MOTOGP

O πρωταθλητής Χόρχε Μαρτίν θέλει να φύγει από την Aprilia -Η Honda παραμονεύει για την υπογραφή του

APRILIA

Μετά από τέσσερις πολύ δύσκολους μήνες, με συνεχείς τραυματισμούς, ο πρωταθλητής του MotoGP Χόρχε Μαρτίν έριξε τη “βόμβα” επιβεβαιώνοντας την επιθυμία του να φύγει από την εργοστασιακή ομάδα της Aprilia – με την οποία πρόλαβε να αγωνιστεί μόλις σε μισό GP.

Η κίνηση του Μαρτιν βασίζεται σε έναν όρο του συμβολαίου του με την ιταλική εταιρεία που προβλέπει ότι μπορεί να αποχωρήσει από την ομάδα στο τέλος του 2025 αν δεν βρίσκεται σε θέση διεκδίκησης του φετινού τίτλου μέχρι τον 6ο αγώνα. Αυτός ο αγώνας ήταν του ΛεΜάν στη Γαλλία.

Μετά τη μεταγραφή του από την Pramac Ducati στην Aprilia στο τέλος του 2024, ο Ισπανός τραυματίστηκε δύο φορές το χειμώνα – με αποτέλεσμα να χάσει τα τρία πρώτα GP της σεζόν. Όμως στον 4ο, του Κατάρ, είχε νέο, πολύ άσχημο ατύχημα που τον έστειλε και πάλι στο νοσοκομείο, με πνευμονοθώρακα, κι έτσι αναγκάστηκε και πάλι να απέχει από τους αγώνες.

Όλα αυτά έχουν περιπλέξει την κατάσταση, καθώς η Aprilia διατείνεται ότι οι τραυματισμοί καθιστούν άκυρο τον όρο αποδέσμευσης του Μαρτίν και ότι το διετές της συμβόλαιο με τον Ισπανό ισχύει κανονικά.

Ο Μαρτίν δεν πήρε θέση το τελευταίο διάστημα για τις εξελίξεις αυτές, αλλά σήμερα (29/5) δημοσίευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα κείμενο με το οποίο επιθυμεί να ξεκαθαρίσει την κατάσταση.

Και το κείμενο αναφέρει: “Σε καμία στιγμή δεν παραβίασα το συμβόλαιο. Όταν το υπογράψαμε, συμφωνήσαμε με την Aprilia πως αν δεν πληρούνταν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, θα διατηρούσα το δικαίωμα να αποφασίσω ο ίδιος για το μέλλον μου το 2026. Αυτή ήταν βασική συνθήκη για να αποδεχτώ την πρόταση συμβολαίου τότε.

Όταν πέρυσι αποφάσισα να αλλάξω κατασκευαστή, ένα από τα βασικά μου αιτήματα ήταν να δοκιμάσω τη μοτοσυκλέτα σε πραγματικές συνθήκες και να καταλάβω πώς λειτουργεί η ομάδα. Έτσι θα ένιωθα σιγουριά για να υπογράψω για δύο χρόνια αντί για ένα – γι’ αυτό βάλαμε αυτή τη ρήτρα.

Αντιμέτωπος με την ανάγκη να πάρω μια απόφαση έως την ημερομηνία που προβλέπει το συμβόλαιο, επέλεξα να ασκήσω το δικαίωμά μου να μείνω ελεύθερος για το 2026. Το έκανα πάντα με σεβασμό, διαφάνεια και με μοναδικό στόχο να πάρω τον έλεγχο της καριέρας μου ως επαγγελματίας αθλητής.

Δυστυχώς, οι συνθήκες που προκλήθηκαν από τις πτώσεις -αν και δεν αλλάζουν τη συμφωνία- επηρέασαν αυτή τη φάση. Για αυτό και ήμουν πάντα ανοιχτός σε διάλογο με την Aprilia ώστε να επεκτείνουμε την περίοδο αξιολόγησης για συγκεκριμένο αριθμό GP, ξεκινώντας από την επιστροφή μου.

Ο στόχος είναι και οι δύο πλευρές να δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία η μία στην άλλη και να νιώθουν άνετα πριν παρθεί οποιαδήποτε απόφαση για το 2026”, κατέληξε ο Χόρχε Μαρτίν, επιβεβαιώνοντας την επιθυμία του να αποδεσμευθεί για το 2026.

Ο Μαρτίν στη μία και μοναδική του μέχρι στιγμής εμφάνιση με την Aprilia, στο φετινό MotoGP του Κατάρ AP Photo/Hussein Sayed

Παρότι ο Μαρτίν φέρεται να είναι απογοητευμένος από την απόδοση της Aprilia RS GP, συμπλήρωσε εκφράζοντας το σεβασμό του προς την ιταλική εταιρεία: “Πάντοτε ήμουν ειλικρινής με την Aprilia. Εκτιμώ τη μοτοσυκλέτα, την ομάδα και την προσπάθεια όλων όσοι εμπλέκονται στο project. Το μόνο που ζητώ είναι να γίνει σεβαστή η θέλησή μου και το πνεύμα της συμφωνίας που κάναμε.

Δεν υπάρχει σύγκρουση ούτε κατηγορώ κανέναν. Το μόνο που θέλω είναι να μπορώ να κοιτάξω μπροστά με καθαρό μυαλό, μετά από πολύ δύσκολες στιγμές και έναν σοβαρό τραυματισμό, και να συνεχίσω να δίνω τον καλύτερό μου εαυτό, μέσα και έξω από την πίστα”, κατέληξε ο Μαρτίν.

H Honda έχει επιβεβαιώσει επισήμως το ενδιαφέρον της για τον Χόρχε Μαρτίν HRC MEDIA

Η ομάδα που ενδιαφέρεται κυρίως για τις υπηρεσίες του Ισπανού είναι η εργοστασιακή Honda. Ο διευθυντής της, Αλμπέρτο Πούτζ, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον αυτό για την περίπτωση που ο Μαρτίν είναι διαθέσιμος – ενώ το συμβόλαιό της με τον Λούκα Μαρίνι λήγει στο τέλος της φετινής σεζόν.

“Κάθε ομάδα στο πάντοκ θα ενδιαφερόταν για έναν αναβάτη σαν τον Μαρτίν”, είπε ο Πουτζ. “Αν δεν ενδιαφέρεσαι για τον Μαρτίν είσαι ανόητος. Αλλά εμείς δεν πρόκειται ποτέ να υπογράψουμε κάποιον που έχει ενεργό συμβόλαιο. Αυτό δεν είναι το στυλ της Honda.

Αν με ρωτάς αν ενδιαφερόμαστε για έναν αναβάτη όπως ο Μαρτίν, προφανώς και ναι. Ενδιαφερόμαστε για γρήγορους αναβάτες. Αν ήταν ελεύθερος στο τέλος της χρονιάς, είναι ξεκάθαρα ένας από αυτούς που πρέπει να προσέξεις”, πρόσθεσε.

Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι τη θέση του Μαρίνι εποφθαλμιά και ο 35χρονος Ζοάν Ζαρκο, που κάνει εξαιρετική χρονιά -κερδίζοντας μάλιστα το GP του ΛεΜάν- στη σέλα της Honda της δορυφορικής LCR. Με την 6η θέση του στη βαθμολογία, βρίσκεται πιο ψηλά από όλους τους οδηγούς της Honda στην κατάταξη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ