MOTORSPORTS

Οι 7 πιο σημαντικές ιστορίες του motorsport το 2023

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Ποιά ήταν τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς που φεύγει στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, πέραν της Formula 1, από το θρίαμβο της Ferrari στο ΛεΜάν μέχρι την αποχώρηση του Μαρκ Μαρκέζ από τη Honda στο MotoGP, και τις σοκαριστικές απώλειες των Κεν Μπλοκ και Κρεγκ Μπριν.

Λίγες ώρες πριν κλείσει το 2023, ανατρέχουμε σε επτά από τα πιο σημαντικά -θριαμβευτικά, λυπηρά, τεχνολογικά- γεγονότα του παγκόσμιου motorsport τους τελευταίους 12 μήνες. Ας ξεκινήσουμε:

Η θριαμβευτική επιστροφή της Ferrari στο ΛεΜάν

Στις 10-11 Ιουνίου η Ferrari αγωνίστηκε για πρώτη φορά μετά από σχεδόν έξι δεκαετίες στην κορυφαία κατηγορία του διάσημου αγώνα των 24 Ωρών του ΛεΜάν, με το hypercar 499P - και κέρδισε. Οι Αντόνιο Τζιοβινάτσι, Αλεσάντρο Πιερ Γκουίντι και Τζέιμς Καλάδο βγήκαν νικητές μιας συναρπαστικής μάχης με την Toyota και συνέχισαν την ιστορία της Scuderia από εκεί που την είχαν αφήσει οι Γιόχεν Ριντ και Μάστεν Γκρέγκορι το 1965.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Τα πρωτότυπα 499P της Scuderia Ferrari στις 24 Ώρες του ΛεΜάν 2023 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Μαζί με το θρίαμβο της Ferrari, ξεκίνησε φέτος και η τεράστια άνθηση των αγώνων αντοχής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WEC, με την είσοδο των πρώτων από τα αναρίθμητα εργοστάσια στη νέα κατηγορία των υβριδικών Hypercars και με το πρώτο βήμα για την είσοδο και αυτοκινήτων του αμερικανικού NASCAR στο ΛεΜάν.

Ο Μαρκ Μαρκέζ άφησε τη Honda μετά από 13 χρόνια

Το όνομα του θρύλου του MotoGP ήταν επί σχεδόν μιάμιση δεκαετία συνυφασμένο με της Honda, καθώς μαζί της κέρδισε τους έξι παγκόσμιους τίτλους του στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP την περίοδο 2013-’19. Στην κατάληξη μιας πολύ δύσκολης σεζόν και για τους δύο, όπου η RC213V έχασε την ανταγωνιστικότητά της και ο Ισπανός τραυματίστηκε -χάνοντας πολλούς αγώνες- στην προσπάθειά του να κάνει την υπέρβαση, ανακοινώθηκε στις 4 Οκτωβρίου το τέλος της συνεργασίας των δύο πλευρών. Για να γίνει αυτό έπρεπε να σπάσουν το συμβόλαιο που είχαν για το 2024, καθώς ο Μαρκέζ επέλεξε να πάει στη δορυφορική ομάδα της Ducati, Gresini Racing.

HONDA NEWS EUROPE
Μαρκ Μαρκέζ HONDA NEWS EUROPE


H απώλεια του Κρεγκ Μπριν

Στις 13 Απριλίου ο κόσμος του WRC έμαθε τη σοκαριστική είδηση του θανάτου του Κρεγκ Μπριν. Ο Ιρλανδός, ένας από τους πιο ταλαντούχους οδηγούς ράλι της γενιάς του, έχασε τη ζωή του στα 33 χρόνια του σε δυστύχημα που συνέβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών του για το Ράλι Κροατίας. Ένας από τους πλέον παθιασμένος ανθρώπους του WRC για τα ράλι, ευαίσθητος, συναισθηματικός αλλά και ταυτόχρονα λυσσαλέα ταχύς, ο Ιρλανδός σκαρφάλωσε όλες τις βαθμίδες του σπορ για να φτάσει στην κορυφή, στο WRC, το 2016 με τη Citroen.

Hyundai Motorsport / Vincent Thu
Ο Κρεγκ Μπριν στο Ράλι Σουηδίας 2023 HYUNDAI MOTORSPORT / VINCENT THU


Η μοίρα δεν του επεφύλασσε ποτέ την νίκη στο σπορ που τόσο πολύ άξιζε, αλλά σε 82 εκκινήσεις κατέκτησε έξι φορές τη δεύτερη θέση του βάθρου και τρεις φορές την τρίτη θέση, οδηγώντας για τις Citroen, Ford και Hyundai. Σε όλη αυτή την πορεία δεν ξέχασε ποτέ τη γεννέτειρά του, Ιρλανδία, καθώς συμμετείχε συχνά σε αγώνες εκεί και υποστήριζε νέους συμπατριώτες του οδηγούς ράλι.

Η εισβολή στον αγώνα της Formula E στο Βερολίνο

Μια αδιανόητη και άκρως επικίνδυνη εισβολή στην πίστα από περιβαλλοντικούς ακτιβιστές συνέβη την ώρα της εκκίνησης του αγώνα της Formula E στο Βερολίνο, στις 24 Απριλίου. Ήταν ένα συμβάν αντίστοιχο με εκείνο του Σίλβερστοου πέρσι. Οι ακτιβιστές είχαν κρυφτεί στο κοινό και μπήκαν στην πίστα διαπερνώντας την περίφραξη, την ώρα που οι οδηγοί των μονοθεσίων έπαιρναν τις θέσεις τους για την εκκίνηση. Κάθισαν στην άσφαλτο και φυσικά η διαδικασία της εκκίνησης σταμάτησε.

Οι εισβολείς συνελήφθησαν από την αστυνομία, κι έπειτα ο αγώνας διεξήχθη χωρίς άλλο απρόοπτο. Αργότερα, την ευθύνη ανέλαβε η γερμανική ακτιβιστική οργάνωση Letzte Generation (Η Τελευταία Γενιά), η οποία ήθελε με τον τρόπο αυτό να εκφράσει την αντίθεσή της για τον αγώνα της Formula E στη γερμανική πρωτεύουσα και να πιέσει την κυβέρνηση της χώρας για περαιτέρω μέτρα καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής.

Ο Ροβάνπερα αποφασίζει να ξεκουραστεί το 2024

Λίγες εβδομάδες μετά την κατάκτηση του δεύτερου διαδοχικού του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, και τη μέρα της εξασφάλισης του τίτλου κατασκευαστών από την Toyota στο Ράλι Ιαπωνίας, ανακοινώθηκε η απόφαση του Κάλε Ροβάνπερα να μην αγωνιστεί σε όλα τα ράλι του 2024 - απόφαση που αυτομάτως τον έθεσε έξω από τη διεκδίκηση του τίτλου της νέας σεζόν.

Toyota Europe News
Κάλε Ροβάνπερα TOYOTA EUROPE NEWS


Ήταν μια απόφαση που όμοιά της δεν έχει υπάρξει στο παρελθόν των κορυφαίων βαθμίων του παγκόσμιου μότορσπορ. Όπως εξήγησε ο Φινλανδός, στα 23 του χρόνια χρειάζεται ένα διάλειμμα ξεκούρασης και αποφόρτισης από τη συνεχή πίεση, καθώς ήδη μετρά 15 χρόνια αδιάλλειπτης εργασίας και προσπάθειας για να φτάσει στην κορυφή του κόσμου των ράλι. Αυτές, άλλωστε, είναι που τον έκαναν το 2022 τον νεαρότερο παγκόσμιο πρωταθλητή της ιστορίας του WRC.

Ο θάνατος του Κεν Μπλοκ

Η χρονιά του 2023 ξεκίνησε, στις 2 Ιανουαρίου, με τη σοκαριστική είδηση από την Αμερική για το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή στον Κεν Μπλοκ. Ο απόλυτος σόουμαν και stuntman του παγκόσμιου μότορσπορ έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα με snowmobile στη Γιούτα των ΗΠΑ στα 55 του χρόνια. Σύμφωνα με τον τοπικό Σερίφη, ο Μπλοκ σκοτώθηκε όταν το snowmobile σηκώθηκε με το ρύγχος στον αέρα και προσγειώθηκε πάνω του, και ο θάνατός του ήταν ακαριαίος.

Audi Communications Motorsport
Κεν Μπλοκ AUDI COMMUNICATIONS MOTORSPORT


Ο Μπλοκ συμμετείχε σε πολλές μορφές αγώνων, συμπεριλαμβανομένου και του WRC με τη Ford, αλλά έγινε παγκοσμίως διάσημος με τις συγκλονιστικές επιδείξεις Drift Gymkhana και Electrikhana σε εμβληματικά σημεία του πλανήτη - σε συνεργασία με τη Ford και έπειτα με την Audi.

Το υδρογόνο μπαίνει στο μότορσπορ

Στις 7 Σεπτεμβρίου οι διοικητές του θεσμού Extreme E ανακοίνωσαν ότι τα αγωνιστικά off-road πρωτότυπά του από το 2025 θα κινούνται με καύσιμο το υδρογόνο. Εν συνεχεία, δημιουργήθηκε μια κοινή ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή εκπροσώπων της FIA, της Formula 1 και της Extreme E για την έρευνα σχετικά με τη χρήση της συγκεκριμένης πηγής ενέργειας στους κορυφαίους θεσμούς του παγκόσμιου μότορσπορ.

Extreme E Media
Extreme H EXTREME E MEDIA


Το βιώσιμο υδρογόνο παράγεται μέσω της ηλεκτρόλυσης από νερό με τη χρήση βιώσιμης ενέργειας, αλλά προς το παρόν είναι 5 φορές ακριβότερο από το υδρογόνο που παράγεται με τη χρήση φυσικού αερίου. Η Extreme H θα χρησιμοποιεί αρχικά κυψέλες υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, και όχι την απευθείας καύση του υδρογόνου στους θερμικούς κινητήρες που εξελίσσεται κυρίως από την Toyota και άλλες εταιρείες και φορείς. Έστω κι έτσι, αυτή μπορεί να εξελιχθεί σε μια ενεργειακή επανάσταση για το παγκόσμιο μότορσπορ.

TAGS MOTORSPORTS SCUDERIA FERRARI 24H LE MANS LE MANS MOTOGP ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΖ ΚΡΕΓΚ ΜΠΡΙΝ FORMULA E WRC ΚΕΝ ΜΠΛΟΚ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ