O Νόρις 3 δέκατα ταχύτερος από τον Πιάστρι στο FP1 του Ζάντβορτ -Πολλαπλές έξοδοι και μία κόκκινη σημαία

Στην επεισοδιακή πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ολλανδίας ο Λάντο Νόρις “μπήκε με το δεξί” στο 15ο αγωνιστικό τριήμερο της φετινής Formula 1, με σημαντική διαφορά από τον Όσκαρ Πιάστρι στην κορυφή των χρόνων – ενώ πολλοί από τους πρωταγωνιστές είχαν εξόδους στην αμμοπαγίδα.
Σύμφωνα με τις καιρικές προβλέψεις για τη συνέχεια του τριημέρου στο Ζάντβορτ, δεν αποκλείεται το FP1 να ήταν η μοναδική περίοδος που διεξήχθη σε στεγνό οδόστρωμα – καθώς προβλέπεται ισχυρή βροχόπτωση για το FP2 και επίσης μεγάλο ποσοστό βροχής για το Σαββατοκύριακο.
Οι ισχυρές ριπές του ανέμου και η ελλιπής πρόσφυση της ασφάλτου λόγω της άμμου της παραλίας της Βόρειας Θάλασσας που παρασύρεται στην πίστα από τον αέρα, οδήγησαν πολλούς από τους οδηγούς -συμπεριλαμβανομένου και του Λιούις Χάμιλτον και του Μαξ Φερστάπεν- εκτός πίστας σε αυτή την πρώτη περίοδο δοκιμών.
Μόνο ένας εξ αυτών, ο Κίμι Αντονέλι, έμεινε κολλημένος με τη Mercedes W16 στην αμμοπαγίδα, με αποτέλεσμα στο 11ο λεπτό της διαδικασίας να διακοπούν οι δοκιμές με κόκκινες σημαίες για οκτώ λεπτά. Ελάχιστα δευτερόλεπτα νωρίτερα είχε έξοδο και ο Γιούκι Τσουνόντα της Red Bull.
Αρχικά, με τη μέση γόμα (C3), στην κορυφή εναλλάχτηκαν οι Πιάστρι και Φερστάπεν, αλλά τότε ήρθε η διακοπή λόγω του συμβάντος του Αντονέλι. Μόλις άνοιξε και πάλι η έξοδος των πιτς ο Κάρλος Σάινθ είχε ένα βίαιο πέρασμα από την αμμοπαγίδα με τη Williams.
Οι δύο οδηγοί της McLaren βγήκαν τότε με τη μαλακή γόμα για τη -μοναδική, ενδεχομένως- προσομοίωση κατατακτήριων σε στεγνή άσφαλτο. Ο Νόρις ανέβηκε στην κορυφή με χρόνο 1:10.278, πάνω από 4 δέκατα ταχύτερος από τον Πιάστρι. Με τη δεύτερή του προσπάθεια ο Αυστραλός έκλεισε αυτή τη διαφορά στα 0,292’’.
Ο Φερνάντο Αλόνσο τοποθέτησε την Aston Martin του στην 3η θέση, την οποία προς το τέλος της διαδικασίας του πήρε ο Λανς Στρολ – καθώς και οι δύο απέδειξαν με τις θέσεις πίσω από τις McLaren πόσο ταιριάζει το Ζάντβορτ, με τις διαδοχικές του αργές και μέσες στροφές, και με την έλλειψη μεγάλων ευθειών του, στην AMR25.
Ακολούθησε, από σχεδόν όλους, η προσομοίωση αγώνα με τις σκληρότερες γόμες και με βαρύ φορτίο καυσίμου στο δεύτερο μισό του FP1, κι έτσι οι χρόνοι δεν άλλαξαν – με εξαίρεση τον γρήγορο γύρο του Στρολ, που είχε αναγκαστεί να εγκαταλείψει τον πρώτο του με τη φρέσκια μαλακή γόμα όταν τον εμπόδισε ο Τσουνόντα στην αγωνιστική γραμμή.
Ο Φερστάπεν έμεινε στην 6η θέση, πίσω και από τη Williams του Άλεξ Άλμπον. Ο πρωταθλητής δοκίμαζε τη νέα εμπρός πτέρυγα της RB21, που αποσκοπεί να λύσει το πρόβλημα της υποστροφής του μονοθεσίου του.
Τότε ήρθε μία ακόμα έξοδος, του Τζορτζ Ράσελ στη στροφή 1 (με την ονομασία Ταρζάν), που όμως κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα, σε αντίθεση με τον Φερστάπεν που έμεινε κολλημένος ακριβώς στο ίδιο σημείο μετά την καρό σημαία.
Ο Ολλανδός έκανε μια δοκιμαστική εκκίνηση και προφανώς ήθελε να διαπιστώσει τα όρια της πρόσφυσης που θα μπορούσε να έχει στην πρώτη στροφή στον αγώνα της Κυριακής. Είτε αυτό, είτε δέχθηκε μια απότομη ριπή του ανέμου, που τον οδήγησε εκτός πίστας.
Η Ferrari κράτησε χαμηλούς τόνους, ακολουθώντας ένα πρόγραμμα προετοιμασίας προφανώς με μεγάλο φορτίο καυσίμου – αν και ο Σαρλ Λεκλέρ είπε στον μηχανικό του Μπράιαν Μπότσι, ότι “είμαστε μίλια μακριά”.
Ο Μονεγάσκος, έτσι, έμεινε στην 14η θέση, μόλις 9 χιλιοστά ταχύτερος του Χάμιλτον με την έτερη SF-25, στα 1,7 δευτ. πίσω από τον Νόρις – σε μια πίστα μόλις 4,7 χιλιομέτρων. Στο τέλος της κατάταξης έμεινε ο Αντονέλι, που έχασε πολύτιμο χρόνο προετοιμασίας, ειδικά αν επιβεβαιωθεί η μετεωρολογική πρόβλεψη για τη συνέχεια του τριημέρου.