FORMULA 1

O Μαξ Φερστάπεν είναι από σήμερα ο οδηγός που έχει πετύχει τον ταχύτερο γύρο της Ιστορίας της F1

AP Photo/Luca Bruno

Άλλη μια περγαμηνή στη θαυμαστή καριέρα του Μαξ Φερστάπεν ήταν η πολ ποζίσιον που κατέκτησε στη Μόντσα σήμερα (6/9) για το Ιταλικό GP: ο Ολλανδός έγραψε Ιστορία πετυχαίνοντας τον ταχύτερο γύρο που έχει σημειωθεί ποτέ στα 75 χρόνια της επαγγελματικής Formula 1.

Ο τετράκις πρωταθλητής σταμάτησε το χρονόμετρο της Μόντσα, με τη Red Bull RB21, στο 1:18.792, για να κερδίσει την πολ ποζίσιον εμπρός από τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι με τις δύο McLaren MCL39. Οι οποίες, ειρωνικά σχετικά με το ιστορικά επίτευγμα του Φερστάπεν, είναι τα σφαιρικά καλύτερα μονοθέσια του 2025.

Ο γύρος της πολ ποζίσιον του Ολλανδού, λοιπόν, όχι μόνο έσπασε το ρεκόρ της Μόντσα, αλλά και ήταν ο ταχύτερος γύρος που έχει επιτευχθεί ποτέ στη Formula 1. Δεδομένου ότι κάθε πίστα είναι διαφορετική, το επίτευγμα αυτό καθορίζεται από τη μέση ωριαία ταχύτητα στη διάρκεια του γύρου.

Η μ.ω.τ. του Φερστάπεν λοιπόν σήμερα ήταν 264,682 km/h και κατέρριψε το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου της Ιστορίας που κατείχε ο Λιούις Χάμιλτον από το 2020 (με μέση ταχύτητα 264,363 km/h), που είχε κερδίσει την πολ ποζίσιον με τη Mercedes (με χρόνο 0,095’’ πιο αργό από το σημερινό του Ολλανδού).

Μάλιστα, ο Μαξ μετά τις σημερινές δοκιμές κατάταξης αστειεύτηκε λέγοντας πως αν οδηγούσε εκείνος την κυρίαρχη Mercedes W11 του 2020: “Νέα άσφαλτος, διαφορετικά κερμπς, οπότε η πίστα έγινε ταχύτερη. Πιστεύω ότι η Mercedes του 2020 θα ήταν ακόμα ταχύτερη εδώ, ειδικά αν βάζατε εμένα στο αυτοκίνητο!”, είπε.

Η σημερινή απόδοση του Φερστάπεν ήταν εντελώς αντιδιαμετρική με την περσινή της Red Bull στη Μόντσα, στο χειρότερη τριήμερο της ομάδας του 2024, όταν ο Μαξ είχε περιοριστεί στην 7η θέση της εκκίνησης.

Ο πρωταθλητής εξήγησε πως οι αλλαγές που έκανε η ομάδα στη ρύθμιση της RB21 λίγο πριν το φινάλε των κατατακτήριων του έδωσαν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί μια σαφώς καλύτερη RB21 σε σχέση με την περσινή RB20 στη Μόντσα.

“Κατά τη διάρκεια της ημέρας κάναμε κάποιες ακόμη ρυθμίσεις”, είπε. “Ένιωσα λίγο καλύτερα, το αυτοκίνητο είχε περισσότερη σταθερότητα. Και οι δύο γύροι στο Q3 βγήκαν καλοί.

Η αίσθηση ήταν εντάξει, σε κάποια σημεία καλύτερη από άλλα. Στο Q2 είχα slipstream από κάποιον, οπότε αυτό μου έδωσε ένα μικρό πλεονέκτημα. Αλλά στο Q3 κάναμε σαφή βήματα μπροστά”.

Και πρόσθεσε: “Είναι σίγουρα πολύ καλύτερα, αλλά δεν θα μπορούσε να είναι και χειρότερα από πέρυσι. Εκείνο ήταν πραγματικό δράμα. Το περσινό μονοθέσιο ήταν εντελώς ανεξέλεγκτο. Δεν μπορούσα να επιτεθώ στις στροφές, υπερστροφή και μετά υποστροφή.

Τώρα είναι λίγο πιο σταθερό. Μπορείς να μπαίνεις πιο άνετα στις στροφές, στρίβει καλύτερα. Και φυσικά μάθαμε πολλά από πέρσι. Έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στο αυτοκίνητο. Πάντα περίμενα να είναι καλύτερο από το 2024. Είναι επίσης ωραίο να έχεις μια αεροτομή ειδικά για τη Μόντσα αντί να την ‘πριονίζεις’ ολόκληρη”, κατέληξε ο Φερστάπεν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ