O Νόρις ταχύτερος με διαφορά στο FP3 του Μεξικού, λίγο πριν τις δοκιμές κατάταξης

Με τη σαφώς βελτιωμένη McLaren MCL39 ο Λάντο Νόρις έγραψε τον ταχύτερο γύρο στη σημερινή 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP της Πόλης του Μεξικού, τριάμισι δέκατα εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον της Ferrari – ενώ οι Όσκαρ Πιάστρι και Μαξ Φερστάπεν έμειναν στα 6 δέκατα πίσω από τον Βρετανό.
Στο ηλιόλουστο σιρκουί των “Ερμάνος Ροντρίγκεζ” ο Νόρις φαίνεται πως προόδευσε σημαντικά από χθες στη ρύθμιση της McLaren MCL39 στον έναν γύρο για να διεκδικήσει απόψε (26/10, 00:00) την πολ ποζίσιον για το GP Μεξικού, 20ό αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.
Αντίθετα, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιάστρι συνέχισε να μην είναι σε θέση να ακολουθήσει το ρυθμό του ομολόγου του στη McLaren, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν -τρίτος διεκδικητής του τίτλου- αντιμετώπισε και σήμερα αρκετά προβλήματα.
Συγκεκριμένα, ο Ολλανδός πάσχιζε με έλλειψη πρόσφυσης καθώς προσπαθούσε να βελτιώσει το ρυθμό της Red Bull RB21 στις συστοιχίες γύρων με τη μέση γόμα – που φαίνεται να είναι το μεγάλο του πρόβλημα αυτό το τριήμερο, ενόψει του αυριανού αγώνα.
Δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο ο Ολλανδός να επέλεξε ρυθμίσεις του μονοθεσίου προς αυτή την κατεύθυνση, και εις βάρος της ταχύτητάς του στον έναν γύρο, ενόψει της αποψινής μάχης της πολ ποζίσιον. Αυτό που γνωρίζουμε σίγουρα είναι ότι στο FP3 συμμετείχε με χαμηλότερη ρύθμιση του κινητήρα, οπότε η διαφορά των 0,6’’ είναι πιο μεγάλη από όσο στην πραγματικότητα.
Η τελική περίοδος ελεύθερων δοκιμών στο Μεξικό ξεκίνησε υποτονικά, με τις συνθήκες να μην είναι αντιπροσωπευτικές για τις κατατακτήριες. Ο Μαξ Φερστάπεν έγραψε πρώτος χρόνο, 1:18.914 (που ήταν ακόμα αρκετά αργός) με τη μέση γόμα – ενώ ο Λιούις Χάμιλτον είχε δύο εξόδους αντιμετωπίζοντας προβλήματα με τα φρένα της Ferrari.
Ο Κάρλος Σάινθ της Williams ήταν ο πρώτος που έβαλε τη μαλακή γόμα, για να ανέβει στην κορυφή (χιλιοστά εμπρός από τον Φερστάπεν με τη μέση), πριν τον ρίξει από εκεί ο Νόρις με τη μέση γόμα.
Ο Τζορτζ Ράσελ ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:18 με τη μέση γόμα, αλλά όλοι περίμεναν τις πιο αντιπροσωπευτικές προσπάθειες με τα μαλακά C5, τα οποία η Pirelli υπολογίζει έως και επτά δέκατα ταχύτερα ανά γύρο λόγω του μεγάλου υψομέτρου της Πόλης του Μεξικού.
Στις προσομοιώσεις των κατατακτήριων με αυτή τη γόμα λοιπόν, στα τελευταία 15 λεπτά της περιόδου, από την κορυφή της κατάταξης πέρασαν οι Ισάκ Χάτζαρ, Πιάστρι, Σαρλ Λεκλέρ, Αντρέα Κίμι Αντονέλι και Χάμιλτον – ώσπου ο Νόρις έγραψε το 1:16.633 που έμεινε ακατάρριπτο μέχρι την καρό σημαία.
Ο Χάμιλτον ολοκλήρωσε δεύτερος, τρία δέκατα πίσω, περνώντας τους Ράσελ, Λεκλέρ και Πιάστρι, ενώ ο Φερστάπεν μετά από τη μεγάλη του προσομοίωση αγώνα με τη μέση γόμα δεν κατάφερε να βρει ρυθμό ούτε στη μαλακή και έμεινε έκτος, μπροστά από τον Αντονέλι.