FORMULA 1

Ο παλιός, καλός Πιάστρι στην πολ ποζίσιον του Sprint στο Κατάρ -“Είναι ωραία που γύρισα”

AP Photo/Altaf Qadri

Ο Όσκαρ Πιάστρι γύρισε μετά από πολύ καιρό στην κορυφή κατακτώντας την πολ ποζίσιον για τον αυριανό αγώνα Sprint του Λοσάιλ, στο Κατάρ, εμπρός από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes που άφησε στην 3η θέση τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Λάντο Νόρις. Μεγάλα προβλήματα του Μαξ Φερστάπεν με τη ρύθμιση της Red Bull RB21 τον άφησαν στην 6η θέση.

“Είναι ωραία, ωραία που γύρισα” είπε -όσο ενθουσιώδης θα μπορούσε να γίνει- ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren στη ραδιοεπικοινωνία και τον μηχανικό του Τομ Στάλαρντ αμέσως μόλις κατέκτησε την πολ ποζίσιον για τον αυριανό (29/11, 16:00) αγώνα Sprint του Κατάρ, στο πλαίσιο του 23ου και προτελευταίου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1.

Ο Αυστραλός είχε την ευτυχία να μπει ανάμεσα σε εκείνον και στον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος, Λάντο Νόρις, ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, καθώς και να δει τον τρίτο διεκδικητή του φετινού τίτλου Μαξ Φερστάπεν να περιορίζεται στην 6η θέση της εκκίνησης λόγω μεγάλων προβλημάτων με την ισορροπία και τις αναπηδήσεις της Red Bull RB21.

Ο Ολλανδός, για πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό, θα εκκινήσει πίσω από τον ομόλογό του στη RBR, καθώς ο Γιούκι Τσουνόντα έκανε εξαιρετική δουλειά για να κερδίσει την 5η θέση – ενώ στη δεύτερη σειρά, δίπλα στον Νόρις, θα παραταχθεί ο Φερνάντο Αλόνσο με μια σπουδαία υπέρβαση με την Aston Martin.

Όσο για τη Ferrari, ο Σαρλ Λεκλέρ έμεινε στη 9η θέση με τη φτωχή απόδοση της SF-25, ενώ ο αγωνιστικός “εφιάλτης” συνεχίστηκε και απόψε για τον Λιούις Χάμιλτον που αποκλείστηκε στην πρώτη περίοδο μένοντας με τον 18ο χρόνο.

Στην πρώτη προσπάθεια της 3ης περιόδου του Sprint Qualifying (SQ3) ο Πιάστρι ήταν 44 χιλιοστά ταχύτερος του Νόρις, τρία δέκατα του Ράσελ και τέσσερα δέκατα από τον Λεκλέρ – ενώ ο Φερστάπεν δενέγραψε χρόνο λόγω εξόδου, που έφερε τα έντονα παράπονά του στη ραδιοεπικοινωνία ότι “το αυτοκίνητο αναπηδάει σαν ηλίθιο γ***”.

Ο Ολλανδός ήταν ο πρώτος που ξεκίνησε τη δεύτερη προσπάθειά του, για να κερδίσει το ορόσημο που είχε θέσει ο Πιάστρι στο 1:20.241. Ο γύρος του πρωταθλητή τον άφησε 3 δέκατα μακριά από τις McLaren – ενώ σύντομα ο Γιούκι Τσουνόντα κινήθηκε ταχύτερα από τον Ολλανδό για να του πάρει την 5η θέση.

AP Photo/Darko Bandic

Αμέσως μετά, ο Ράσελ έγραψε τον πρώτο χρόνο, αλλά ο Πιάστρι απάντησε με διαφορά 32 χιλιοστών του δευτερολέπτου για να πάρει την πολ ποζίσιον. Ο Νόρις έχασε τον τελευταίο γύρο του λόγω εξόδου στην τελευταία στροφή – αλλά έτσι κι αλλιώς μέχρι τότε δεν φαινόταν να είναι σημαντικά ταχύτερος από την προηγούμενή του προσπάθεια.

H δεύτερη περίοδος (SQ2), με τη μέση γόμα για όλους, ξεκίνησε με τον Νόρις ταχύτερο με 1:20.856 στους πρώτους γρήγορους γύρους, με διαφορά 0,049’’ από τον Πιάστρι – καθώς οι Ράσελ και Φερστάπεν έμειναν 3 δέκατα μακριά.

Ο Αλόνσο έπρεπε να κάνει στο τέλος τον γρήγορο, αντιπροσωπευτικό του γύρο (καθώς στον πρώτο μπλοκαρίστηκε από τρία αυτοκίνητα στην πρώτη στροφή) αλλά κατάφερε να πετύχει την υπέρβαση της πρόκρισης – ενώ επίσης ο Λεκλέρ κατάφερε να κάνει έναν καλό γύρο όταν μετρούσε, δυόμισι δέκατα πίσω από τις McLaren.

Καθώς οι Νόρις-Πιάστρι δεν συμπλήρωσαν δεύτερο γρήγορο γύρο (ο Βρετανός, συγκεκριμένα, είχε έξοδο που χάλασε την τελευταία του προσπάθεια), ο Φερστάπεν τον πλησίασε στα 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου και ο Ράσελ ένα δέκατο πιο πίσω.

Στο τέλος μονομάχησαν για την πρόκριση ο Ισάκ Χάτζαρ της RB με τον Κίμι Αντονέλι και ταχύτερος ήταν ο πρώτος – αλλά πολύ σύντομα ο χρόνος του Γαλλο-Αλγερινού σβήστηκε λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας, κι έτσι προκρίθηκε ο Ιταλός.

Στην πρώτη περίοδο (SQ1), επίσης με τη μέση γόμα, στους πρώτους γρήγορους γύρους ο Φερστάπεν ανέβηκε στην κορυφή με 1:21.494. Σύντομα με τον δεύτερο γρήγορο γύρο του ο Πιάστρι απάντησε με τον ταχύτερο χρόνο και ο Νόρις ακολούθησε ένα δέκατο πίσω – αλλά ακόμα ταχύτερα και από τους δύο, απρόσμενα, κινήθηκε ο Αλόνσο. Ώσπου, εντέλει, με το δικό του δεύτερο γύρο ο Φερστάπεν απάντησε, ένα δέκατο ταχύτερα από τον Ισπανό και τον Πιάστρι.

Ωστόσο, η μεγάλη έκπληξη ήρθε στην ουρά, με τον αποκλεισμό του Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός δεν κατάφερε να βελτιώσει αρκετά στη δεύτερη προσπάθειά του και έμεινε με τον 15ο χρόνο – ώσπου αποκλείστηκε από τον Αντονέλι, καθώς οι δύο οδηγοί της Mercedes μόλις στο τέλος κατάφεραν να κάνουν από έναν καθαρό γρήγορο γύρο.

Ο Χάμιλτον είπε στη ραδιοεπικοινωνία ότι “το αυτοκίνητο δεν μπορεί να πάει ταχύτερα” και όντως, ανησυχητικά για τη Ferrari, και ο Σαρλ Λεκλέρ -που είχε αρκετές διορθώσεις των γλιστρημάτων της SF-25 στην πορεία- κινδύνευσε να αποκλειστεί καθώς έκανε μόλις τον 13ο χρόνο, ενάμισι μόλις δέκατο μπροστά από τη ζώνη του αποκλεισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ