FORMULA 1

Ο γνωστός Πιάστρι είναι πάλι εδώ, κέρδισε το Sprint στο Κατάρ και πήρε δύο βαθμούς από τον Νόρις για τη μάχη του τίτλου

Sam Bloxham/LAT Images

Με την πρώτη του νίκη στη Formula 1 έπειτα από τρεις μήνες, από το GP της Ολλανδίας στο τέλος Αυγούστου, ο Όσκαρ Πιάστρι κέρδισε χωρίς να απειληθεί ποτέ το τελευταίο Sprint του 2026, στο Λοσάιλ του Κατάρ, εμπρός από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes που κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Λάντο Νόρις. Στην 4η θέση ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, Μαξ Φερστάπεν.

Με μια ανίκητη McLaren MCL39, σε συνθήκες αρκετής ζέστης (25° Κελσίου) που την ευνοούν, ο Πιάστρι εκκίνησε από την πολ ποζίσιον, κράτησε την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή και πολύ σύντομα βγήκε από το DRS του Τζορτζ Ράσελ για να φτάσει με άνεση στη νίκη του 6ου και τελευταίου αγώνα Sprint της σεζόν του 2026 – στο πλαίσιο του GP του Κατάρ, 23ου φετινού αγώνα της Formula 1.

Καθώς όλοι οι πρωτοπόροι εκκίνησαν με πατημένη μέση γόμα, ο Λάντο Νόρις επιτέθηκε στον Ράσελ στην εκκίνηση, οι δύο λίγο έλειψε να ακουμπήσουν τους τροχούς τους – αλλά ο Βρετανός της Mercedes κράτησε τη 2η θέση του στην πρώτη στροφή, και έπειτα σε όλο τον αγώνα παρά τις επιθέσεις του συμπατριώτη του της McLaren στους πρώτους γύρους.

Αντίθετα, ο Μαξ Φερστάπεν -με τη μέση γόμα που δούλευε καλύτερα στην προβληματικά ρυθμισμένη του Red Bull RB21, σε σχέση με τη μαλακή του χθεσινού SQ3- έκανε εξαιρετική εκκίνηση, πέρασε τον Φερνάντο Αλόνσο και σύντομα δέχθηκε και την 4η θέση από τον ομόλογό του Γιούκι Τσουνόντα.

Ο Ολλανδός επιχείρησε, τότε, να γίνει απειλητικός στον Νόρις, πίεσε πολύ τον Βρετανό της McLaren – αλλά ο Λάντο παρέμεινε αλάνθαστος, σε ένα σιρκουί που έτσι κι αλλιώς ποι προσπεράσεις είναι αρκετά δύσκολες.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να καταπονήσει αρκετά τα ελαστικά του, κι έτσι στο δεύτερο μισό του αγώνα έχασε έδαφος και έμεινε πλέον μακριά από τη McLaren του Νόρις, στην 4η θέση – αντιμετωπίζοντας, παράλληλα, και πολύ έντονα φαινόμενα αναπηδήσεων του μονοθεσίου του.

Έτσι, με τη νίκη του ο Πιάστρι μείωσε στους 22 βαθμούς της υστέρησή του από τον Νόρις στην κορυφή της βαθμολογίας, ενώ ο Φερστάπεν έμεινε 25 πίσω από τον Νόρις και 3 πίσω από τον Πιάστρι.

Ο Γιούκι Τσουνόντα κατέκτησε, ενθαρρυντικά για τον ίδιο και για το μέλλον του στη RBR, την 5η θέση, εμπρός από τον Κίμι Αντονέλι που νωρίτερα πέρασε τον Αλόνσο έπειτα από μια μικροέξοδο του Ισπανού με την Aston Martin – που δεν ήταν τόσο ανταγωνιστική σε ρυθμό αγώνα όσο χθες στο Sprint Qualifying.

Αρχικά ο Τσουνόντα έχασε την 5η θέση λόγω ποινής 5” για υπέρβαση των ορίων της πίστας, αλλά την ανέκτησε όταν ο Ιταλός της Mercedes δέχθηκε ακριβώς την ίδια ποινή, για τον ίδιο λόγο.

Όσο για τη Ferrari, με μια SF-25 που έδειχνε να γλιστράει τόσο που δεν μπορούσε καν να σταθεί στο δρόμο, ο Σαρλ Λεκλέρ είχε έξοδο στη δεύτερη στροφή του πρώτου γύρου και έπεσε στην 13η θέση, ενώ έπειτα είχε και άλλα δύο γλιστρήματα.

Με τα ίδια προβλήματα, αν όχι μεγαλύτερα, ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε στην 17η θέση, έχοντας επιλέξει να εκκινήσει από την έξοδο των πιτς (για να κάνει αλλαγές στις ρυθμίσεις) αντί για την 18η. Το ίδιο διάλεξαν να κάνουν και οι Στρολ, Γκασλί και Κολαπίντο, μένοντας στις τελευταίες θέσεις σε έναν αγώνα 19 γύρων που δεν συνέβησαν και πολλά – και που τα μονοθέσια διέσχιζαν σαν τρενάκι την κεντρική ευθεία τον έναν γύρο μετά τον άλλον.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ