Ο Νόρις ταχύτερος στο FP2 της Μόντσα, οι Λεκλέρ και Σάινθ μέσα στο ίδιο δέκατο

Έχοντας λύσει ορισμένα από τα προβλήματα που είχε το πρωί, ο Λάντο Νόρις επανέφερε τη McLaren στην κορυφή στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας – αλλά ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-25 και ο Κάρλος Σάινθ με τη Williams FW47 ήταν σε πολύ μικρή απόσταση πίσω του.
Η πρόβλεψη βροχής δεν επιβεβαιώθηκε στο FP2 και στην ηλιόλουστη Μόντσα ο Λάντο Νόρις σημείωσε -με τη McLaren MCL39- τον ταχύτερο χρόνο (1:19.878) της πρώτης ημέρας του 16ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1.
Την ίδια στιγμή, ο Σαρλ Λεκλέρ με το δεύτερο χρόνο διατήρησε την αισιοδοξία της Ferrari για ένα καλό αποτέλεσμα μέσα στο “σπίτι” της, ενώ ο Κάρλος Σάινθ επιβεβαίωσε πόσο πολύ ταιριάζει η Williams FW47 στην πολύ γρήγορη, χαμηλής άντωσης πίστα της Μόντσα.
Η δεύτερη περίοδος των κατατακτήριων είχε μόνο μία ολιγόλεπτη διακοπή, για να απομακρυνθεί από την αμμοπαγίδα -όπου είχε κολλήσει- η Mercedes W16 του Κίμι Αντονέλι, σε ένα deja-vu του Ιταλού από την περσινή του έξοδο στα ελεύθερα του αγώνα της πατρίδας του.
Τα άλλα απρόοπτα του FP2 εστιάστηκαν κυρίως στις πολλαπλές μικροεξόδους πολλών οδηγών στις αμμοπαγίδες της Μόντσα, και κυρίως σε εκείνη της εξόδου της δεύτερης Lesmo. Ανάμεσά τους ήταν οι Λεκλέρ (στο δεύτερο σικέιν) και Λιούις Χάμιλτον, ο Μαξ Φερστάπεν και επίσης ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιάστρι – που περιορίστηκε, έτσι, στην 4η θέση, 0,181’’ πίσω από τον Νόρις.
Ο Χάμιλτον και ο Φερστάπεν πλησίασαν τον Αυστραλό στα μόλις 11 και 18 χιλιοστά του δευτερολέπτου, πάντα με τη μαλακή γόμα της προσομοίωσης των κατατακτήριων, επιβεβαιώνοντας ότι θα είναι αρκετά οριακή η αυριανή μάχη για τις πρώτες τρεις σειρές της εκκίνησης. Μόνο που τη θέση της Mercedes, που έμεινε άλλα δύο δέκατα πιο πίσω, έχει πάρει η εντυπωσιακή Williams.
Ο Πιάστρι βρίσκεται υπό διερεύνηση από τους αγωνοδίκες για ενδεχόμενη παράβαση των οδηγιών του αγωνοδίκη σχετικά με την επιστροφή στην πίστα μετά από έξοδο – και αυτό είναι κάτι που μπορεί να επηρεάσει το υπόλοιπο διήμερου του Αυστραλού στη Μόντσα.
Στα πρώτα λεπτά οι Τζορτζ Ράσελ και Φερστάπεν αντάλλασσαν τους ταχύτερους γύρους, αλλά σύντομα οι Πιάστρι και Νόρις επανέφεραν την κυριαρχία της McLaren – αν και αντιμετώπισαν, και οι δύο, κάποια προβλήματα με τη στατικότητα των καθρεπτών της MCL39.
Έπειτα, στην κορυφή ανέβηκε ο Σάινθ με τη μαλακή γόμα, την ώρα που ο Νόρις είχε ένα άσχημο χτύπημα στα κερμπς του δεύτερου σικέιν και έχασε τον έλεγχο της ουράς της McLaren στην έξοδο. Αλλά στον αμέσως επόμενο γύρο του με τη μαλακή γόμα σημείωσε τους ταχύτερους χρόνους στο δεύτερο και τρίτο τμήμα της πίστας και ανέβηκε πρώτος.
Ο Σάινθ ήταν αρχικά 4 δέκατα και μετά 1 δέκατο πιο αργός από τον Βρετανό της McLaren, αλλά σύντομα βρέθηκε μπροστά του ο Λεκλέρ, με διαφορά μόλις 13 χιλιοστών – παρότι νωρίτερα ο Μονεγάσκος παραπονέθηκε για προβλήματα πρόσφυσης της Ferrari του.
Αντίστοιχα, και ο Φερστάπεν ανέφερε την προβληματική απόκριση της Red Bull στο πέρασμα από τα κερμπς, που τον ανάγκασε να ματαιώσει τον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα C5. Στην επόμενή του προσπάθεια βελτιώθηκε και ανέβηκε 5ος, αν και δύο δέκατα μακριά από τον Νόρις.
Έπειτα από όλα αυτά, οι οδηγοί κλασικά αφοσιώθηκαν στις συστοιχίες γύρων για τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τη διαχείριση των σκληρότερων γομών, ενόψει του κυριακάτικου αγώνα.
Τα προβλήματα του Λεκλέρ συνεχίστηκαν, όμως, καθώς είχε έξοδο στην Ασκάρι (από την οποία συνέχισε) μετά από μπλοκάρισμα στα φρένα, την ώρα που ο Χάμιλτον είχε επίσης μικροέξοδο στη δεύτερη Lesmo και ανέφερε στη Scuderia ότι έχανε την ισχύ του κινητήρα του ανάμεσα στις στροφές 6-7.