FORMULA 1

Μονακό GP: Το πρόγραμμα δοκιμών και αγώνα, τα ελαστικά και η στρατηγική

Florent Gooden / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Ο δεύτερος των τριών σερί GP στο ξεκίνημα της φετινής “ευρωπαϊκής σεζόν” της Formula 1 διεξάγεται αυτό το τριήμερο (23-25/5) και είναι το διαβόητο GP του Μονακό, ένας εκ των ιστορικότερων αγώνων του προγράμματος. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη μάχη των κορυφαίων ομάδων, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου.

Σε ένα εντελώς ξεχωριστό, στενό και αργό σιρκουί πόλης, και με το νέο κανονισμό δύο υποχρεωτικών πιτ-στοπς αλλαγής ελαστικών στον αγώνα, το GP του Μονακό αυτού του τριημέρου φαντάζει εντελώς απρόβλεπτο για την 8η φετινή μάχη των Όσκαρ Πιάστρι, Λάντο Νόρις και Μαξ Φερστάπεν για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.

Ο αγώνας που θα κλείσει το πρώτο τρίτο της φετινής σεζόν του σπορ είναι μια αντιδιαμετρική πρόκληση σε σχέση με τις γρήγορες στροφές της Ίμολα πριν από πέντε μέρες. Και περισσότερο από παντού εδώ μετρά η “σύνδεση” του οδηγού με το μονοθέσιο, οι βέλτιστες δυνατές ρυθμίσεις που θα του δώσουν την αυτοπεποίθηση να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον – το βασικότερο θεμέλιο για τη νίκη στο πριγκιπάτο.

Οι Πιάστρι, Νόρις και Φερστάπεν οδεύουν για την 8η φετινή εκκίνηση της F1 ενώ χωρίζονται από μόλις 22 βαθμούς στην κορυφή του πρωταθλήματος. Ο Αυστραλός, με τέσσερις νίκες σε επτά αγώνες φέτος, έχει 146 βαθμούς, ο Νόρις με μία νίκη ακολουθεί με 133 ενώ ο Φερστάπεν με δύο νίκες είναι στους 124.

Florent Gooden / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η McLaren είναι θεωρητικά φαβορί παντού, αλλά στις ιδιαίτερες συνθήκες της Ίμολα η Red Bull έδειξε ικανή να την ανταγωνιστεί. Ο Φερστάπεν φάνηκε να μην είναι εξίσου αισιόδοξος αυτό το τριήμερο, αλλά πλέον έχει κάνει παράδοση την επιτυχία να φέρνει τη ρύθμιση της RB21 στα μέτρα του το Σάββατο, ενόψει των δοκιμών κατάταξης.

Η Red Bull έδειξε επίσης σημαντικά σημάδια βελτίωσης στην Ίμολα με το πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων της RB21, αλλά στο Μονακό -όπου οι ρυθμίσεις είναι για τη μέγιστη άντωση- είναι άγνωστο αν θα την ωφελήσουν ιδιαίτερα. Όλα αυτά αφήνουν ανοικτό το ερώτημα αν μπορεί η RBR να απειλήσει τη McLaren αυτό το τριήμερο.

Η Mercedes είναι ένας γρίφος για το Μονακό, ενώ η Ferrari είναι εξαιρετικά απαισιόδοξη λόγω του προβλήματος της πίσω ανάρτησης που την κρατά πίσω στις δοκιμές κατάταξης. Και οι κατατακτήριες στο Μονακό είναι σημαντικότερες από οπουδήποτε αλλού.

Μονακό GP: Ελαστικά & στρατηγική
Για δεύτερο διαδοχικό αγώνα αυτό το τριήμερο οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν την καινούρια, υπερ-μαλακή γόμα C6 που έκανε το ντεμπούτο της πριν από μία εβδομάδα στην Ίμολα. Είναι ένα από τα τρία μακαλότερα σετ ελαστικών της Pirelli, μαζί με τη μέση γόμα C5 και τη σκληρή C4.

Η στρατηγική για αυτό τον αγώνα είναι μια εντελώς απρόβλεπτη λοταρία, διότι για πρώτη φορά φέτος στο Μονακό η FIA επέβαλλε το νέο κανονισμών των δύο υποχρεωτικών πιτ-στοπς για κάθε οδηγό – με στόχο να δώσει με τη στρατηγική ενδιαφέρον σε έναν αγώνα που πάσχει από την αδυναμία προσπεράσεων στους στενούς δρόμους του πριγκιπάτου.

Τα ελαστικά της Pirelli για το GP του Μονακό 2025 PIRELLI F1

Ο κανονισμών των δύο πιτ-στοπς θα ισχύσει ακόμα κι αν ο αγώνας είναι βροχερός, καθώς σε κάθε οδηγό αυτό το τριήμερο θα δωθεί ένα σετ παραπάνω ενδιάμεσης βρόχινης γόμας.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί ο αγώνας βάσει της νέας αυτής προδιαγραφής της FIA και πώς θα ξεδιπλωθούν οι στρατηγικές των ομάδων. Τα χρονικά σημεία των πιτ-στοπς είναι τώρα δυσδιάκριτα, σε αντίθεση με πέρσι, ενώ τα δεδομένα μπορεί να αλλάξει άρδην η πιθανή εμφάνιση του οχήματος ασφαλείας.

Επίσης, η χρήση τριών σετ ελαστικών απομακρύνει το ενδεχόμενο να ταλαιαπωρηθεί κάποια ομάδα σοβαρά με τη θερμική φθορά της γόμας – η οποία έτσι κι αλλιώς είναι χαμηλή σε αυτό το σιρκουί. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, προς το τέλος του αγώνα (που τα φορτία καυσίμου θα είναι μικρά) να δούμε ακόμα και την υπερ-μαλακή γόμα C6 στον αγώνα, για όσους θέλουν να ρισκάρουν.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 8ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από σήμερα Παρασκευή (23/05) μέχρι το κυρίως GP της Κυριακής (25/05), και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP του Μονακό:

Jiri Krenek / MERCEDES AG

Πρόγραμμα Μονακό GP 2025
Παρασκευή 23 Μαΐου

  • 14:30-15:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
  • 18:00-19:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο 24 Μαΐου

  • 13:30-14:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
  • 17:00-18:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)

Κυριακή 25 Μαΐου

  • 16:00: Αγώνας (GP)

Πού θα το δείτε: Το 8ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, στο Μονακό, θα μεταδοθεί ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 25 Μαΐου, στις 16:00, από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+. Αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταδόσεων του τριημέρου:

  • FP1 – 23/5 – 14:30 – ANT1+
  • FP2 – 23/5 – 18:00 – ANT1+
  • FP3 – 24/5 – 13:30 – ANT1+
  • Qualifying – 24/5 – 17:00 – ANT1+
  • Formula 1 Show – 25/5 – 15:00 – ΑΝΤ1, ANT1+
  • F1 – Race – 25/5 – 16:00 – ΑΝΤ1, ANT1+
  • F1 Kids – Race – 25/5 16:00 – ΑΝΤ1+
  • Formula 1 Show – 18/5 – Με τη λήξη του αγώνα – ΑΝΤ1+

Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις και την ανάλυση των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα από το LIVEBlog του SPORT24.

Το σχεδιάγραμμα του σιρκουί του Μονακό MERCEDES AG

Μονακό GP 2025 / 23-25 Μαΐου 2025

  • Πρώτο GP: 1950
  • Μήκος πίστας: 3,337 km
  • Γύροι: 78
  • Συνολική διαδρομή: 260,286 km
  • Ρεκόρ γύρου: Λιούις Χάμιλτον, 1:12.909 (2021)
  • Νικητής 2024: Σαρλ Λεκλέρ
  • Περισσότερες νίκες: 6 (Άιρτον Σένα)
  • Πρόβλεψη θερμοκρασίας αέρα: 22° Κελσίου
  • Πιθανότητα βροχής: <20% (Κυριακή), 60% (Σάββατο), 20% (Παρασκευή)
  • Πιθανότητα εισόδου του οχήματος ασφαλείας: 43%
  • Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 19,4’’ (εκ των οποίων τα 2,5’’ σε στάση)

 

5 Hot Info για το σιρκουί του Μονακό

  • Το GP του Μονακό ήταν ένας από τους 7 αγώνες του πρώτου πρωταθλήματος της F1, το 1950. Πριν από αυτό είχαν διεξαχθεί 10 Grands Prix στο πριγκιπάτο. Το πρώτο από τα GP αυτά διεξήχθη στο μεσοπόλεμο, το 1929, μετά από πρωτοβουλία του κατασκευαστή σιγαρέττων Άντονι Νοζ που συνεργάστηκε με τη Λέσχη Αυτοκινήτου του Μονακό (ACM).
  • To σιρκουί, στην ουσία, άρχισε να κατασκευάζεται το 1215 – τότε ήταν που ξεκίνησε η θεμελίωση του λιμανιού του Μονακό, ως αποικία της Γένοβας. Από το 1929, που διεξάγεται, το GP του Μονακό είναι ένας από τους τρεις αγώνες που συνθέτουν το περιβόητο ‘Triple Crown’ του παγκόσμιου μότορσπορ, μαζί με τις 24 Ώρες του ΛεΜάν και τα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης. Μόνο ο Γκρέιαμ Χιλ έχει κερδίσει και τους τρεις αυτούς αγώνες.
  • Το στενό σιρκουί, ένα τούνελ από μπαριέρες, δεν αφήνει ούτε το παραμικρό χιλιοστό λάθους, κι έτσι ίσως πιο πολύ από οπουδήποτε αλλού κρίσιμο κριτήριο για την επιτυχία είναι η σταδιακή αυτοπεποίθηση που χτίζει ο οδηγός με τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου του. Το μικρό πλάτος της πίστας και η απουσία εξόδων διαφυγής καθιστούν πρακτικά αδύνατες τις προσπεράσεις, κι αυτό σημαίνει ότι στο Μονακό η πολ ποζίσιον είναι η κρισιμότερη της χρονιάς. Ωστόσο, φέτος μπαίνει στο “παιχνίδι” και ο κανονισμός των δύο υποχρεωτικών πιτ-στοπς (βλ. παραπάνω), κάνοντας εντελώς απρόβλεπτα τα πράγματα.

Antonin Vincent / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

  • Ο Άιρτον Σένα παραμένει ο οδηγός-σύμβολο του Μονακό, με το ρεκόρ 6 νικών, μία περισσότερη από όσες έχουν πετύχει οι Γκρέιαμ Χιλ και Μίκαελ Σουμάχερ. Μάλιστα, το ρεκόρ αυτό δεν απειλείται άμεσα, καθώς από τους εν ενεργεία οδηγούς ο Λιούις Χάμιλτον έχει 3 νίκες και οι Μαξ Φερστάπεν και Φερνάντο Αλόνσο από 2. Στους κατασκευαστές το ρεκόρ νικών, με 15, έχει η McLaren, και ακολουθεί με 11 η Ferrari και με 8 η Mercedes, ενώ η Red Bull έχει 7 μαζί με τη Lotus.
  • Μία από τις πιο εμβληματικές (από τις αναρίθμητες) μονομαχίες που έχουν γίνει στους δρόμους του Μονακό ήταν μεταξύ του Σένα και τον Νάιτζελ Μάνσελ στον αγώνα του 1992. Ο Άιρτον, με σαφώς υποδεέστερη McLaren από την κυρίαρχη Williams-Renault της χρονιάς εκείνης, πραγματοποίησε μία από τις εντυπωσιακότερες εμφανίσεις της καριέρας του αμυνόμενος στο απόλυτο όριο στις επιθέσεις του Βρετανού “λέοντα” – μετά από κλατάρισμα που είχε οδηγήσει τον Βρετανό στα πιτς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ