O Πιάστρι ταχύτερος με μισό εκατοστό διαφορά από τον Νόρις στο FP1 του Κατάρ

Στην προσομοίωση των κατατακτήριων στο τέλος της πρώτης και μοναδικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών στο Λοσάιλ, ο Όσκαρ Πιάστρι ήταν 58 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος του ομολόγου του στη McLaren Λάντο Νόρις – ενώ ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε πάνω από μισό δευτερόλεπτο μακριά, στην 6η θέση της κατάταξης.
Το 23ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 ξεκίνησε στο Λοσάιλ του Κατάρ με τον Όσκαρ Πιάστρι να επιστρέφει μετά από καιρό στην κορυφή της κατάταξης, γράφοντας τον ταχύτερο γύρο στις μοναδικές ελεύθερες δοκιμές πριν από το αποψινό Sprint Qualifying (28/11, 19:30).
Ο Αυστραλός και ο Μαξ Φερστάπεν παίζουν στο Κατάρ το “τελευταίο τους χαρτί” για τη μάχη του φετινού πρωταθλήματος, απέχοντας 24 βαθμούς από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Νόρις. Και το ξεκίνημα για τον Πιάστρι στη Ντόχα, προς αυτό το σκοπό του, ήταν ενθαρρυντικό για εκείνον μετά από μια μακρά περίοδο “ντεφορμαρίσματος”.
Οι δύο οδηγοί της McLaren ήταν οι μόνοι που έπεσαν κάτω από το 1:21, με τη μαλακή γόμα στην προσομοίωση κατατακτήριων στο τέλος. Ωστόσο, οι χρόνοι αναμένεται να πέσουν πολύ απόψε, καθώς η άμμος θα απομακρύνεται από την αγωνιστική γραμμή και αυτή θα στρώνεται με γόμα.
Μετά από περισσότερα από 45 λεπτά δοκιμών με τη σκληρή γόμα, οι ομάδες έβαλαν τη μαλακή γόμα για τις προσομοιώσεις κατατακτήριων προς το τέλος του FP1, και τότε ήταν που η McLaren MCL39 ανέβασε το ρυθμό της.
Ο Νόρις αρχικά ανέβηκε στην κορυφή γράφοντας χρόνο 1:20.982, τρία δέκατα μπροστά από το 1:21.351 του Πιάστρι. Στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του ο Νόρις φαινόταν έτοιμος να κατεβάσει κι άλλο τον χρόνο, αλλά εγκατέλειψε την προσπάθεια. Αντίθετα, ο Πιάστρι βρήκε χρόνο, βελτιώθηκε και πέρασε μπροστά από τον Βρετανό με 1:20.924.
Ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin του πέτυχε τον τρίτο χρόνο, 4 δέκατα πίσω από τις McLaren, ένα δέκατο εμπρός από τον Κάρλος Σάινθ της Williams και δύο δέκατα από τον Ισάκ Χάτζαρ της RB και τον Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB21.
Η Ferrari έμεινε στα επτάμισι και οκτώμισι δέκατα πίσω από τις McLaren, με τον Σαρλ Λεκλέρ και τον Λιούις Χάμιλτον αντίστοιχα, ενώ ανάλογη ήταν και η υστέρηση των δύο Mercedes – καθώς ο Κίμι Αντονέλι περιορίστηκε στο τέλος της δεκάδας και ο Τζορτζ Ράσελ στην 14η θέση.
Πολλοί ήταν οι οδηγοί που έψαχναν τα όρια ή προβληματίστηκαν με τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων τους, όπως έδειξαν οι πολλαπλές μικροέξοδοι από τη (σκονισμένη) πίστα, ενώ ο Φερστάπεν και ο Λεκλέρ αντιμετώπισαν και ρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης. Ο Ολλανδός, επίσης, εξέφρασε παράπονα και για τις αναπηδήσεις της RB21, δείχνοντας ότι έχει αρκετή δουλειά μπροστά του πριν το Sprint Qualifying.