FORMULA 1

Formula 1: Πώς η Red Bull “θυσίασε” τον Τσουνόντα για την πολ ποζίσιον του Φερστάπεν στο Άμπου Ντάμπι

AP Photo/Altaf Qadri

Η οριακή είσοδος του Γιούκι Τσουνόντα στη δεκάδα και το Q3 αποδείχθηκε πολύτιμη για τη Red Bull Racing, καθώς ο Ιάπωνας προσέφερε το slipstream στον Μαξ Φερστάπεν ώστε ο Ολλανδός να διασφαλίσει την πολ ποζίσιον για τον τελικό που θα κρίνει το φετινό τίτλο της Formula 1.

Ο Ολλανδός κέρδισε σήμερα (6/12) την πολ ποζίσιον του GP του Άμπου Ντάμπι, 24ου και τελευταίου φετινού αγώνα της Formula 1, αφήνοντας δυόμισι δέκατα πίσω του τις δύο McLaren των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι – των δύο αντιπάλων του για τον τίτλο στον αγώνα της Κυριακής (7/12, 15:00).

Και στους δύο γρήγορους γύρους του στο Q3 των κατατακτήριων ο Γιούκι Τσουνόντα, με την έτερη Red Bull RB21, θυσίασε τη δική του προσπάθεια για να προσφέρει στον Ολλανδό το slipstream – το κενό αέρος που επιτρέπει στον οδηγό που ακολουθεί στις ευθείες να κινηθεί ταχύτερα, εκμεταλλευόμενος τη μειωμένη αντίσταση του αέρα.

Ο Τσουνόντα κατάφερε να προκριθεί στο Q3 περνώντας από το Q1 με διαφορά μόλις 0,008’’ από τον Λιούις Χάμιλτον της Ferrari και έπειτα από το Q2 με διαφορά μόλις 0,007’’ από τον Όλιβερ Μπέρμαν της Haas.

“Μετά τη σύγκρουση με τον Αντονέλι [στα πιτς στο FP3 το πρωί] χρειάστηκε να τοποθετήσουμε το παλιότερο δάπεδο, και αυτό μου κόστισε σε απόδοση στις κατατακτήριες” είπε ο Ιάπωνας μετά το τέλος των κατατακτήριων στη Γιας Μαρίνα.

“Οπότε, το περίμενα λίγο ότι θα ήταν δύσκολο να περάσω στο Q3. Προφανώς, το να περάσω στο Q3 και να βοηθήσω τον Μαξ ήταν το βασικό πλάνο. Αλλά, την ίδια στιγμή, ήμουν λίγο ανήσυχος για αυτό, με αυτές τις προδιαγραφές [του παλιού δαπέδου]. Αλλά στο τέλος τα κατάφερα”.

Ο Γιούκι Τσουνόντα στο γκαράζ της Red Bull στο Άμπου Ντάμπι AP Photo/Altaf Qadri

Ο Τσουνόντα είπε ότι η κατάσταση ήταν πολύ πιεστική για εκείνον στο Q3, διότι “δεν έπρεπε να είμαι πολύ κοντά στη στροφή 5, αλλά ούτε και πολύ μακριά. Οπότε ήταν πολύ αγχωτικό, για να είμαι ειλικρινής. Αλλά τουλάχιστον κατάφερα να το πετύχω, και μου είπαν ορισμένα κομπλιμέντα, οπότε θα τα δεχθώ”, κατέληξε ο Ιάπωνας – που μόλις την Τρίτη ανακοινώθηκε ότι θα χάσει τη θέση του στη RBR του χρόνου από τον Ισάκ Χάτζαρ.

Από την πλευρά του, ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, έπλεξε το εγκώμιο του Γιούκι: “Ήταν εκπληκτικός. Το slipstream δούλεψε τέλεια. Οπότε τα πράγματα δείχνουν σπουδαία και πάλι”, τόνισε ο Αυστριακός.

Ο Τσουνόντα κατέληξε λέγοντας ότι θα προσπαθήσει να βοηθήσει όσο μπορεί τον Φερστάπεν και στον αγώνα: “Θα κάνω ό,τι μπορώ για να τον βοηθήσω. Πιθανότατα αυτό θα χαλάσει τη στρατηγική μου, αλλά με τη θέση που έχει υπάρχει ακόμα η πιθανότητα να πάρει το πρωτάθλημα. Οπότε θα κάνω ό,τι μπορώ”.

Μιλώντας για τον Φερστάπεν, ο Μάρκο συμπλήρωσε στο γερμανικό Sky: “Κάναμε το μονοθέσιο όλο και πιο γρήγορο. Μίλησα για λίγο με τον Μαξ πριν και του είπα ‘ξέρεις ότι χρειαζόμαστε έναν μαγικό γύρο από εσένα’. Και μετά απλώς έκανε δύο.

Προσαρμόσαμε το μονοθέσιο και πιστεύουμε ότι αυτές οι αλλαγές στον αγώνα ίσως να είναι ακόμη πιο θετικές. Και τώρα ας δούμε: οι τρεις πρώτοι στο πρωτάθλημα είναι και στις τρεις πρώτες θέσεις της εκκίνησης. Αυτό μάλλον θα είναι αρκετά ενδιαφέρον ήδη στην πρώτη στροφή, και στη διάρκεια του αγώνα θα δούμε πού θα καταλήξει.

Ελπίζαμε ότι ίσως θα ήταν και η Mercedes στο παιχνίδι, αλλά όπως φαίνεται τώρα ίσως μόνο ο Σαρλ Λεκλέρκ. Στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε ακόμη κάποιον ανάμεσα σε εμάς και τις McLaren. Αυτό θα ήταν χρήσιμο”, κατέληξε ο Χέλμουτ Μάρκο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ