WRC στον πρώτο του χρόνο, με δύο αυτοκίνητα σε κάθε ράλι, και από τη δεύτερη χρονιά και μετά να συμμετέχει σε όλους τους γύρους του θεσμού.

Οι τεχνικές προδιαγραφές των WRC27
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι θα αφήσει στο τέλος του 2026 στο παρελθόν τα υβριδικά Rally1, για χάρη των WRC27. Τα νέα αυτοκίνητα θα είναι σχεδιασμένα εν λευκώ, με εντελώς νέο σασί (κοινό για όλες τις ομάδες) το οποίο θα πληροί τις ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας, αλλά με μικρότερο κόστος.

Η πρόθεση είναι τα WRC27 να συμμετέχουν τόσο στο WRC όσο και στα περιφερειακά και εθνικά πρωταθλήματα. Η επιτυχία των R5/Rally2 παγκοσμίως δείχνει τον δρόμο – και για να θεωρηθεί το WRC27 η επόμενη γενιά, η ασφάλεια είναι απαραίτητη – όπως, φυσικά, και το κόστος. Για αυτό το λόγο επεβλήθη το όριο κόστους 345.000 ευρώ για το WRC27 ασφάλτινων προδιαγραφών.

Τα WRC27 θα είναι παρεμφερή σε σχήμα και μέγεθος με τα σημερινά Rally1. Η βασική διαφορά είναι το ύψος: το νέο θα είναι 20 χιλιοστά ψηλότερο για λόγους ασφάλειας. Αλλά σε πλάτος και γενικές διαστάσεις, όπως και στο βάρος, θα είναι πολύ κοντά.

Όσο για τη σχεδίαση, θα θυμίζει τη σημερινή των Rally1, αλλά με απλοποιήσεις ώστε να αποφεύγονται τα υπερβολικά ακριβά “εξωτικά” αεροδυναμικά εξαρτήματα. Για παράδειγμα, οι θόλοι των τροχών θα είναι μεταλλικοί. Στόχος, πέρα από το κόστος, είναι και η μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης -ειδικά της κάθετης δύναμης- ώστε τα αυτοκίνητα να είναι πιο φιλικά σε νέους οδηγούς.

Ο κινητήρας των WRC27 θα είναι προδιαγραφών Rally2, 1.6 Turbo με απόδοση στους 300 ίππους. Όπως όλα τα βασικά εξαρτήματα, έτσι και ο κινητήρας θα έχει πλαφόν κόστους, εντός του ορίου των 345.000 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ