FORMULA 1

O Πιάστρι απόλυτος κυρίαρχος στις ελεύθερες δοκιμές του Σπα

Zak Mauger/LAT Images/McLaren Media Centre

Με διαφορά 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull και μισού δευτερολέπτου από τον Λάντο Νόρις με την έτερη McLaren, ο Όσκαρ Πιάστρι έδειξε από νωρίς την ταχύτητά του στο FP1 του GP Βελγίου – λίγο πριν τις δοκιμές κατάταξης του Sprint.

Παρότι η ημέρα ξεκίνησε με βροχερές συνθήκες και παχιά ομίλη στο δάσος των Αρδεννών, γεγονός που καθυστέρησε τις δοκιμές των μικρότερων κατηγοριών, ο ουρανός καθάρισε, βγήκε ο ήλιος και η πίστα στέγνωσε για την μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Βελγίου, 13ου φετινού αγώνα της Formula 1.

Καθώς οκτώ από τις δέκα ομάδες έφεραν κάποιο είδος αεροδυναμικής αναβάθμισης στα μονοθέσιά τους, συνδυάζοντας πτέρυγης χαμηλής άντωσης ειδικά σχεδιασμένες για την πίστα του Σπα, για τα 50 λεπτά την ωριαίας διαδικασίας οι οδηγοί συγκέντρωναν δεδομένα με τη μέση (C3) και τη σκληρή γόμα (C1).

Με την πρώτη από αυτές ταχύτερος ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ με την βαρέως ανανεωμένη Ferrari SF-25. Ο χρόνος του Μονεγάσκου ήταν 1:44.148, στα 88 χιλιοστά ταχύτερος από το Φερστάπεν επίσης με τη μέση γόμα.

Την ίδια στιγμή, ο Χάμιλτον πέρασε άτσαλα από τα κερμπς της Raidillon και εγκατέλειψε το γρήγορο γύρο του, λέγοντας πως μπλοκάρουν συχνά οι πίσω τροχοί της δικής του Ferrari και είναι ασταθής στη συμπεριφορά. Παράλληλα, οι Κίμι Αντονέλι και Φράνκο Κολαπίντο είχαν εξόδους στην πρώτη στροφή La Source, και ο Κάρλος Σάινθ αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα με τη Williams.

Ο ρυθμός ανέβηκε στα τελευταία 15 λεπτά, όταν οι οδηγοί δοκίμασαν τη μαλακή γόμα C4, με τον Λανς Στρολ να παίρνει προσωρινά την πρωτοκαθεδρία με την ανανεωμένη Aston Martin AMR25.

Ο Πιάστρι, επίσης με τη νέα πίσω πτέρυγα χαμηλής άντωσης στη McLaren MCL39, ήταν κατά ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον Καναδό, με χρόνο 1:42.123, επίδοση που δεν απείλησε κανείς. Στα τελευταία λεπτά, βελτίωσε τον χρόνο του ακόμα περισσότερο, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:42.022.

Υπό το βλέμμα του νέου επικεφαλής της Red Bull, Λοράν Μεκίς, ο Φερστάπεν σημείωσε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, πραγματοποιώντας διαδοχικές δοκιμές με τη νέα και την προηγούμενηη εμπρός πτέρυγα της Red Bull. Και αν δεν συναντούσε πιο αργά μονοθέσια στον τελευταίο γύρο του, θα ήταν ακόμα ταχύτερος.

Παράλληλα, ο Ολλανδός ανέφερε πως η RB21 εξακολουθεί να του φαίνεται «περίεργη» στην αίσθηση, με τάσεις υποστροφής στη μέση της στροφής. Ο χρόνος του, 1:42.426, ήταν τέσσερα δέκατα πίσω από την κορυφαία επίδοση του Πιάστρι.

Ο ομόλογος του Αυστραλού, Λάντο Νόρις, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει αρχικά τη δική του προσομοίωση κατατακτήριων μετά από έξοδο στην αμμοπαγίδα, αλλά μετέπειτα βρέθηκε στη δεύτερη θέση – προτού υποχωρήσει στην τρίτη λόγω του χρόνου του Φερστάπεν.

Ο Τζορτζ Ράσελ κατέλαβε την τέταρτη θέση με τη Mercedes, αν και βρέθηκε 72 χιλιοστά πίσω από τον Νόρις με τη σκληρή γόμα, ενώ με τη μαλακή ο Λεκλέρ περιορίστηκε στην 5η θέση, με διαφορά 9 δεκάτων από τον Πιάστρι.

Πίσω από τον 6ο Αντονέλι, που έκανε τον καλύτερο χρόνο του με τη μέση γόμα, ο 7ος Χάμιλτον ηγήθηκε των Λανς Στρολ και Φερνάντο Αλόνσο με τις δύο Aston και του Ισάκ Χατζάρ της RB, καθώς και οι τέσσερις βρέθηκαν μέσα σε μόλις 37 χιλιοστά του δευτεροολέπτου, Όμως το ενθαρρυντικό για τους οδηγούς της Aston ήταν πως πέτυχαν αυτούς τους χρόνους με τη σκληρή γόμα, και ο Χατζάρ με τη μέση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ