FORMULA 1

O Ράσελ 4 χιλιοστά ταχύτερος του Νόρις, ατύχημα του Χάμιλτον στο FP3 του Άμπου Ντάμπι

AP Photo/Altaf Qadri

Ο Τζορτζ Ράσελ έβαλε μία ακόμα παράμετρο στη μάχη του τίτλου, την ανταγωνιστικότητα της Mercedes W16 απέναντι στις McLaren και Red Bull, σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο -με οριακή διαφορά από τον Λάντο Νόρις- στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Ατύχημα του Λιούις Χάμιλτον διέκοψε τις δοκιμές για 15’, ένα δέκατο πίσω ο Φερστάπεν, δυόμισι ο Πιάστρι.

Με τον πρώτο χρόνο στην 3η και τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP του Άμπου Ντάμι, 24ο και τελευταίο φετινό αγώνα της Formula 1, ο Τζορτζ Ράσελ έδειξε ικανός να εμπλέξει και τη Mercedes στην μάχη του τίτλου της Formula 1 αυτό το διήμερο.

Στα τελευταία λεπτά του FP3, στις προσομοιώσεις κατατακτήριων με τη μαλακή γόμα, ο Ράσελ ήταν 4 χιλιοστά ταχύτερος του Λάντο Νόρις, λίγο πάνω από ένα δέκατο ταχύτερος από τον Μαξ Φερστάπεν και δυόμισι δέκατα από τον Όσκαρ Πιάστρι – ο οποίος, μάλιστα, έμεινε στην 5η θέση, οριακά πίσω από την Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο.

Νωρίτερα, λίγο μετά το ημίωρο της ωριαίας αυτής περιόδου δοκιμών, ο Λιούις Χάμιλτον έχασε τον έλεγχο της Ferrari του -με κάτι που φάνηκε με ένα πρόβλημα της πίσω δεξιάς ανάρτησης, αλλά δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα- και κατέληξε στις μπαριέρες. Ο Βρετανός δεν τραυματίστηκε, αλλά τώρα η Scuderia έχει μπροστά της αγώνα δρόμου για να επιδιορθώσει την SF-25 του Λιούις πριν από τις δοκιμές κατάταξης (6/12, 16:00). Δείτε το Video του ατυχήματος:

 

Το FP3 ξεκίνησε υποτονικά, αφού οι ομάδες δεν ήθελαν να σπαταλήσουν σετ ελαστικών σε συνθήκες που δεν είναι αντιπροσωπευτικές του αγώνα – δεδομένου ότι η διαδικασία άρχισε δυόμισι ώρες νωρίτερα από την ώρα εκκίνησης της Κυριακής. Έτσι, στα πρώτα λεπτά μόνο οι δύο Alpine έγραψαν πλήρεις γύρους, πριν η πίστα αρχίσει να στρώνεται με γόμα.

Σύντομα, ο Νόρις έθεσε αμέσως τον ρυθμό με 1:24.728 με τα μαλακά ελαστικά, βελτιώνοντας κι άλλο στη συνέχεια, αλλά καθώς η πίστα εξελισσόταν με την είσοδο και των υπόλοιπων μονοθεσίων, τα πράγματα άρχισαν να μπερδεύονται λόγω κίνησης.

Παρά τα εμπόδια, κάποιοι κατάφεραν να κάνουν καθαρούς γύρους. Ανάμεσά τους ο Φερστάπεν, που ανέβηκε πρώτος με 1:24.245, μπροστά από τον Στρολ και τον Μπέαρμαν. Η τριάδα έμοιαζε προσωρινή και αποτέλεσμα της γρήγορης εξέλιξης της πίστας: ο Νόρις είχε πέσει έκτος και ο Πιάστρι 15ος.

Λίγο μετά, το FP3 διεκόπη όταν ο Λιούις Χάμιλτον έχασε τον έλεγχο στη στροφή 9 και χτύπησε στις μπαριέρες, λέγοντας ότι “κάτι λύγισε μπροστά και έσπασε πίσω”. Η κόκκινη σημαία κράτησε αρκετά λεπτά, και απέμεναν 18 μόλις άνοιξε η πίστα.

Τότε, οι ομάδες στράφηκαν στην προσομοίωση κατατακτήριων και οι χρόνοι έπεφταν συνεχώς. Ο Φερστάπεν βελτίωσε στο 1:24.116, αλλά αμέσως ο Πιάστρι ανέβηκε στην κορυφή με μισό δευτερόλεπτο διαφορά.

Λίγο αργότερα ο Νόρις τον ξεπέρασε με έναν εξαιρετικό χρόνο στο τελευταίο τμήμα της πίστας – όπου η McLaren είναι αρκετά δυνατή.

Στα τελευταία λεπτά, ο Ράσελ ήταν αυτός που βρήκε τον τέλειο γύρο, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:23.334 – χρόνος που κανείς δεν μπόρεσε να απαντήσει. Έτσι, ο Άγγλος έκλεισε την περίοδο πρώτος, αφήνοντας ελάχιστα πίσω του τον Νόρις και τον Φερστάπεν στο +0,18’’.

Ο Φερνάντο Αλόνσο έκανε την έκπληξη ανεβαίνοντας τέταρτος, μόλις 0.251 πίσω από τον Ράσελ, με τον Πιάστρι πέμπτο, μόλις οκτώ χιλιοστά πίσω από τον Ισπανό. Η Haas συνέχισε το εντυπωσιακό της τριήμερο με τους Οκόν και Μπέαρμαν στην έκτη και έβδομη θέση.

Η Ferrari είχε πιο δύσκολο FP3, με τον Σαρλ Λεκλέρκ όγδοο, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Αντονέλι και Άλμπον. Όμως ο Ιταλός της Mercedes κινδυνεύει με ποινή διότι προσέκρουσε στη Red Bull του Τσουνόντα στη γραμμή των πιτς, προκαλώντας σημαντική ζημιά και στα δύο μονοθέσια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ