O Νόρις ταχύτερος στο FP1 της Ουγγαρίας, η Ferrari στα 2 δέκατα από τη McLaren

Το 14ο αγωνιστικό τριήμερο της φετινής Formula 1, στο Χανγκαρόρινγκ της Βουδαπέστης, άνοιξε με το 1-2 των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-25 ήταν ο μοναδικός που έμεινε κοντά στις δύο McLaren. Δεν συμμετείχε ο Φερνάντο Αλόνσο λόγω τραυματισμού.
Κάτω από τα πυκνά σύννεφα που σκέπαζαν τον ουρανό της Βουδαπέστης η McLaren συνέχισε από εκεί που είχε μείνει το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Σπα, στις δύο πρώτες θέσεις – αλλά ήταν ο Λάντο Νόρις αυτή τη φορά που κινήθηκε ταχύτερα από τον ομόλογό του, Όσκαρ Πιάστρι, στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ουγγαρίας.
Οι δύο οδηγοί της McLaren χωρίστηκαν από μόλις 19 χιλιοστά του δευτερολέπτου, καθώς ο Νόρις -με τη μαλακή γόμα- σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:16.052. Ο Βρετανός, μάλιστα, ήταν και ο ταχύτερος με τη μέση γόμα (και χρόνο 1:16.837) στις συστοιχίες γύρων με τα σκληρότερα ελαστικά στο πρώτο ημίωρο της διαδικασίας.
Ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε στη πίστα με τη μαλακή γόμα (C5) ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ με την ανανεωμένη Ferrari SF-25, που κινήθηκε 45 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερα από τον Νόρις. Οι Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν δεν κατάφεραν το ίδιο, να κερδίσουν τον Βρετανό της McLaren, στους πρώτους τους γύρους με τη C4.
Σύντονα έμελλε να έρθει η απάντηση του Νόρις στον Μονεγάσκο, όμως, καθώς με ένα ταχύτατο πέρασμα από το δεύτερο τμήμα της πίστας ο Άγγλος ήταν επτά δέκατα ταχύτερος από τον Λεκλέρ με το 1:16.052 που έμελλε να τον κρατήσει στην κορυφή μέχρι τέλους.
Ο γρήγορος γύρος του Πιάστρι με τη μαλακή γόμα αρχικά ξεκίνησε με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με τον Νόρις, αλλά μέχρι το τέλος του ο Αυστραλός είχε χάσει ορισμένα εκατοστά για να μείνει 0.142’’ πίσω από τον ομόλογό του. Ο 24χρονος συνέχισε για μία ακόμα προσπάθεια, αλλά παρότι βελτίωσε το ρυθμό του δεν βελτίωσε και τον χρόνο του Νόρις στην κορυφή.
Ο μόνος που έμεινε κοντά στο ρυθμό τους, στα 0.217’’, ήταν ο Λεκλέρ, αλλά πίσω του έμεινε ένα κενό 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τους Ισάκ Χατζάρ (RB) και Λιούις Χάμιλτον (Ferrari) που έκλεισαν την πεντάδα.
Εξίσου εντυπωσιακός με τον Γαλλο-Αλγερινό ήταν και ο Όλιβερ Μπέρμαν της Haas, που τελείωσε τις δοκιμές με τον 6ο χρόνο – εμπρός από τις δύο παραπαίουσες Mercedes των Κίμι Αντονέλι και Τζορτζ Ράσελ που έμειναν σχεδόν 9 δέκατα μακριά από τις McLaren – όπως συνέβη και με τον Μαξ Φερστάπεν, σε μια κλασική προβληματική Παρασκευή για τη Red Bull.
Το FP1 του Χανγκαρόρινγκ δεν είχε απρόοπτα, πέραν του Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας για την ακινητοποίηση, στην άκρη της πίστας με μηχανικό πρόβλημα, της Sauber που οδηγούσε ο νεαρός Εσθονός οδηγός της ομάδας Πολ Έιρον (στη θέση του Νίκο Χούλκενμπεργκ για τις δοκιμές αυτές).
Στην 16η θέση βρέθηκε ο Φελίπε Ντούργκοβιτς, εφεδρικός οδηγός της Aston Martin F1, που κλήθηκε εκτάκτως να πάρει τη θέση του Φερνάντο Αλόνσο στο FP1.
Σύμφωνα με την ομάδα, ο Ισπανός απουσίασε λόγω “μυικού τραυματισμού στη μέση του” που παρουσιάστηκε μετά το GP Βελγίου της περασμένης Κυριακής.
Μάλιστα, η Aston ανέφερε ότι ακόμα δεν έχει αποφασιστεί αν ο Αλόνσο θα λάβει μέρος στην υπόλοιπη αγωνιστική δραστηριότητα του τριημέρου, καθώς εξακολουθεί να λαμβάνει θεραπεία.
“Η απόφαση για τη συμμετοχή του Φερνάντο στο FP2 και το Σαββατοκύριακο θα ληφθεί εν ευθέτω χρόνω”, ανέφερε η ανακοίνωση της ομάδας. Θυμίζουμε ότι ο Αλόνσο θα είναι υποχρεωμένος να λάβει μέρος στις δοκιμές κατάταξης για να έχει το δικαίωμα να εκκινήσει το GP της Κυριακής στη Βουδαπέστη.