FORMULA 1

O Νόρις ταχύτερος και στο FP2 του Ζάντβορτ -O Αλόνσο ανάμεσα στις δύο McLaren, ατύχημα του Στρολ

AP Photo/Patrick Post

Σε μία ακόμα επεισοδιακή περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ολλανδίας, τη δεύτερη, ο Λάντο Νόρις της McLaren παράμεινε ταχύτερος, αλλά ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin και ο Όσκαρ Πιάστρι τον πλησίασαν κάτω από ένα δέκατο του δευτερολέπτου. Ισχυρό ατύχημα του Λανς Στρολ με την έτερη Aston, για την πρώτη από τις δύο κόκκινες σημαίες (συν ένα VSC) της περιόδου.

Παρά το πολύ υψηλό ενδεχόμενο βροχής της μετεωρολογικής πρόβλεψης η 2η περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP Ολλανδίας -15ου φετινού αγώνα της Formula 1-παρέμεινε στεγνή. Αλλά αυτό δεν απέτρεψε τους οδηγούς από μια νέα σειρά εξόδων, με κυριότερη αυτή που έφερε το ατύχημα του Λανς Στρολ της Aston Martin.

Ο Καναδός μπήκε με λίγο υψηλότερη ταχύτητα στην κεκλιμένη στροφή 3, έχασε τα φρένα της AMR25 και προσέκρουσε με αρκετή ισχύ στο προστατευτικό τοιχίο.

Η πρόσκρουση, που διέλυσε όλη τη δεξιά πλευρά της Aston, έσπασε αμέσως την εμπρός ανάρτηση και ίσως αυτό να έσωσε τον Στρολ από έναν τραυματισμό στα χέρια (από το απότομο τίναγμα του τιμονιού) αντίστοιχο με εκείνον του Ντάνιελ Ρικιάρντο πριν από δύο χρόνια.

Έτσι βγήκε η πρώτη από τις δύο κόκκινες σημαίες του FP2. Αμέσως μετά το πράσινο φως, στο 22ο λεπτό, επεβλήθη για λίγα λεπτά καθεστώς Εικονικού Οχήματος Ασφαλείας (VSC) λόγω της ακινητοποίησης στην άκρη της πίστας της RB του Ισάκ Χατζάρ, με μηχανικό πρόβλημα.

AP Photo/Peter Dejong

Με τα δύο αυτά συμβάντα λίγο ως πολύ χάθηκε σχεδόν όλο το πρώτο ημίωρο της περιόδου. Μόλις άνοιξε και πάλι η έξοδος των πιτς, από την κορυφή πέρασαν οι Νίκο Χούλκενμπεργκ, Τζορτζ Ράσελ, Φερνάντο Αλόνσο και Λάντο Νόρις – όλοι με τη μαλακή γόμα.

Ακολούθησε ένα τετ-α-κε του Λιούις Χάμιλτον στην έξοδο της στροφής 9, αλλά ο Βρετανός κατάφερε να κρατήσει τη Ferrari του μακριά από την αμμοπαγίδα και τον τοίχο.

Όμως, ο Άλεξ Άλμπον δεν κατάφερε να κάνει το ίδιο όταν έχασε τα φρένα στο τέλος της κεντρικής ευθείας. Η Williams προσέκρουσε ελαφρά με το ρύγχος στον εξωτερικό τοίχο, στο ξεκίνημα του γύρου του με τη μαλακή γόμα, σπάζοντας μόνο την εμπρός πτέρυγα – και χρειάστηκε μια νέα διακοπή με κόκκινες σημαίες για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο από το σημείο.

Απέμεναν 16 λεπτά στην επανεκκίνηση, αλλά οι περισσότεροι οδηγοί αφοσιώθηκαν στη συλλογή δεδομένων με τις σκληρότερες γόμες. Έτσι ο Νόρις παρέμεινε στην κορυφή, εμπρός από τον Φερνάντο Αλόνσο που έκανε την έκπληξη και χώρισε τις δύο McLaren, μπροστά από τον Πιάστρι.

Παρά τις δυσκολίες του ο Χάμιλτον μπήκε στην εξάδα, πίσω από τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ και τη Red Bull του Μαξ Φερστάπεν, αλλά εμπρός από τη Red Bull του Γιούκι Τσουνόντα και (κατά 1 δέκατο) από την έτερη Ferrari, του Σαρλ Λεκλέρ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ