Πολ ποζίσιον στην κόψη του ξυραφιού για τον Φερστάπεν στο Μπακού, μετά από 6 κόκκινες σημαίες

Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε τη δεύτερη διαδοχική του πολ ποζίσιον, για το GP του Αζερμπαϊτζάν, σε μια τελική μονομαχία ενός και μόνο γύρου σε άσφαλτο εναλλασσόμενης πρόσφυσης – στο φινάλε των δοκιμών κατάταξης που διήρκεσαν δύο ώρες λόγω 6 ατυχημάτων ισάριθμων οδηγών στις μπαριέρες του Μπακού.
Πέραν της πολ ποζίσιον του Μαξ Φερστάπεν για το GP του Αζερμπαϊτζάν, 17ο φετινό αγώνα της Formula 1, όλα τα άλλα σήμερα ήταν εντελώς απροσδόκητα: δίπλα στον Ολλανδό θα εκκινήσει ο Κάρλος Σάινθ με τη Williams και πίσω του ο Λίαν Λόσον με την RB, οι Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι θα παραταχθούν αύριο στην 7η και 9η θέση αντίστοιχα, ο Σαρλ Λεκλέρ έμεινε 10ος λόγω ατυχήματος στο Q3 και ο Λιούις Χάμιλτον αποκλείστηκε από το Q2 παρότι ήταν ταχύτατος στις δοκιμές.
Όλες αυτές οι εκπλήξεις προήλθαν από δύο αιτίες. Η πρώτη είναι ότι είχαμε έξι ατυχήματα ισάριθμων οδηγών στους τοίχους του σιρκουί του Μπακού (τρία στο Q1, ένα στο Q2 και δύο στο Q3), με έξι κόκκινες σημαίες που αποτελούν ρεκόρ για δοκιμές κατάταξης της Formula 1. Η δεύτερη είναι ότι στο Q3 δύο φορές ψιχάλισε έντονα, αλλάζοντας την πρόσφυση της ασφάλτου στους δρόμους της πόλης.
Οι οδηγοί που είχαν ατυχήματα σήμερα ήταν οι Άλεξ Άλμπον, Νίκο Χούλκενμπεργκ και Φράνκο Κολαπίντο (στο Q1), Όλιβερ Μπέρμαν (στο Q2) και Σαρλ Λεκλέρ και Όσκαρ Πιάστρι (στο Q3). Σε όλες τις περιπτώσεις οι κατατακτήριες διακόπηκαν για αρκετά λεπτά, με αποτέλεσμα να διαρκέσουν συνολικά δύο ώρες, και φυσικά τελείωσε εκεί η προσπάθεια και των έξι οδηγών.
Στο Q3 είχαν προλάβει να γράψουν χρόνο οι Σάινθ, Λόσον και Χάτζαρ μέχρι τη στιγμή του ατυχήματος του Λεκλέρ – ο οποίος φάνηκε να γλιστρά προς τις μπαριέρες στην έξοδο της στροφής 15, όπου τελικά προσέκρουσε διότι άρχισε να ψιχαλίζει έντονα στον τομέα της πίστας.
Η βροχή σήμαινε ότι αν η πίστα δεν στέγνωνε, οι Σάινθ-Λόσον-Χάτζαρ δεν θα απειλούνταν στις τρεις πρώτες θέσεις. Όμως σύντομα οι ψιχάλες σταμάτησαν και όταν οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα οι Νόρις και Φερστάπεν ήταν ταχύτεροι του Σάινθ – αλλά το ατύχημα του Πιάστρι έμελλε να έρθει πριν ολοκληρώσουν τους γύρους τους.
Έτσι δεν άλλαξε τίποτα όταν οι οκτώ οδηγοί που απέμεναν επέστρεψαν ξανά στα πιτς. Στο Μπακού, στο μεταξύ, άρχισε να ψιχαλίζει και πάλι, και ξαφνικά ο Σάινθ φάνηκε να σφραγίζει μια εντελώς ανέλπιστη πολ ποζίσιον. Ειδικά όταν ο Νόρις ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Ισπανό, όταν οι οδηγοί επέστρεψαν για τα τελευταία 3:41 λεπτά στην πίστα.
Όμως, ο Νόρις είχε χάσει τόσο χρόνο διότι είχε μια επαφή με τον τοίχο στον τελευταίο γύρο, γεγονός που δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον και να εκμεταλλευτεί όσο θα έπρεπε την τεράστια ευκαιρία της καθήλωσης του αντιπάλου του για τον τίτλο Όσκαρ Πιάστρι -λόγω του ατυχήματός του- στην 9η θέση.
Αντίθετα, ο Μαξ Φερστάπεν έκανε τα πάντα τέλεια, έδωσε την αίσθηση ότι εντόπισε με ακρίβεια την απόλυτη πρόσφυση κάθε τροχού της Red Bull σε κάθε τετραγωνικό εκατοστό της πίστας, και κατάφερε σε αυτές τις συνθήκες να κερδίσει τον Κάρλος Σάινθ για την πολ ποζίσιον.
Ο Λίαμ Λόσον επίσης βελτίωσε στο τέλος το χρόνο του, για να πάρει θριαμβευτικά μια θέση στην πρώτη σειρά της εκκίνησης που μάλλον δεν θα μπορούσε ποτέ να του προσφέρει η Red Bull – κερδίζοντας μάλιστα τον ομόλογό του στην RB Ισάκ Χάτζαρ.
Ο Λιούις Χάμιλτον, νωρίτερα, αποκλείστηκε στο Q2, για πέμπτη φορά φέτος, – γεγονός που ήταν εκτελώς απρόσμενο μετά την εξαιρετική απόδοση που είχε βρει με τη Ferrari του στις ελεύθερες δοκιμές. Ο Βρετανός δεν έκανε κάποιο λάθος, απλά ξαφνικά φάνηκε να χάνει ολοκληρωτικά την ταχύτητα της SF-25, κι έτσι θα εκκινήσει από τη 12η θέση, πίσω από τον Φερνάντο Αλόνσο που κολάκευσε ξανά την απόδοση της Aston Martin του.