FORMULA 1

Ο Νόρις επικεφαλής στη “θολή” εικόνα του FP2 στο Λας Βέγκας, πρόβλημα της Ferrari του Λεκλερ

Glenn Dunbar/LAT Images/McLaren Media Centre

Ο Λάντο Νόρις της McLaren και ο Κίμι Αντονέλι της Mercedes ήταν οι μοναδικοί από τους πρωταγωνιστές της Formula 1 που πρόλαβαν να σημειώσουν έναν ανταγωνιστικό γύρο με τη μαλακή γόμα, πριν από δύο διακοπές με κόκκινες σημαίες στο τελευταίο 15λεπτο. Εγκατέλειψε με πρόβλημα στο κιβώτιο στο τέλος ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-25.

Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών του GP του Λας Βέγκας, 22ου φετινού αγώνα της Formula 1, με 14 βαθμούς Κελσίου στη νύχτα της ερήμου της Νεβάδας, δεν μας έδωσε σαφή εικόνα για τη δυναμική των μονοθεσίων στον έναν γύρο με τη μαλακή γόμα.

Η προσομοίωση των κατατακτήριων από τους περισσότερους στα τελευταία 15 λεπτά χάλασε από δύο διακοπές με κόκκινες σημαίες, που οφείλονταν στο γνωστό πρόβλημα του Λας Βέγκας: τα μαντεμένια καλύμματα του υπονόμου κάτω από τους δρόμους της πόλης.

Συγκεκριμένα, 15 λεπτά πριν το τέλος του FP2 οι αγωνοδίκες έβγαλαν την πρώτη κόκκινη σημαία για να διερευνήσουν την αναφορά ενός κριτή πως ήταν χαλαρό ένα από τα καπάκια του υπονόμου. Αυτή η απόφαση χάλασε έναν πολύ γρήγορο γύρο του Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, που θα τον έφερνε πιθανότατα στην κορυφή.

Μετά από περίπου 10 λεπτά στα γκαράζ τους, οι οδηγοί επέστρεψαν μαζικά στην πίστα στο τελευταίο πεντάλεπτο για τουλάχιστον έναν γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα. Τότε ο Φερστάπεν με ένα λάθος χάλασε το γύρο του, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ οδήγησε τη Ferrari του εκτός πίστας αναφέροντας ένα θέμα με το κιβώτιο ταχυτήτων της SF-25.

Ωστόσο πολύ σύντομα, και ενώ πολλοί οδηγοί βρισκόταν στον γρήγορο γύρο τους, οι αγωνοδίκες διέκοψαν για δεύτερη φορά -και οριστικά πλέον- τη 2η αυτή περίοδο δοκιμών για το ίδιο προβληματικό καπάκι του υπομόνου. Έτσι, η τελική κατάταξη δεν είναι ενδεικτική του ανταγωνισμού, τουλάχιστον για τον έναν γύρο των κατατακτήριων.

Η δεύτερη περίοδος ξεκίνησε λίγα λεπτά μετά το τέλος μιας ελαφριάς βροχής, κάτι που έκανε τους οδηγούς να περιμένουν περίπου πέντε λεπτά πριν τολμήσουν να βγουν σε μια πίστα που θεωρητικά θα ήταν ολισθηρή. Χρειάστηκε σχεδόν το μισό της διαδικασίας για να «χτιστεί» σταδιακά ο ρυθμός και να πλησιάσουν οι χρόνοι το 1:34.802 του Σαρλ Λεκλέρ από το FP1.

Ο Όσκαρ Πιάστρι ήταν ο πρώτος που ξεπέρασε τον χρόνο του Μονεγάσκου στις αρχικές προσπάθειες με τη μέση γόμα, ενώ ο ρυθμός συνέχισε να ανεβαίνει όσο η πίστα στρωνόταν με γόμα. Τελικά, ο Λεκλέρ επανήλθε στην κορυφή με τη μέση γόμα, γράφοντας 1:33.763 – ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος σε σχέση με νωρίτερα το βράδυ.

Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι πήρε προσωρινά την πρωτοπορία με την πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, πριν ο Λάντο Νόρις περάσει μπροστά για μόλις τρία εκατοστά του δευτερολέπτου και ανέβει στην κορυφή.

Μετά από τις δύο κόκκινες σημαίες για το χαλαρό καπάκι αποστράγγισης στη στροφή 17, οι Νόρις και Αντονέλι έμειναν στην κορυφή με 29 χιλιοστά του δευτερολέπτου μεταξύ τους, ενώ ο χρόνος του τρίτου Λεκλέρ ήταν αυτός που είχε πετύχει νωρίτερα ο Μονεγάσκος με τη μέση γόμα.

Οι δύο διακοπές άφησαν τους άλλους πρωταγωνιστές μακριά από την κορυφή, κι έτσι ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Sauber ολοκλήρωσε τέταρτος το FP2, μπροστά από τον Ιζάκ Χάντζαρ που ήταν ταχύτερος από τον ομόλογό του στη Racing Bulls, Λίαμ Λόσον, για μόλις οκτώ χιλιοστά.

Τα δύο φαβορί αυτού του τριημέρου, Τζορτζ Ράσελ και Μαξ Φερστάπεν, έμειναν στο τέλος της δεκάδας, εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον με την έτερη Ferrari. Ο διεκδικητής του τίτλου Πιάστρι περιορίστηκε στη 14η θέση, καθώς δεν απέκτησε την ευκαιρία να βελτιώσει τον χρόνο που είχε νωρίτερα με τα μεσαία ελαστικά, στην πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ