FORMULA 1

O Φερστάπεν εμπρός από τους Αλόνσο, Χάμιλτον στις πρώτες δοκιμές του Ζάντβορτ

Ο Μαξ Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν @ 2023 PETER DEJONG / AP IMAGES

Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε το 13ο φετινό τριήμερο της Formula 1, το GP της πατρίδας του Ολλανδίας, με τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές με διαφορά 0,27'' από τον Φερνάντο Αλόνσο και 0,37'' από τον Λιούις Χάμιλτον.

Η F1 επέστρεψε μετά από τις καλοκαιρινές διακοπές για το GP Ολλανδίας στο -μουντό, από άποψη καιρού- Ζάντβορτ στις όχθες της Βόρειας Θάλασσας, χωρίς να αλλάξει τίποτα στην κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν και της Red Bull RB19.

Ο πρωταθλητής πέτυχε τον ταχύτερο γύρο στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του 13ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου, αφήνοντας σε σεβαστή απόσταση πίσω του -παρά το μικρό μήκος της πίστας- τις Aston Martin AMR23 του Φερνάντο Αλόνσο και Mercedes W13 του Λιούις Χάμιλτον.

Σχεδόν όλοι οι πρωτοπόροι έκαναν προσομοίωση δοκιμών κατάταξης και σημείωσαν τον ταχύτερο γύρο τους με τη μαλακή γόμα, που σταδιακά άρχισαν να φορούν όλοι και περισσότερες ομάδες στα μονοθέσιά τους έπειτα από το πρώτο ημίωρο που συγκέντρωναν δεδομένα με τις δύο σκληρότερες γόμες.

Από αυτούς εξαιρούνται οι δύο Ferrari, καθώς έκαναν μέχρι τέλους συστοιχίες γύρων με τη μέση και σκληρή γόμα. Ο Σαρλ Λεκλέρ έμεινε στη 16η θέση, σχεδόν 1,7 δευτ. μακριά, ενώ ο Ρόμπερτ Σβάρτσμαν -που πήρε τη θέση του Κάρλος Σάινθ για τις δοκιμές αυτές, στο πλαίσιο των δοκιμών νέων οδηγών- ήταν 19ος, έχοντας προβλήματα με την πρόσφυση της ουράς της SF-23.

Οι δοκιμές διακόπηκαν για λίγα λεπτά μετά την έξοδο του Νίκο Χούλκενμπεργκ και την ακινητοποίηση της Haas VF-23 του Γερμανού στην αμμοπαγίδα της προτελευταίας στροφής. Αυτό συνέβη περίπου 18 λεπτά πριν το τέλος, και μετά την απομάκρυνση του μονοθεσίου από το σημείο απέμεναν 10 τελευταία λεπτά για τη διαδικασία.

Αρχικά ο Φερστάπεν έκανε μια συστοιχία 9 γύρων με τη σκληρή γόμα, αλλά παρόλα αυτά διατηρούσε τον πρώτο χρόνο (και) με τα ελαστικά αυτά. Ο Ολλανδός μπήκε στα πιτς και επέστρεψε στην πίστα με την ίδια γόμα αλλά βαρύτερο φορτίο καυσίμου, καθώς οι Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ με τις δύο Mercedes τον πλησίαζαν όλο και περισσότερο.

Περίπου στο ημίωρο οι Λόγκαν Σάρτζεαντ και Άλεξ Άλμπον με τις δύο Williams ήταν οι πρώτοι που έβαλαν τη μαλακή γόμα και φυσικά ανέβηκαν στις πρώτες θέσεις – αν και δύο δέκατα πίσω από το χρόνο του Φερστάπεν με τη σκληρή.

Σύντομα απάντησε με τον πρώτο χρόνο -επίσης με τη μαλακή γόμα- ο Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB19. Ο Μεξικανός στον επόμενο γύρο του κατέβασε κι άλλο το χρόνο του, ώσπου ήρθε η σειρά του Χάμιλτον να κάνει τον γρήγορο γύρο του με τη μαλακή γόμα. Όμως, παρότι ο Άγγλος ήταν ταχύτερος στα δύο πρώτα τμήματα, ο γύρος του χάλασε με τις κίτρινες (που σύντομα έγιναν κόκκινες) σημαίες για το ατύχημα του Χούλκενμπεργκ.

Η διακοπή είχε διάρκεια οκτώ λεπτών, ώσπου να απομακρυνθεί η Haas από την αμμοπαγίδα της κεκλιμένης στροφής 13. Στα 10 λεπτά που έμειναν ο Φερστάπεν έκανε πια τον γρήγορο γύρο του με τη μαλακή γόμα και ανέβηκε στην κορυφή, ενώ οι Αλόνσο, Χάμιλτον κινήθηκαν ταχύτερα από τον Πέρεζ και άφησαν τον Μεξικανό στην 4η θέση.

Στον τελευταίο γύρο, αφότου είχε πέσει η καρό σημαία, ο Φερστάπεν είχε έξοδο στην αμμοπαγίδα των στροφών 11-12, αλλά χωρίς συνέπειες. Στο άλλο άκρο της κατάταξης, ο τελευταίος Λανς Στρολ με την έτερη Aston Martin δεν συμπλήρωσε γρήγορο γύρο, λόγω προβλήματος στον κινητήρα της AMR23 νωρίς στη διαδικασία.

Τα αποτελέσματα των πρώτων ελεύθερων δοκιμών:

O Φερστάπεν εμπρός από τους Αλόνσο, Χάμιλτον στις πρώτες δοκιμές του Ζάντβορτ


TAGS FORMULA 1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ GP ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ