O Ράσελ 2 δέκατα μπροστά από τον Φερστάπεν στο FP3, προβλήματα για τις McLaren

Ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W16 έγραψε τον πρώτο χρόνο στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP στο Λας Βέγκας, ενώ προβλήματα στο ηλεκτρικό σύστημα και των δύο McLaren δεν επέτρεψαν στους Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις να σημειώσουν αντιπροσωπευτικούς χρόνους με τη μαλακή γόμα.
Η βροχή που οι οδηγοί γλίτωσαν στις χθεσινές πρώτες δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών στο Λας Βέγκας ήρθε λίγο πριν την 3η, με αποτέλεσμα αυτή να ξεκινήσει σε βρεγμένη πίστα – η οποία σταδιακά στέγνωνε.
Πολλοί οδηγοί αρχικά χρησιμοποίησαν τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά, τα οποία -όπως ανέφερε ο Πιάστρι- σύντομα άρχισαν να φθείρονται, την ώρα που ο Άλεξ Άλμπον με τη Williams έδειχνε με ένα τετ-α-κε στη στροφή 5 πόσο ολισθηρή ήταν η πίστα. Οι χρόνοι ήταν, αρχικά, 10 δευτερόλεπτα πιο αργοί από το κανονικό.
Κατά συνέπεια, οι αντιπροσωπευτικοί χρόνοι της προσομοίωσης αγώνα με τη μαλακή γόμα έγιναν στο τέλος της ωριαίας διαδικασίας, όταν η άσφαλτος ήταν στα καλύτερά της από άποψη πρόσφυσης – αν και οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την εξαγωγή και πολλών ασφαλών συμπερασμάτων ενόψει των σημερινών δοκιμών κατάταξης (22/11, 06:00).
Ο Ράσελ της Mercedes σημείωσε τον πρώτο χρόνο, 1:34.054, στο φινάλε της διαδικασίας, την ώρα που η McLaren αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα με το ηλεκτρικό σύστημα και την τηλεμετρία και των δύο MCL39 – με αποτέλεσμα κανείς από τους οδηγούς της να μην κάνει προσομοίωση κατατακτήριων με τη μαλακή γόμα, στο τέλος.
Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ταχύτερος στις αρχικές προσπάθειες με τα ενδιάμεσα ελαστικά (με χρόνο 1:42.809), μπροστά από τους Νόρις, Ράσελ και Πιάστρι, ενώ σχεδόν οι μισοί οδηγοί δεν μπήκαν καν στην πίστα με αυτά τα ελαστικά.
Καθώς η πίστα βελτιωνόταν, ο Νόρις δοκίμασε πρώτος τη μαλακή γόμα, όμως ένα επικίνδυνο γλίστρημα και μια μικροέξοδος στο σημείο της “Sphere” έδειξαν πως ακόμη δεν ήταν ώρα για σλικς. Αυτή η στιγμή όμως ήρθε λίγο αργότερα, και οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν γρήγορα.
Ο Χάμιλτον γλίτωσε μια σύγκρουση με τον Λίαμ Λόσον στη στροφή 14, ενώ ο Γιούκι Τσουνόντα πέρασε πρώτος για τη Red Bull πριν ο Σαρλ Λεκλέρ κατεβάσει κι άλλο τον χρόνο με 1:41.867.
Ώσπου ο Φερστάπεν με την πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα βελτίωσε τον χρόνο του κατά δύο δευτερόλεπτα (1:39.156) και άνοιξε τον χορό των διαδοχικών κορυφαίων γύρων – όπου ο Ολλανδός εναλλάσσονταν με τους Λεκλέρ, Χάμιλτον στην κορυφή πριν οι χρόνοι σταθεροποιηθούν στο 1:34.
O Φερστάπεν έδειχνε έτοιμος να κλείσει την περίοδο στην κορυφή, αλλά ένα λάθος στην τελευταία του προσπάθεια τον άφησε δεύτερο πίσω από τον Ράσελ, που είχε γράψει το 1:34.054 λίγα λεπτά νωρίτερα.
Πίσω από τον Φερστάπεν βρέθηκε ο Άλμπον, ο Ισάκ Χάντζαρ της Racing Bulls και ο Χάμιλτον, ενώ ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι έφερε τη δεύτερη Mercedes στην έκτη θέση. Στη δεκάδα μπήκαν και οι δύο Aston Martin, με τους Λανς Στρολ και Φερνάντο Αλόνσο πίσω από τον Λόσον.