FORMULA 1

O Ράσελ στην πολ ποζίσιον της Σιγκαπούρης, αιχμές του Φερστάπεν ότι τον εμπόδισε ο Νόρις

AP Photo/Vincent Thian

Με δύο πανομοιότυπους εκθαμβωτικούς γύρους στο Q3 των δοκιμών κατάταξης του GP Σιγκαπούρης ο Τζορτζ Ράσελ κέρδισε την πολ ποζίσιον για το 18ο φετινό GP της Formula 1, καθώς η Mercedes έβγαλε έναν “λαγό από το καπέλο” με τη W16 – ενώ ο Μαξ Φερστάπεν άφησε να εννοηθεί ότι ο Λάντο Νόρις (χωρίς να τον κατονομάσει) χάλασε το δεύτερο γρήγορο γύρο του στο φινάλε.

Κανείς δεν περίμενε χθες ότι η Mercedes θα έβρισκε -ειδικά σε ένα τριήμερο με θερμοκρασία 31° Κελσίου- την ταχύτητα να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον του GP Σιγκαπούρης, αλλά η ομάδα του Μπράκλεϊ το έκανε και ο Τζορτζ Ράσελ αξιοποίησε άρτια την ευκαιρία, για να κερδίσει εντυπωσιακά την πολ ποζίσιον απόψε στη Μαρίνα Μπέι.

Ο Βρετανός έκανε δύο πανομοιότυπους, άρτιους γύρους στο Q3, και ανέβηκε εξαρχής στην κορυφή παρότι στην πρώτη του προσπάθεια είναι μια έντονη επαφή με τη δεξιά πλευρά της W16 στον τοίχο της εξόδου της στροφής 16. Αυτή ήταν η δεύτερη φετινή πολ ποζίσιον του Ράσελ και της Mercedes, που θα προσπαθήσει με την αξιοποιήσει για τη δεύτερη φετινή του νίκη μετά το GP του Καναδά.

Ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε ενάμισι δέκατο πίσω από τον Ράσελ στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3. Στη δεύτερη έδειχνε να βρισκόταν οριακά μέσα στη μάχη της πολ ποζίσιον, αλλά στο τέλος ματαίωσε τον γύρο του καθώς μπλόκαρε τους τροχούς στα φρένα για το σικέιν.

Ο Ολλανδός είπε στο τέλος ότι ο γύρος του “θα ήταν κοντά για την πολ ποζίσιον, αλλά είναι δύσκολο όταν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που κάνει βόλτα δύο δευτερόλεπτα μπροστά σου. Έχει σημειωθεί”. Ο πρωταθλητής εννούσε τον Λάντο Νόρις, αλλά όταν ρωτήθηκε ποιος ήταν ο οδηγός στο μπροστινό αυτοκίνητο είπε γελώντας “δεν ήταν ο Όσκαρ [Πιάστρι]”.

Η παρουσία του Νόρις δύο δευτερόλεπτα μπροστά του, σύμφωνα με ό,τι άφησε ο Φερστάπεν να εννοηθεί, χάλασε την αεροδυναμική ισορροπία της Red Bull στα φρένα με τον λεγόμενο “βρώμικο αέρα” που απορρέει από την ουρά του προπορευόμενου αυτοκινήτου. Στο δεύτερο τμήμα της πίστας ο 28χρονος ήταν περίπου 0,1” ταχύτερος του Ράσελ, αλλά έχασε 0,23” στο τελευταίο τμήμα.

Για τη McLaren, που μάλιστα δεν βρήκε την ισορροπία που ήθελε στις MCL39, δεν ήταν έκπληξη ότι έχασε την πολ ποζίσιον – αλλά ότι την έχασε με διαφορά σχεδόν 4 δεκάτων από τον Ράσελ, όπως σημείωσε στο τέλος και ο Πιάστρι. Ο Αυστραλός κράτησε το πάνω χέρι από τον Νόρις, πάντως, για τη μάχη του τίτλου, εξασφαλίζοντας δύο θέσεις μπροστά από τον Βρετανό στην αυριανή εκκίνηση.

Ανάμεσά τους βρέθηκε ο Κίμι Αντονέλι, που αρχικά στις κατατακτήριες ήταν ταχύτερος του Ράσελ αλλά στο τέλος έμεινε επίσης 4 δέκατα μακριά από τον ομόλογό του στη Mercedes.

Όσο για τη Ferrari, ο Λιούις Χάμιλτον βελτιώθηκε σημαντικά και ήταν σταθερά ταχύτερος του Λεκλέρ, ο οποίος είχε και μια επαφή με τον τοίχο στο Q3. Αλλά από τη Ferrari “κάτι έλειπε” για να μπει στη μάχη με τις τρεις προπορευόμενες ομάδες, όπως είπε στο τέλος ο Φρεντ Βασέρ – καθώς η SF-25 φάνηκε να υπερθερμαίνει τα ελαστικά της στο τέλος του γύρου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ