“Πάρτι” του Πιάστρι στη Βαρκελώνη για την πιο επιβλητική πολ ποζίσιον της σεζόν

Ο Όσκαρ Πιάστρι κατέκτησε επιβλητικά την πολ ποζίσιον του GP Ισπανίας με τη μεγαλύτερη διαφορά των δοκιμών κατάταξης της φετινής σεζόν της Formula 1, δύο δέκατα μπροστά από τον ομόλογό του στη McLaren Λάντο Νόρις και 3 δέκατα από τη Red Bull του Μαξ Φερστάπεν και τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ.
Η McLaren έκανε απόλυτα σαφή την πλήρη της αδιαφορία για τη νέα τεχνική οδηγία περιορισμού της ελαστικότητας των εμπρός πτερυγών των μονοθεσίων της Formula 1, με το πιο επιβλητικό της 1-2 στις δοκιμές κατάταξης του GP Ισπανίας -9ου αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1- με τους Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις.
Παρότι ο Νόρις ήταν -κατά 17 χιλιοστά- ταχύτερος του Πιάστρι στον πρώτο γύρο του Q3, ο Αυστραλός απάντησε με έναν άρτιο γύρο στη δεύτερη και τελευταία προσπάθειά τους στην εκπνοή των κατατακτήριων για να κερδίσει την πολ ποζίσιον, στην προσπαθειά του να διευρύνει και πάλι το βαθμολογικό του προβάδισμα από τον Νόρις έπειτα από τη νίκη του Βρετανού στο Μονακό.
Αυτή η μάχη του τίτλου μοιάζει λίγο πιο δυσοίωνη για τον Μαξ Φερστάπεν, καθώς σε μια πίστα που ταιριάζει ιδιαίτερα στη Red Bull RB21, και με τις ελπίδες της τεχνικής οδηγίας της FIA, η Red Bull RB21 έμεινε τρία δέκατα μακριά από τη McLaren του Πιάστρι.
Και είχε ακριβώς την ταχύτητα της Mercedes W16, καθώς ο Τζορτζ Ράσελ σημείωσε πανομοιότυπο χρόνο με τον Ολλανδό – αλλά έμεινε στην 4η θέση διότι ο Φερστάπεν ήταν ο πρώτος εκ των δύο, χρονικά, που πέτυχε το 1:11.848.
Δύο δέκατα πίσω από τις Red Bull και Mercedes συναντούμε την πρώτη Ferrari, του Λιούις Χάμιλτον, που βελτίωσε το χρόνο του με τη δεύτερή του προσπάθεια στο Q3. Ο Σαρλ Λεκλέρ δεν έκανε το ίδιο, καθώς βγήκε από το κόκπιτ της SF-25 πριν καν τελειώσουν οι κατατακτήριες, μετά τον έναν και μοναδικό του γύρο. Έτσι, ο Μονεγάσκος έμεινε στην τέταρτη σειρά της εκκίνησης, στην 7η θέση, πίσω από τον Κίμι Αντονέλι της Mercedes.
Από τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες, μόνο ο Γιούκι Τσουνόντα της Red Bull δεν προκρίθηκε στη 10άδα. Για την ακρίβεια, ο Ιάπωνας αποκλείστηκε στο Q1, γράφοντας μόλις τον τελευταίο χρόνο, αδυνατώντας να βρει λύσεις για τα προβλήματα έλλειψης πρόσφυσης της δικής του RB21 που τον ταλαιπωρούσαν όλο το διήμερο.
Την υπέρβαση της εισόδου στο Q3 έκαναν και πάλι οι Πιέρ Γκασλί της Alpine, Ισάκ Χατζάρ της RB και Φερνάντο Αλόνσο της Aston. Μάλιστα, ο Ισπανός ξεσήκωσε τις εξέδρες γράφοντας τον 5ο χρόνο (που αργότερα έγινε 10ος) στη μία και μοναδική του προσπάθεια στο Q3, με μια Aston που συνεχίζει τη βελτιωμένη της εικόνα των τελευταίων αγώνων.
Αντίθετα, η Williams αποκλείστηκε στο Q1 με τον Κάρλος Σάινθ και στο Q2 με τον Άλεξ Άλμπον, σε μια πίστα που δεν ταιριάζει στην FW46. Ο Άλμπον έγραψε τον 11ο χρόνο στο Q2, εμπρός από τον Γκαμπριέλ Μπορτολέτο που ανέβασε τη Sauber στη 12η θέση στις καλύτερές του κατατακτήριες μέχρι στιγμής στη F1.