O Φερστάπεν πολύ ανήσυχος για το GP του Μεξικού -παρά τον πρώτο του χρόνο στο FP2

Ο Μαξ Φερστάπεν άφησε πολύ πίσω του τις McLaren των Λάντο Νόρις (4ος) και Όσκαρ Πιάστρι (12ος) στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μεξικού – όμως μίλησε με πολύ απαισιόδοξα λόγια για την προσομοίωση αγώνα της Red Bull, ενόψει της Κυριακής.
Η Red Bull έφερε στον αγώνα της Πόλης του Μεξικού, 20ού του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, νέες αναβαθμίσεις (σημαντικές αλλαγές στο δάπεδο) της RB21 για να βοηθήσει τον πρωταθλητή να κλείσει κι άλλο τη διαφορά των 40 βαθμών από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος, Όσκαρ Πιάστρι.
Ο Φερστάπεν τις δοκίμασε -με την ασυνήθιστη για αυτό το χρονικό σημείο της σεζόν πράσινη μπογιά για την αεροδυναμική μελέτη- και τις αξιοποίησε για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο στο FP2, με ενάμισι δέκατο διαφορά από τον Σαρλ Λεκλέρ και τον Κίμι Αντονέλι – με τις Ferrari και Mercedes αντίστοιχα, που δίνουν τη δική τους μάχη για τη 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ο Λεκλέρ, που είχε κάνει τον καλύτερο χρόνο στο FP1, ξεκίνησε δυνατά και στο FP2 με τη μέση γόμα (1:18.669) πριν βελτιώσει σε 1:18.353, όντας αρχικά τρία δέκατα ταχύτερος. Με τα μαλακά ελαστικά κατέβασε κι άλλο τον χρόνο του σε 1:17.545, όμως ο Φερστάπεν ήταν ακόμα ταχύτερος, σημειώνοντας 1:17.392, που τον έφερε στην κορυφή.
Όμως, η συστοιχία 12 γύρων που έκανε με τη μέση γόμα ο Ολλανδός -στην προσομοίωση αγώνα- τον άφησε εξαιρετικά ανήσυχο. Καθώς την ολοκλήρωσε, διεμήνυσε μέσω της ραδιοεπικοινωνίας ότι “είναι απαίσιο, δεν έχω καθόλου πρόσφυση, είναι σαν να οδηγώ σε πάγο”.
Και μιλώντας στον Τύπο μετά τις δοκιμές φάνηκε εξίσου απαισιόδοξος: “Ο ένας γύρος με τη μαλακή γόμα ήταν καλός, όμως όλα τα υπόλοιπα όμως ήταν πολύ άσχημα. Μια μικρή συστοιχία γύρων με τη μέση γόμα δεν ήταν καλή, και το μεγάλο πρόβλημα είναι η συστοιχία πολλών γύρων, όπου φαίνεται να δυσκολευόμαστε πολύ. Αυτό φυσικά είναι μεγάλη ανησυχία για τον αγώνα”.
Σε ερώτηση για την αιτία του προβλήματος, απάντησε: “Δεν ξέρω ακόμα. Η ισορροπία δεν ήταν κακή. Απλώς δεν υπήρχε πρόσφυση -κι αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Μόλις αρχίζεις να πιέζεις για σταθερό ρυθμό, τα ελαστικά υπερθερμαίνονται και είμαστε στο πουθενά. Είναι δύσκολο να το διορθώσεις αυτό.
Δεν κερδίζεις έτσι αγώνες. Μπορεί να είσαι γρήγορος στον έναν γύρο, αλλά αν δεν έχεις ρυθμό αγώνα τότε τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα. Προτιμώ να είμαι αργός στις κατατακτήριες αλλά γρήγορος την Κυριακή”.
Ο Χέλμουτ Μάρκο, σύμβουλος της Red Bull, συμφώνησε: “Είδαμε κι εμείς αυτή την έλλειψη πρόσφυσης. Όπως είπε, ήταν σαν να οδηγούσε πάνω σε πάγο. Και τον είδαμε να γλιστράει αρκετά. Πρέπει να βρούμε λύση, αλλιώς απέναντι σε Νόρις, Ferrari και Mercedes τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα.
Στις κατατακτήριες είμαστε ανταγωνιστικοί, ειδικά με τη μαλακή γόμα, αν και όχι τόσο καλοί όσο ο Νόρις. Στις μεγάλες συστοιχίες γύρων, όμως, ο ρυθμός του Νόρις ήταν απίστευτος – απλώς απομακρυνόταν. Αν συνεχιστεί έτσι, θα χαθεί μπροστά [στον αγώνα].
Το καλό είναι ότι ο Νόρις δείχνει ξανά πολύ πιο ανταγωνιστικός από τον Πιάστρι. Οπότε έχουμε μπροστά μας έναν μεγάλο αγώνα -θα δούμε τι θα γίνει”, κατέληξε ο Μάρκο.
Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι κατέλαβε την τρίτη θέση πίσω από Φερστάπεν και Λεκλέρ, με ισχνή διαφορά μόλις 21 χιλιοστών από τον Μονεγάσκο – παρότι αντιμετώπισε ένα τεχνικό πρόβλημα της Mercedes W16 που τον ανάγκασε να επιστρέψει νωρίς στα πιτς.
Τον τέταρτο Νόρις, που είχε κάποια μικροπροβλήματα με τον κινητήρα της McLaren ακολούθησε ο Λιούις Χάμιλτον στο μισό εκατοστό του δευτερολέπτου και λίγο πιο πίσω οι Τζορτζ Ράσελ, Γιούκι Τσουνόντα, Φερνάντο Αλόνσο, Κάρλος Σάινθ και Λανς Στρολ. Η πεντάδα αυτή βρέθηκε μέσα σε λίγο παραπάνω από ένα δέκατο, ενώ μόλις 4 δέκατα χώρισαν τον 2ο Λεκλέρ από τον 10ο Στρολ.