FORMULA 1

Ο Νόρις 23 χιλιοστά ταχύτερος του Πιάστρι στο FP1 της Βραζιλίας

Lars Baron/Getty Images/McLaren Media Centre

Οι δύο διεκδικητές του τίτλου, με τις δύο McLaren MCL39, χωρίστηκαν από 0,023’’ στην κορυφή της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Βραζιλίας, ενώ ο τρίτος -Μαξ Φερστάπεν- δεν έκανε αντιπροσωπευτικό γύρο στο τέλος με τη μέση γόμα.

Το 21ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο του πρωταθλήματος της Formula 1 ξεκίνησε στο -στεγνό, προς το παρόν- Ιντερλάγκος με τη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών, πριν το Sprint Qualifying αργότερα απόψε (7/11, 20:30), που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης του αυριανού Sprint.

Οι ομάδες εκμεταλλεύτηκαν κάθε λεπτό του FP1 για να συλλέξουν δεδομένα για τις δύο σκληρότερες γόμες ενόψει του αγώνα (τη σκληρή C2 και τη μέση C3) και δεν προχώρησαν σε προσομοίωση κατατακτήριων με τη μαλακή (C4). Εξάλλου, ίσως ήθελαν να περισώσουν όλα τα σετ της C4 για τη συνέχεια του πέμπτου φετινού Sprint τριημέρου.

Η τελική κατάταξη, λοιπόν, προέκυψε με τη μέση γόμα, με την οποία μόνο οι McLaren φάνηκαν να κυνηγούν έναν ανταγωνιστικό γύρο. Έτσι, η διαφορά των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι στην κορυφή, αν και ισχνή μεταξύ τους, ήταν τεράστια από τους Νίκο Χούλκενμπεργκ της Sauber και Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) που ακολούθησαν στις θέσεις 3-4. Και συνεπώς, μη ατιπροσωπευτική.

Μέχρι το περίπου 40ό λεπτό της ωριαίας διαδικασίας όλες οι ομάδες έκαναν προσομοίωση αγώνα με τη σκληρή γόμα. Με αυτή ταχύτερος στον έναν γύρο ήταν ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, με διαφορά δύο δεκάτων από τον Φερστάπεν.

Όμως, στο μέσο όρο των γύρων, όπου φαίνεται η απόδοση στη συστοιχία γύρων, η Ferrari ήταν με τον Σαρλ Λεκλέρ ταχύτερη όλων, με διαφορά ρυθμού 0,2’’ από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren.

Στη Red Bull, παρότι ο Φερστάπεν δεν ήταν σε θέση να κάνει έναν αντιπροσωπευτικό γύρο με τη μέση γόμα, φαίνεται πως υπάρχουν αρκετά θέματα να επιλυθούν με την ισορροπία της RB21 – καθώς αρχικά ο Τσουνόντα είχε ένα τετ-α-κε, όπου έσπασε την εμπρός πτέρυγα στις μπαριέρες, ενώ και ο Φερστάπεν είχε μια έξοδο που χάλασε έναν γρήγορο γύρο του με τη μέση γόμα.

Πέραν αυτών, προς το τέλος και ο Λιούις Χάμιλτον με την έτερη Ferrari είχε ένα βίαιο τετ-α-κε, με πολύ υψηλή ταχύτητα, όμως ο Βρετανός κατάφερε να μείνει μακριά από τις μπαριέρες. Ο 40χρονος είπε ότι το δάπεδο ακούμπησε στο έδαφος, καθώς η Ferrari κλασσικά στο FP1 δοκιμάζει τα όρια της ρύθμισης της απόστασης του μονοθεσίου από την άσφαλτο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ