FORMULA 1

O Πιάστρι ταχύτερος από τον Λεκλέρ στο FP1 του Μαϊάμι -Η κόκκινη σημαία διέκοψε τον γρήγορο γύρο του Νόρις

Rudy Carezzevoli / Getty Images / McLaren Media Centre

Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren έγραψε με άνεση τον πρώτο χρόνο στις πρώτες -και μοναδικές- ελεύθερες δοκιμές του GP του Μαϊάμι, αλλά η πρόωρη διακοπή τους λόγω του ήπιου ατυχήματος του Όλιβερ Μπέρμαν της Haas στο τέλος στέρησε από τον Λάντο Νόρις τον δικό του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα με την έτερη McLaren MCL39.

Στην ηλιόλουστη πόλη της Φλόριντα των ΗΠΑ το 6ο αγωνιστικό τριήμερο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 ξεκίνησε με τη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών – καθώς τη θεση των δύο επόμενων έχουν πάρει το Sprint Qualifying (απόψε 2/05 στις 23:30) και ο αυριανός αγώνας Sprint (3/05, 19:00).

Στα πρώτα λεπτά ο Νόρις βγήκε στην πίστα για να ανακαλύψει, προς μεγάλη του έκπληξη, ότι ένας μηχανικός είχε ξεχάσει ένα εργαλείο στο κόκπιτ που εν δυνάμει θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο, αν βρισκόταν στο χώρο των πεντάλ της McLaren. “Όλα καταρρέουν”, είπε ο Βρετανός στο μηχανικό του, Ουίλ Τζόζεφ.

Αρχικά -με τις σκληρότερες γόμες- ταχύτερα, με διαφορά, ήταν τα μονοθέσια των Mercedes, Williams και McLaren, που έχουν ένα κοινό: και τα έξι χρησιμοποιούν μονάδες ισχύος της Mercedes HPP – και αυτό το τριήμερο σε όλα τοποθετήθηκε μια φρέσκια μονάδα με μηδέν χιλιόμετρα.

Με τη μέση γόμα στο πρώτο ημίωρο αρχικά στην κορυφή ανέβηκε ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W16, αν και παραπονέθηκε ότι το σύστημα διεύθυνσης ήταν πολύ βαρύ και το μονοθέσιό του είχε ασυνήθιστη συμπεριφορά.

Έπειτα, τον πρώτο χρόνο έγραψε ο Μαξ Φερστάπεν -λίγες ώρες αφότου η σύντροφός του, Κέλι Πικέ, έφερε στον κόσμο την κόρη τους- με την αναβαθμισμένη με ολοκαίνουριο δάπεδο Red Bull RB21. Αλλά ο Ράσελ απάντησε ανεβαίνοντας ξανά στην κορυφή, με χρόνο 1:28.058 – πάντα με τη μέση γόμα.

Κάπου τότε ο Λάντο Νόρις είχε άλλο ένα απρόοπτο, μια ξαφνική κίνηση του Εστεμπάν Οκόν να βγει από το δρόμο του – που παραλίγο να προκαλέσει ένα ατύχημα, αν ο Νόρις δεν αντιδρούσε άμεσα.

Στο τελευταίο 15λεπτο της ωριαίας διαδικασίας ήρθε η ώρα για τις προσομοιώσεις των κατατακτήριων, που ακολουθούν απόψε, με τη μαλακή γόμα (C5). Ο Πιάστρι σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:12.128, και υπάρχει περίπτωση ο Νόρις να τον κατέβαζε κι άλλο – καθώς ο Βρετανός είχε ταχύτερο πέρασμα από το μεσαίο τμήμα της πίστας.

Ωστόσο, ο Νόρις δεν ολοκλήρωσε ποτέ το γύρο του διότι κυμάτισαν οι κόκκινες σημαίες, λόγω της Haas του Όλβερ Μπέρμαν που κατέληξε στον τοίχο όταν ο Βρετανός έχασε τον έλεγχο της ουράς της στο σικέιν, με χαμηλή ταχύτητα. Ο νεαρός Βρετανός είναι απόλυτα καλά, και απολογήθηκε δις στην ομάδα του μέσω της ραδιοεπικοινωνίας.

Έτσι, ο Πιάστρι παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης, τριάμισι δέκατα εμπρός από τον Σαρλ Λεκλέρ με την κυανέρυρθη Ferrari SF-25 και ακόμα 74 χιλιοστά από τον Μαξ Φερστάπεν.

Ακολούθησαν οι δύο Williams, με τον Καρλος Σάινθ σχεδόν ένα δέκατο πίσω από τη Red Bull -σε μια πίστα που η ισχύς του κινητήρα της Mercedes παίζει το ρόλο της- σε μια ενθαρρυντική μέρα για την ομάδα τους. Αντίθετα, οι Ράσελ και Κίμι Αντονέλι επέλεξαν να μην πιέσουν στο τέλος και έμειναν στην 7η και 9η θέση – εμπρός από τον Φερνάντο Αλόνσο που μπήκε στη δεκάδα επίσης με κινητήρα της Mercedes στην ουρά της Aston Martin AMR25.

Αντίστοιχα με τον Νόρις, έτσι οι κόκκινες σημαίες στο τέλος για το ατύχημα του Μπέρμαν διέκοψαν και τον γρήγορο γύρο του Λιούις Χάμιλτον με την έτερη Ferrari SF-25, συνεπώς ο 13ος χρόνος του Βρετανού δεν είναι αντιπροσωπευτικός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ