O Φερστάπεν ταχύτερος στο FP1 του Καναδά, ο Λεκλέρ στις μπαριέρες

Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB21 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μόντρεαλ, εμπρός από τις δύο Williams των Άλεξ Άλμπον και Κάρλος Σάινθ – ενώ νωρίς ο Σαρλ Λεκλέρ προκάλεσε σημαντική ζημιά στη Ferrari του μετά από έξοδο και πρόσκρουση στις μπαριέρες.
Το ατύχημα του Λεκλέρ συνέβη περίπου στο 15ο λεπτό του FP1 του GP Καναδά, 10ου γύρου του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1. Ο Μονεγάσκος έκανε ένα λάθος στα φρένα για τη στροφή 3, ανοίχτηκε στο γρασίδι εσωτερικά του σικέιν και εκεί γλίστρησε και κατέληξε στον τοίχο.
Η πρόσκρουση είχε ως αποτέλεσμα να σπάσει όλη την αριστερή πλευρά της Ferrari, συμπεριλαμβανομένων των αναρτήσεων. Ο 27χρονος ανέλαβε την ευθύνη του ατυχήματος λέγοντας στη ραδιοεπικοινωνία “*** συγγνώμη, είμαι στον τοίχο. Ναι, δικό μου λάθος. Δεν έπρεπε να είχα πάει ευθεία. Σκέφτηκα ότι οριακά περνούσε, αλλά χτύπησα τον τοίχο”.
Το ατύχημα κόστισε πολύτιμο χρόνο στον Λεκλέρ για τη συλλογή δεδομένων για το υπόλοιπο τριήμερο, ειδικά για την υπερ-μαλακή γόμα C6, ενώ έβαλε πολλή δουλειά στους μηχανικούς του για να προλάβουν να επιδιορθώσουν το αυτοκίνητο μέχρι το FP2.
Πέραν του Μονεγάσκου, στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στο ηλιόλουστο Μόντρεαλ οι άλλοι οδηγοί επικεντρώθηκαν σε αναγνωριστικούς γύρους με τη γόμα C6. Στα πρώτα λεπτά ο Φράνκο Κολαπίντο είχε ένα τετ-α-κε με την Alpine στη στροφή 2 (αλλά αποφεύγοντας τη μπαριέρα), ενώ ο Φερστάπεν ανέβηκε από νωρίς στην πρώτη θέση.
Αρκετοί οδηγοί, όπως ο Λάντο Νόρις και ο Κίμι Αντονέλι, είχαν μπλοκαρίσματα των πίσω τροχών, και ο νεαρός Ιταλός είχε και μικροέξοδο -όπως και ο Τζορτζ Ράσελ με την έτερη Mercedes W16. Μέχρι το ατύχημά του ο Λεκλέρ είχε ανέβει επικεφαλής με 1:13.885 -ενάμισι δέκατο κάτω από τον Ράσελ- ενώ και ο Λιούις Χάμιλτον είχε ένα τετ-α-κε, στη φουρκέτα.
Απέμεναν 38 λεπτά μετά την κόκκινη σημαία και τη διακοπή για το ατύχημα του οδηγού της Ferrari, Πολύ σύντομα ο Ράσελ ανέβηκε στην κορυφή, πάντα με τη μαλακή γόμα C6, με χρόνο 1:13.535, αλλά ο Φερστάπεν απάντησε με το 1:13.193 που θα έμενε μέχρι τέλους ο ταχύτερος χρόνος της περιόδου.
Η Williams βρέθηκε ασυνήθιστα ψηλά, στα 39 και 82 χιλιοστά από τον Φερστάπεν με τους Άλεξ Άλμπον και Κάρλος Σάινθ, αλλά ο διευθυντής της ομάδας Τζέιμς Βάουλς παραδέχθηκε ότι η Williams ακολουθούσε διαφορετικό πρόγραμμα, που κολάκευε λίγο το ρυθμό της.
Ο νωρίτερος χρόνος του Ράσελ ήταν αρκετός για να τον κρατήσει στην 4η θέση, ενώ ο Ισάκ Χατζάρ καθιερώνει πια την πρωταγωνιστική του θέση μεταξύ των ομάδων β’ δυναμικής, πετυχαίνοντας και πάλι τον 6ο χρόνο. Όσο για τη McLaren, με διαφορετικό πρόγραμμα οι Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι έμειναν μακριά από τις κορυφαίες θέσεις.