O χρόνος του Πιάστρι στο FP3 “τρομοκράτησε” τους επίδοξους νικητές στη Βαρκελώνη

Με έναν απόλυτα κυριαρχικό γύρο με τη μαλακή γόμα στην 3η περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας, ο Όσκαρ Πιάστρι ήταν πάνω από μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος ακόμα κι από τον Λάντο Νόρις με την έτερη McLaren MCL39. Στα επτάμισι δέκατα Ferrari και Mercedes, ένα δευτερόλεπτο μακριά ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull.
Με το 1-2 των Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, δυόμισι ώρες πριν από τις δοκιμές κατάταξης του GP Ισπανίας, η McLaren οδεύει με την ταμπέλα του φαβορί για τη μάχη της πολ ποζίσιον του 9ου φετινού αγώνα της Formula 1, στο Μονμελό της Βαρκελώνης.
Η βρετανική ομάδα κυριάρχησε και στις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, και ο σημερινός ταχύτερος γύρος του Πιάστρι με τη μαλακή γόμα ήταν περίπου μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον ταχύτερο γύρο της χθεσινής ημέρας – που επίσης είχε πετύχει ο Αυστραλός.
Στην ηλιόλουστη και αρκετά ζεστή καταλανική πίστα οι τελευταίες ελεύθερες δοκιμές ξεκίνησαν με τις σκληρότερες γόμες. Από την κορυφή πέρασε ο Κάρλος Σάινθ, προς τέρψιν του κοινού, αλλά έπειτα με τη μαλακή γόμα οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον έγραψαν τους δύο πρώτους χρόνους με τις δύο Ferrari. Ο χρόνος του Μονεγάσκου ήταν στο 1:13.941.
Λίγο πριν το ημίωρο, ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes κατέβασε αυτό το χρόνο κατά μισό δευτερόλεπτο, και τον ακολούθησε -αν και λίγο μακριά- ο Κίμι Αντονέλι με την έτερη W16. Ο πρώτος γρήγορος γύρος του Μαξ Φερστάπεν με τη μαλακή γόμα τον έφερε στο 1:13.375 και επικεφαλής, με διαφορά 0.021’’ από τον Ράσελ.
Ο Νόρις, την ίδια στιγμή, προσπάθησε να βρει το απόλυτο όριο στη στροφή 9 και ματαίωσε τον γρήγορο γύρο του λόγω μιας βόλτας στην έξοδο διαφυγής – καθώς ο μηχανικός του, Ουίλ Τζόζεφ, του μετέδωσε ότι στην MCL39 του επανεμφανίστηκε το παλιό καλό πρόβλημα των αναπηδήσεων (porpoising) της ουράς του μονοθεσίου.
Στην επόμενη προσπάθειά του ο Λάντο ανέβηκε στην κορυφή με 1:12.913, αλλά ο Πιάστρι ήταν σε άλλο επίπεδο: με το ταχύτερο πέρασμα και από τα τρία σημεία της πίστας, που αποδεικνύει την απόλυτα ισορροπημένη ρύθμιση της MCL39 που έχει βρει, σταμάτησε το χρόνομετρο στο 1:12.387 και κλείδωσε την πρώτη θέση με άνεση.
Ο Λεκλέρ διατήρησε τη Ferrari στην πρώτη τριάδα, έστω και με μεγάλη διαφορά από τον Πιάστρι, καθώς ο Μονεγάσκος κατάφερε να κινηθεί 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον Ράσελ. Αντίθετα, ο Λιούις Χάμιλτον έμεινε 4 δέκατα μακριά από τον Λεκλέρ, και στο τέλος αντιμετώπισε πρόβλημα με τις αλλαγές σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων της SF-25 – πρόβλημα που μέχρι στιγμές είναι άγνωστο αν θα έχει σοβαρές επιπτώσεις για τον Βρετανό ενόψει των κατατακτήριων.
Εντυπωσιακός ήταν ο Ισάκ Χατζάρ, γράφοντας τον 6ο χρόνο με τη Racing Bulls εμπρός από τη Mercedes του Κίμι Αντονέλι, ενώ με την είσοδό του στην οκτάδα ο Φερνάντο Αλόνσο έδωσε και πάλι έστω και λίγη αισιοδοξία στην Aston και στους συμπατριώτες του στην εξέδρα.
Τέλος, ο Άλεξ Άλμπον έκανε μόνο 5 γύρους λόγω τεχνικού προβλήματος της Williams FW46, που η ομάδα διερευνά και ενδέχεται να του προκαλέσει προβλήματα στις επερχόμενες δοκιμές κατάταξης (31/5, 17:00, LIVE Blog από το SPORT24).