FORMULA 1

Πώς ετοιμάζεται η Audi για την πρεμιέρα στη F1 το 2026 -Ποιοι είναι οι πρώτοι της στόχοι

Audi Media Center

Η Audi απέχει έξι μήνες από την επίσημη είσοδό της στη Formula 1, δίνοντας το όνομά της στη Sauber (την οποία έχει ήδη αγοράσει) το 2026, αλλά παρότι η τεχνογνωσία την ελβετικής ομάδας στο σασί είναι μια εγγύηση το μεγάλο ερωτηματικό είναι η απόδοση της πρώτης μονάδας ισχύος των Γερμανών. Ο διευθυντής της ομάδας, Τζόναθαν Ουίτλι, εξηγεί πού βρίσκεται το όλο πρόγραμμα.

Νωρίτερα φέτος το πρόγραμμα της επίσημης εισόδου της Audi στη F1 έμοιαζε να εκτροχιάζεται, όμως η εταιρεία του Ίνγκολσταντ φαίνεται πλέον να το έχει επαναφέρει για τα καλά στις ράγες του – και η δυσπιστία (που έφεραν τα φτωχά αποτελέσματα της Sauber πέρσι και στις αρχές του ‘25) αρχίζει να δίνει τη θέση της στην αισιοδοξία για τους Γερμανούς.

Ο νέος διευθύνων επιχειρησιακός και τεχνικός σύμβουλος της ομάδας Ματία Μπινότο (διευθυντής της Scuderia Ferrari την περίοδο 2019-’22) και ο νέος αγωνιστικός διευθυντής Τζόναθαν Ουίτλι (προκάτοχος της ίδιας θέσης στη Red Bull Racing) μεταμόρφωσαν ολοκληρωτικά φέτος την ομάδα του Χίνβιλ, κάνοντας τη Sauber C45 αρκετά ανταγωνιστική για να μπαίνει στις μάχες της πρώτης δεκάδας.

O διευθυντής της Sauber F1, Τζόναθαν Ουίτλι Andy Hone/LAT Images/Sauber Media Hub

Όμως, την ίδια στιγμή συντελείται ο σχεδιασμός του ολοκαίνουριου (βάσει των νέων τεχνικών κανονισμών του 2026) μονοθεσίου και μαζί της πρώτης μονάδας ισχύος της Ιστορίας της Audi στη Formula 1, για την πρώτη επίσημη σεζόν της εργοστασιακής ομάδας των Γερμανών που ξεκινά τον ερχόμενο Μάρτιο.

H Audi επένδυσε βαρέως στο εργοστάσιο της Sauber (που πέρασε στην ιδιοκτησία της γερμανικής εταιρείας, έχοντας στις τρεις προηγούμενες δεκαετίες συνεργαστεί τόσο με τη Mercedes όσο και με τη BMW, εμπορικούς ανταγωνιστές της Audi) στο Χίνβιλ της Ελβετίας.

Audi Media Center

Η τεχνογνωσία της ομάδας εκεί είναι ένα καλό θεμέλιο στο οποίο μπορεί να δομηθεί η εργοστασιακή Audi F1. Συνεπώς, η μεγαλύτερη πρόκληση της εταιρείας είναι η πρώτη της μονάδα ισχύος, που κατασκευάζεται και εξελίσσεται στο νεότευκτο εργοστάσιο της Audi στο Νόιμπουργκ της Γερμανίας.

“Είμαστε στο χρονοδιάγραμμα με το πρόγραμμα δοκιμών [της μονάδας ισχύος] στον δυναμόμετρο. Ο κινητήρας βρίσκεται ήδη για αρκετό καιρό στο δυναμόμετρο”, εξήγησε ο Ουίτλι.

Το νεότευκτο εργοστάσιο κινητήρων F1 της Audi στο Νόιμπουργκ της Γερμανίας Audi Media Center

“Η προτεραιότητα τώρα είναι η αξιοπιστία, γιατί, όπως λέτε, θα βγάλουμε το αυτοκίνητο στην πίστα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Είναι μια περίοδος εξαιρετικά έντονη για κάθε ομάδα της Formula 1 και, φυσικά, όλη η προσοχή στρέφεται στο 2026”, πρόσθεσε ο Βρετανός.

Η Audi, όπως και κάθε κατασκευαστής κινητήρων με δική του ομάδα, έχει την πολυτέλεια της ευθύτητας στην πολύπλοκη διαδικασία της ενσωμάτωσης των εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος με το κιβώτιο ταχυτήτων, με τα άλλα μηχανικά μέρη του σασί και με την αεροδυναμική του αμαξώματος.

“Είναι μια συναρπαστική περίοδος για το πρόγραμμα της Audi στη Formula 1, καθώς θα ενώσουμε σασί και κινητήρα για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο” πρόσθεσε ο Ουίτλι. “Το πρόγραμμα στον προσομοιωτή αρχίζει φυσιολογικά να στρέφεται προς το 2026.

Αλλά νομίζω πως και στα δύο προγράμματα είναι ακόμα πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για απόδοση – που ίσως είναι η επόμενη σας ερώτηση. Και φυσικά, δεν θα γνωρίζουμε τίποτα με βεβαιότητα πριν την πρώτη περίοδο κατατακτήριων και τον πρώτο αγώνα στη Μελβούρνη”, συνέχισε.

Σύμφωνα με το Autoracer, ο Μπινότο επιχείρησε -και φαίνεται πως κατάφερε- το τελευταίο διάστημα να ενισχύσει το τμήμα κινητήρων του Νόιμπουργκ με δύο σπουδαίους μηχανολόγους της Ferrari: τον Βολφ Τσίμερμαν και τον βοηθό του, Λαρς Σμιτ.

Παρά την αισιοδοξία των τελευταίων μηνών, όμως, ο Ουίτλι δεν τρέφει ψευδαισθήσεις για το κολοσσιαίο εγχείρημα που μόλις ξεκίνησε για την Audi. “Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι εύκολο στη Formula 1″ σχολίασε μιλώντας στο RacingNews365.

“Προφανώς, ήρθα εδώ και ήταν φανταστικό να είμαι μέρος του ταξιδιού της Sauber. Αλλά η πλήρης προσοχή μου είναι στο πρόγραμμα της Audi στη Formula 1, και αυτό ήταν το πιο συναρπαστικό.

Νομίζω ότι είναι ό,τι πιο συναρπαστικό έχει συμβεί στη Formula 1 εδώ και πάρα πολύ καιρό – μπορεί να είναι ακόμη και το πιο συναρπαστικό γεγονός στον αθλητισμό αυτή τη στιγμή.

Ναι, έχουμε έναν εξαιρετικά φιλόδοξο στόχο, εξαιρετικά φιλόδοξο. Στοχεύουμε να κερδίσουμε αγώνες και να διεκδικήσουμε πρωταθλήματα στο τέλος της δεκαετίας, και πρέπει με κάποιον τρόπο να βρούμε μία παράκαμψη προς τα εκεί.

Νομίζω ότι με τις συνδυασμένες γνώσεις και εμπειρίες του Ματία [Μπινότο] και τις δικές μου, με τον τρόπο που έχουμε χωρίσει τους ρόλους μας αλλά και με τον τρόπο που δουλεύουμε μαζί για το μέλλον, είναι κρίσιμο στοιχείο.

Βρισκόμαστε στο motorhome μας εδώ στο paddock, το οποίο έχει τη μακροβιότερη παρουσία από κάθε άλλο. Αλλά κάθε τι που βλέπεις, αγγίζεις, νιώθεις, θα είναι εντελώς διαφορετικό του χρόνου. Και μόνο το να πετύχουμε αυτό είναι ένας φιλόδοξος στόχος. Η υποδομή που απαιτείται για να το αλλάξουμε σε τέτοιο βαθμό είναι κάτι εντελώς ξεχωριστό”, συνέχισε ο Τζόναθαν Ουίτλι.

O Ματία Μπινότο (Διευθύνων Επιχειρησιακός και Τεχνικός Σύμβουλος) και ο Τζόναθαν Ουίτλι (Διευθυντής) της Sauber F1 στο GP Ισπανίας 2025 Andy Hone/LAT Images/Sauber Media Hub

Και κατέληξε, o Βρετανός διοικητής της ομάδας: “Προερχόμαστε από ταπεινές ρίζες. Είμαστε στο δρόμο για να γίνουμε μια εργοστασιακή ομάδα, μια μεγάλη ομάδα. Είμαστε μικρή ομάδα προς το παρόν.

Οπότε ναι, μας περιμένει μια απίστευτα έντονη περίοδος τους επόμενους έξι μήνες. Αλλά προφανώς αυτή η ασταμάτητη πίεση θα συνεχίζει και θα συνεχίζει. Όταν μιλάς για το χτίσιμο μιας ομάδας, μερικές φορές χρειάζεται να στραφείς προς τα έξω και να προσλάβεις νέα ταλέντα για να τα φέρεις μέσα στην επιχείρηση.

Όμως, όταν φέρνεις αυτά τα νέα ταλέντα, αυτό δεν λειτουργεί άμεσα. Χρειάζεται χρόνος για να κατανοήσουν πώς είναι δομημένη αυτή η ομάδα, πώς λειτουργεί η δική τους ομάδα.

Επίσης, πρέπει να είσαι προσεκτικός, γιατί αυτό στέλνει κι ένα μήνυμα μέσα στον οργανισμό: Μπορώ να πάρω προαγωγή; Υπάρχει πιθανότητα να προχωρήσω την καριέρα μου εδώ;

Και νομίζω ότι θα παρατηρήσετε πως δεν έφερα μαζί μου κανέναν άνθρωπο υψηλού επιπέδου. Αυτό που ήθελα να κάνω ήταν να κατανοήσω πρώτα την επιχείρηση, να βρω τα ‘ακατέργαστα διαμάντια’ που υπάρχουν ήδη μέσα στην ομάδα.

Μπορείτε να φανταστείτε το ταξίδι στο οποίο βρισκόμαστε. Δεν μπορείς απλώς να προσλαμβάνεις ασταμάτητα. Υπάρχουν συγκεκριμένα γραφεία, αίθουσες συνεδριάσεων και καρέκλες στην επιχείρηση.

Γι’ αυτό πρέπει να αναπτυσσόμαστε με τον σωστό ρυθμό. Σε κάποια σημεία χρειάζεται να σταθεροποιούμε όσα κάνουμε, να διασφαλίζουμε ότι τα κάνουμε σωστά.

Και μετά να αρχίσουμε να φέρνουμε νέα ταλέντα. Πρέπει να είμαστε δημιουργικοί, να εντάσσουμε νέα άτομα στην επιχείρηση μέσα στα όρια του ορίου προϋπολογισμού, να τους εκπαιδεύουμε και να τους εξελίσσουμε, ώστε να καταλήξουμε με δύναμη και βάθος σε κάθε επίπεδο, με ένα σχέδιο διαδοχής. Αυτό δεν συμβαίνει σε πέντε λεπτά”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ